Šef kompanije kaže da ne gaji nikakve emocije prema dizelu.
Bez dileme, Volkswagenov „dizelgejt“ skandal je ubrzao usvajanje elektrifikovanih pogona. Da li „naftaši“ zaslužuju takvu sudbinu, stvar je diskusije, ali stvari stoje tako kako stoje. Poslednji proizvođač koji izbacuje dizel iz ponude je Citroen.
Nedavno predstavljeni C5 X će biti dostupan u Evropi samo s benzinskim ili hibridnim pogonskim sklopom. Njegovi prethodnici su prodavani s nekim od najboljih dizel motora na tržištu, ali bez obzira na to, Citroen smatra da su dani „naftaša“ odbrojani. Zapravo, šef francuske kompanije kaže da je zadovoljan razvojem događaja.
„Ekstremno sam hladan u vezi s dizelom“, rekao je Vensan Kobe, generalni direktor Citroena. „Činio je 80 odsto segmenta pre pet godina a prošle godine manje od 50. Za tri ili četiri godine pašće na manje od 15 odsto.“
Naravno, i dalje možete kupiti Citroen pogonjen dizelom. C4, C5 Aircross, C4 SpaceTourer, primera radi, dostupni su sa sjajnim BlueHDI agregatom. Zapravo, Citroen će stopirati ulaganje u razvoj novih dizel motora, ali će postojeći ostati u prodaji još nekoliko godina.
Naravno, ova francuska marka nije jedina koja namerava da izbaci iz ponude dizel motore u narednih par godina. Nedavno, Renault je objavio slične planove, a još ranije, kompanije poput Hyundaija, Nissana, Volvoa i drugih, donele su sličnu odluku. Mercedes-Benz, BMW, Audi, Volkswagen, uz još neke, i dalje veruju da dizel ima budućnost.
Vrele Gume