Tekuća elektrifikacija prevoza, ali i globalni ambijent stvoren zbog pandemije koronavirusa, kreirali su „plodno tlo“ za „startap“ firme u okviru automobilske i moto industrije.
Prisustvo električnih motocikala i skutera je sve masovnije, a do pre par godina gotovo ih nije bilo na ulicama. Ono što je interesantno je što sve veći broj novih kompanija želi da pruži svoj doprinos „zelenijoj“ budućnosti, kroz kreiranje inovativnih koncepata.
Indijski „startap“, Kabira Mobility, započeo je s razvojem nekoliko električnih skutera pre samo par godina da bi već ove bili u proizvodnji. Nakon lansiranja KM3000 i KM4000 električnih motocikala početkom godine, sada su u igri i ekološki podobni skuteri, namenjeni poslovnom sektoru, preiciznije dostavi i isporuci robe. Ovo je takođe jedan od segmenata koji su dobili na zamahu na globalnom planu u poslednje vreme.
Po istraživanju indijskog proizvođača, vozila koja se koriste u krajnjoj isporuci kupcu, u velikoj meri su odgovorna za emisiju ugljenika u urbanim sredinama. Pored toga, kompanije u ovoj industriji se takođe suočavaju s povećanjem troškova vezanim za gorivo. Iz tog razloga, alternativni vidovi prevoza, koji su u isto vreme održivi i efikasni u smislu troškova, treba da se razmotre kao validno rešenje.
Hermes 75 ili „električni bik“ je skuter posebno dizajniran za potrebe dostavljanja pošiljki. Brz je i poseduje veliku korisnu zapreminu za prevoz robe. Minimalistički dizajn jasno ukazuje da akcenat nije stavljen na stajling već pre svega efikasnost.
Motor od 2500 W može da pruži maksimalnu brzinu od gotovo 80 km/h, uz autonomiju do 120 kilometara. Pored toga, zamenjiva baterija omogućava produženu vožnju s manje pauza.
Naravno, budući da je predviđen za komercijalnu upotrebu, Hermes 75 takođe poseduje kargo kutiju, a maksimalna nosivost mu iznosi 150 kilograma.
Ovaj dvotočkaš se proizvodi u Indiji, a kompanija, koja već ima dve fabrike, najavila je otvaranje treće, nakon tržišnog uspeha koji su ostvarili električni motocikli.
Vrele Gume