Ovogodišnja predsezonska testiranja u Formuli 1 završena su juče i kada se sagleda ukupno stanje, postoji dobra šansa da je pred nama jedna vrlo zanimljiva sezona.
Ovogodišnji test sastojao se od samo tri dana vožnje na stazi u Bahreinu, gde se ujedno i vozi prva trka. Pre samog testa, smatrano je da se prošlogodišnji bolidi u većem delu prenose i na ovu godinu, s malim promenama pravila. Na kraju, ispostavilo se da smo dobili poprilično drugačiju sliku.
Mercedes
Mercedes je tim od kojeg smo navikli na savršene testove i savršen pristup poslu. Ove godine dobili smo sve samo ne navedeno. Od prvog dana se videlo da branilac titule nije na svom uobičajenom nivou. Prvog dana Botas je morao da parkira automobil već posle prvog kruga zbog kvara na menjaču. Hamilton, takođe nije blistao prvog dana praveći veliki broj grešaka na stazi. Greške aktuelnog šampiona su donekle bile opravdane prvog dana zbog loših vremenskih uslova prouzrokovanih peščanom olujom. Međutim, kada je Hamilton drugog dana završio u pesku nakon okretanja pri ulasku u krivinu 10, posmatrajući snimke jasno se vidi da je zadnji kraj poprilično nestabilan i da Botas i Hamilton nemaju poverenja u bolid. Problem za Mercedes nastao je pri podešavanju visine zadnjeg dela bolida. Mercedes je prvi put primenio koncept koji Red Bull usavršava već godinama i očigledno se baš i nije najbolje snašao. S obzirom da je ovakav pristup propisan pravilima, možemo očekivati da će Mercedes imati dosta problema u prvim trkama, ali naravno ipak je to Mercedes i jasno je da će pre ili kasnije opet biti na svom nivou. Koliko su „srebrne strele“ imale loš test govori i činjenica da su završili svega 304 kruga, najmanje od svih timova.
Red Bull
Od prvog do poslednjeg momenta testa bilo je očigledno da Red Bull ima jedan stabilan bolid, a po svemu sudeći i prilično brz. Za razliku od prošle godine, kada je automobil bio poprilično nestabilan (kao Mercedes ove godine), ove izgledaju kao da su najzad rešili dugogodišnji problem vezan za loše startove sezone. Maks izgleda kao da je u svom univerzumu, dok će Perezu biti neophodno još neko vreme da se navikne na bolid i tim, ali bez ikakve sumnje, Meksikanac će vrlo brzo dostići svoj nivo. Red Bull je tokom tri dana odvezao 369 krugova i nisu silazili sa vrha kada su vremena u pitanju.
Ferrari
Najveća enigma ovog testa ostaje Ferrari. Nakon prošlogodišnje katastrofalne sezone svi očekuju da se Ferrari bar donekle oporavi ove sezone. Jedina stvar koji sa sigurnošću možemo da kažemo za Ferrari je da su veoma pouzdani. Svi korisnici Ferrarijevih motora su imali jedan čist test bez većih problema. Ferrari je imao u par navrata problem sa hidraulikom ali ništa spektakularnom. Ostaje da se vidi koliko su napredovali po pitanju brzine, ali to nećemo saznati pre prve trke. Tokom testa odvezli su 404 kruga.
McLaren
Tim koji posle testa važi za potencionalno iznenađenje, McLaren je ove godine prešao na Mercedesove motore, što samo po sebi znači povećanje snage u odnosu na Renault. Takođe, McLaren je uspeo da nađe rupu u pravilima te je napravio unikatan difuzor, koji će im vrlo verovatno doneti prednost u odnosu na rivale. Sada ostaje da se vidi samo u kojoj meri. Rikijardo i Noris su imali solidne vožnje i sve u svemu izgledaju vrlo zadovoljni time što je tim postigao. Tokom testa odvezli su 327 krugova bez i jednog jedinog problema na bolidu.
Aston Martin
Možda i najveće razočaranje ovog testa, pogotovo iz perspektive Sebastijana Fetela. Četvorostruki svetski prvak odvezao je najmanje krugova, a sve vreme je na snimcima moglo da se vidi da Nemac ima problema sa ulaskom u krivinu i dodavanjem gasa. Bolid je vrlo nepouzdan s čestim kvarovima. Strol je imao nešto produktivniji nastup, ali sve to izgleda vrlo prosečno u odnosu na ono što se očekuje od ovakvog tima. Po broju krugova bolji su samo od Mercedesa sa svega 314 odvežena kruga.
Alphatauri
Red Bullov sestrinski tim odvezao je jedan sjajan test. Odvezli su, zajedno s Alfa Romeom 422 kruga, što je najbolji rezultat testa. S druge strane imali su i nekoliko vrlo dobrih vremena, a Cunoda i Gasli izgledaju vrlo stabilno u tom bolidu. Kako sada stvari izgledaju, postoji dobra šansa da je tim napravio lep napredak u odnosu na prošlu godinu.
Alpine
Dojučerašni Renault tim koji je ove godine rebrendiran u Alpine, imao je vrlo dobar test. Fascinantan je podatak da tim i dalje koristi šasiju iz 2019.godine, a i dalje pokazuje znake napretka. Jedan od navedenih znakova jeste i njihov vrlo kreativan pristup smanjenju usisnika sa strane bolida. Usisnici su smanjeni kako bi se vazduh lakše usmeravao na zadnji deo automobila, a kako bi se nadoknadio manjak otvorenog prostora za hlađenje motora, Alpine je napravio dodatne usisnike iznad glava vozača. Ovakav koncept za sad izgleda vrlo obećavajuće, a koliko je brz u odnosu na rivale ostaje da se vidi. Tokom testa odvezli su 396 krugova bez ikakvih problema na bolidu.
Williams
Nema šta da se kaže, Williams napreduje u odnosu na prethodne godine, ali bez naznake da će se pomeriti sa začelja karavana. Imaju pouzdan bolid, ali koliko je brz ostaje da se vidi. Po svemu sudeći njihov glavni rival na začelju biće Haas. Britanski tim odvezao je ukupno 373 kruga.
Alfa Romeo
Alfa izgleda vrlo stabilno i pouzdano. U prilog navedenom govori i činjenica da su zajedno sa AlphaTaurijem odvezli 422 kruga, što je čak 18 krugova više od Ferrarija. Ako ništa drugo, jedna stvar je sigurna – Alfa neće biti na začelju kao prošle godine i boriće se u središnjem delu karavana.
Haas
Haas je jedini tim za sada koji je zvanično rekao kako otpisuje ovu sezonu. Ginter Štajner je u izjavi za medije, još pre testa saopštio kako tim neće unapređivati bolid tokom sezone i kako će sve svoje resurse usmeriti ka razvoju bolida za 2022. godinu. Ovo će, taman služiti i kao period učenja i pripreme za dva mlada vozača Šumahera i Mazepina.
Kada se sve sagleda izgleda da su razlike između timova sve manje, a sve ukazuje na to da Mercedes možda neće biti na vrhu, bar ne na samom startu sezone. Naravno treba očekivati da će se problem rešiti vrlo brzo (možda čak i do prve trke) i da će Mercedes opet biti na svom nivou. Red Bull prvi put još od ere dominacije Sebastijana Fetela ulazi u sezonu sa jakim bolidom, a ne kao do sada da moraju tokom cele godine da se igraju mačke i miša sa vodećima.
Prva trka sezone vozi se 28.03.2021. godine u Bahreinu kada ćemo dobiti jasnu sliku u poretku timova.
Dušan Topić
Vrele Gume
1 Komentar
Comments are closed.
Opet „Srebrne Strele“??? Kada je mercedesovu formulu Hamilton obojio u crno! Srećom taj ANTIFA fanatik više voli da se bavi crnim fašizmom i veganstvom nego da vozi formulu u kojoj za deceniju i po nije motivisao ni jednog crnca da se bavi auto-moto sportom. Već polovinom sezone će napustiti formulu pritisnut i mladim i starim rivalima. Ima da ga nema…