AktuelnoVesti

Novi Peugeot 308 otkrio „lice“ (FOTO)

15KPregleda

Nove špijunske fotografije nove generacije Peugeota 308 su se pojavile pred premijeru koja će se uskoro održati.

 

Delimično uklonjena kamuflaža otkriva „anfas“ koji jasno poseduje smernice aktuelnog dizajnerskog jezika francuske marke, tako da podseća na rešenja kod 208, 2008 i 508. Tu su i karakteristična dnevna svetla  i uski LED farovi. Kao što je i obećano, novajlija nosi novi, retro inspirisani amblem, predstavljen pre dve nedelje.

 

 

Linija krova prema nazad se čini strmijom u odnosu na aktuelni model, što će sigurno pružiti impresiju dužeg i nižeg vozila, dok detalji poput novih retrovizora, suptilnog zadnjeg spojlera i antene u vidu ajkulinog peraja zaokružuju transformaciju.

 

Sada već bivši šef Peugeota, Žan-Filip Imparato, prethodno je sugerisao da će 308 izgledati smelije u odnosu na sve ranije modele. „Stavljamo dizajn na prvo mesto“, rekao je on kada je objašnjavao zašto je povratak francuske marke toliko uspešan. „Povrh svih investicionih izbora, zaštitio sam dizajn. Nakon toga se imidž marke oporavio.“

 

 

Kada je lansiran 2014., aktuelni 308 je inicirao transformaciju kompletne Peugeotove game s pristupom koji je nalagao smeliji i samouvereniji dizajn. Usledio je i uspešni 308, kao i 5008, 208 i 2008.

 

Naredna 308-ica ponovo ima istu ulogu, gradeći temelje nove ere za Peugeot, kada bude stupila na tržište 2022., najverovatnije nakon zvanične premijere negde pri kraju 2021. Počivaće na unapređenoj verziji EMP2 platforme, koja čini osnovu za više od deset modela PSA grupe, a prvobitno je uvedena upravo s današnjim predstavnikom iz C segmenta.

 

 

Strategija PSA do sada je bila da EMP2 modeli budu u ponudi s „plug-in“ hibridnom tehnologijom, dok bi manji CMP modeli posedovali posebne električne verzije. U oba slučaja bi elektrifkovane varijante egzistirale uporedo s postojećim benzinskim i dizel modelima.

 

Novi 308 će u ponudi imati „plug-in“ hibridni pogonski sklop, koji će kombinovati 1,6-litarski SUS agregat i elektromotor u „mejnstrim“ varijanti. Međutim, predloženi drugi „plug-in“ hibrid je ono što će više zainteresovati entuzijaste.

 

 

Ovaj model, razvijen od strane novog PSE performantnog ogranka, dobio bi dodatni elektromotor za zadnju osovinu, što je postavka koja se već koristi u 3008 PHEV. To bi performantnoj 308-ici pružilo pogon na sve točkove i preko 300 ks, uz naravno nadogradnju u vidu sportske šasije i staljlinga.

 

PSE oznaka će se najpre pojaviti na perjanici 508 linije, i ukoliko se pokaže uspešnom, taj recept bi mogao da se primeni i na ostalim modelima.

 

Oznaka „GTi“ se neće naći na 308 niti bilo kojem drugom Peugeotu sem 208. Čak i u tom slučaju, mogla bi da bude ograničena samo na britansko tržište, bazirana na električnoj verziji, kao deo planova kompanije da u ponudi ima isključivo elektrifikovane pogonske sklopove.

 

 

Novi 308 portfolio će uključiti hečbek s petoro vrata i karavan, tako da po svemu sudeći neće biti ništa od CC kupe-kabrioleta, koji je krasio ponudu u prethodnim generacijama. Naravno, razlog je nedostatak profitabilnosti.

 

Ipak, krosover verzija 308 je prilično izvesna, a sestrinski DS takođe planira hečbek i krosover verzije svog pulena koji treba da se stavi naspram Mercedes-Benza A/GLA. Definitivno, ima prostora između 308 i 3008 za tako nešto.

 

Unapređeni benzinski i dizel motori će i dalje biti u ponudi, uz spomenute hibride. Peugeot je i dalje odan dizelu, tako da motore tog tipa ima u ponudi i kod novih 208 i 2008 modela, u vreme kada ih mnogi rivali napuštaju.

 

U igri bi mogla da bude i električna verzija 308, kao što je Imparato i nagovestio prošle godine. „308 će na prvom mestu biti ’plug-in’ hibrid, ali možda bismo kasnije mogli da uvedemo i čisto električni pogon. Naši automobili iz C i D segmenta će imati ’plug-in’ hibridne pogonske sklopove, jer je to elegantniji način da se s fosilnih goriva prebacimo na električnu energiju.“

 

Kada je reč o unutrašnjosti, aktuelna formula će biti nastavljena, tako da ćemo imati unapređenu verziju Peugeotovog i-Cockpit dizajna, usvojenog od strane 3008 i 508.

 

Vrele Gume

Izvor: Autocar

2 Komentara

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery