Vadi Ad-Davasir – Vadi Ad-Davasir (ukupna distanca 629 kilometara)
Pod lupom
Nadmorska visina ima veoma mali uticaj na temperature u Saudijskoj Arabiji. Vozači i posade su se većim delom specijala dugačkog 403 kilometra trkali na oko 1.00 metara iznad površine mora, ali nepregledna visoravan koja se pružala preko horizonta, nije prouzrokovala vrtoglavicu, kao što planinski predeo to može da uradi.
Ipak, vetar koji je nastavio da duva, transformisao je dine, „načičkane“ u prvom delu rute, pretvorivši ih u strm, stepenast teren, koji je doneo nevolje izvesnom broju takmičara. Kako je nastavio da duva i preko pustinje, uklonio je tragove koji su mogli ukazivati na postojanje staze, posejavši zrnca sumnje u glave mnogih navigatora, uključujući i kopilota Karlosa Sainca, koji se previše vrteo ukrug oko Vadi Ad-Davasira.
Sažetak
Danas su istinski majstori u svojim disciplinama demonstrirali svoje raskošne talente, poput Tobija Prajsa, kojeg jučerašnji peh nije nimalo uzdrmao. Australijanac je došao do druge ovogodišnje etapne pobede. Ipak, jedno novo ime se nametnulo u kategoriji motociklista, a reč je o Amerikancu, Skajleru Hausu, koji je zahvaljujući konsistentnoj vožnji izbio na vodeće mesto u generalnom plasmanu. Prošli Dakar reli je završio na devetoj poziciji.
Kada smo već kod konsistentnosti, ne treba da idemo dalje od Stefana Peterhansela i Nasera Al-Atije. Dva „ljuta“ rivala među automobilistima, napravila su značajnu prednost u odnosu na prvog pratioca, Matjea Seradorija, koji za njima zaostaje 26 minuta. U međuvremenu, Karlos Sainc je izgubio pola sata, što je dvostruko manje od deficita Sebastjena Loba, koji sada zaostaje 45 minuta iza „Petera“.
Čaleko Lopez, još jedna Dakar legenda, povećao je vođstvo u kategoriji lakih vozila, došavši do 15. etapnog trijumfa u karijeri (u dve discipline).
Kod kamiondžija, vozač Kamaza, Dmitrij Sotnikov, i dalje je glavni, bez obzira na drugu etapnu pobedu Sergeja Vjazoviča u Mazu.
Na kraju, Argentinac, Nikolas Kaviljiaso, sjajnim izdanjem u trećem specijalu približio se na 6 minuta, 41 sekundu u odnosu na Đovanija Enrika, vodećeg u konkurenciji kvadova.
Performanse dana
Henk Lategan je postavio drugo najbolje vreme na današnjem specijalu, odmah iza Nasera Al-Atije, napravivši svojevrsno iznenađenje, ostavivši neka etablirana imena iza sebe. Nakon što je osnove reli vožnje prošao u Južnoj Africi, uz asistenciju oca, Hajna, bio je prosto predodređen za ovu disciplinu. Nakon izleta u Monte Karlu, gde je imao priliku da se oproba protiv svog idola, Sebastjena Loba, aktuelnom šampionu Južne Afrike u kros-kantriju, nije trebalo dugo da dođe do prvog podijuma na Dakar. Ovaj dvadeset šestogodišnji vozač, timski kolega Ginijela de Vilijersa u Toyota Gazoo Racing timu, za suvozača u Hiluxu ima Breta Kamingsa, bivšeg Original by Motul motocikliste, čije su navigacione veštine danas bile od velike koristi. Zahvaljujući današnjem izdanju, trenutno najbolji novajlija u konkurenciji, na sedmom je mestu u generalnom plasmanu, odmah iza svog idola Loba.
Težak udarac
Dok takmičar ne pređe liniju cilja, svašta može da se desi, a Bernhard Ten Brinke je danas pružio ilustraciju upravo toga. U momentima dok je bio na četvrtoj poziciji pri pretposlednjem kontrolnom punktu, Holanđanin je ispred sebe imao manje od 50 kilometara do cilja. Međutim, nezgoda koju je doživeo je u potpunosti uništila njegove nade vezane za ovogodišnji reli. Nakon što se isprevrtao i uništio svoj Hilux, Ten Brinke se inicijalno nadao da će imati pomoć od nekog od kolega, da bi se na kraju pomirio s tim da će morati da sačeka na pomoć tima. Sati izgubljeni po povratku u Vadi Ad-Davasir, lišili su ga svake nade da na kraju dođe do podijuma, što mu je bio prvobitni cilj.
Statistika dana: 38-37
S trećom etapnom pobedom ove godine, uključujući i „prolog“ kraj Džede, Naser Al-Atija sada može da se pohvali s 38 dobijenih specijala. S ovim skorom, ponovo se našao ispred Karlosa Sainca u Dakar statistikama, ovoga puta po broju pobeda u kategoriji automobila, mada ostaje da se vidi da li će ga nadmašiti i po broju titula.
Ovog jutra, Katarac se suočio s teškim zadatkom, jer je otvarao put, ali je uspeo da izbegne navigacione zamke. Mada je uknjižio već tri etapna trijumfa na ovogodišnjem reliju, još uvek je prilično daleko od Stefana Peterhansela, koji na svom kontu ima ukupno 47 dobijenih specijala, tri manje od rekordera u kategoriji, Arija Vatanena (50 etapnih pobeda).
Izjava dana
Ksavijer de Sultre: „Baš smo uživali“.
Novopečeni vozač Husqvarne postavio je šesto najbolje vreme dana, tako da se našao na provizornom podijumu u generalnom plasmanu, 1 minut, 28 sekundi iza Skajlera Hausa.
„Na kraju, ovo je bio dobar dan. Svi smo veoma dobri prijatelji, svi među vodećim vozačima, a bio sam i u timu s nekima od njih. Veoma smo uživali, jer ovogodišnji Dakar pruža zadovoljstvo u vožnji. Staze nisu opasne. Ponekad su brze, ponekad spore, uopšte nije dosadno, tako da možemo maksimalno da uživamo u vožnji motocikala. Ipak, vredno sam radio, jer sam morao da pronađem soluciju da vozim ponovo i veoma sam srećan što sam ostvario ovaj rezultat na novoj Husqvarni.“
Vrele Gume
Pavle Barta
Generalni poredak u konkurenciji motociklista (prvih 10)
Poz. | N° | Vozač | Tim | Vreme |
---|---|---|---|---|
1 | 9 |
(usa) SKYLER HOWES
|
BAS DAKAR KTM RACING TEAM | 12h 04′ 48“ |
2 | 47 |
(arg) KEVIN BENAVIDES
|
MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2021 | 12h 05′ 21“ |
3 | 12 |
(fra) XAVIER DE SOULTRAIT
|
HT RALLY RAID HUSQVARNA RACING | 12h 06′ 16“ |
4 | 3 |
(aus) TOBY PRICE
|
RED BULL KTM FACTORY TEAM | 12h 06′ 40“ |
5 | 5 |
(gbr) SAM SUNDERLAND
|
RED BULL KTM FACTORY TEAM | 12h 10′ 15“ |
6 | 18 |
(bwa) ROSS BRANCH
|
MONSTER ENERGY YAMAHA RALLY TEAM | 12h 12′ 02“ |
7 | 77 |
(arg) LUCIANO BENAVIDES
|
ROCKSTAR ENERGY HUSQVARNA FACTORY RACING | 12h 12′ 44“ |
8 | 88 |
(esp) JOAN BARREDA BORT
|
MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2021 | 12h 13′ 50“ |
9 | 42 |
(fra) ADRIEN VAN BEVEREN
|
MONSTER ENERGY YAMAHA RALLY TEAM | 12h 13′ 57“ |
10 | 4 |
(chl) JOSE IGNACIO CORNEJO FLORIMO
|
MONSTER ENERGY HONDA TEAM 2021 | 12h 14′ 12“ |
81 | 89 |
(srb) GABOR SAGHMEISTER
|
SAGHMEISTER TEAM | 20h 11′ 21“ |
Generalni poredak u konkurenciji automobilista (prvih 10)
Poz. | N° | Posada | Tim | Vreme |
---|---|---|---|---|
1 | 302 |
(fra) STÉPHANE PETERHANSEL
|
X-RAID MINI JCW TEAM | 10h 39′ 02“ |
2 | 301 |
(qat) NASSER AL-ATTIYAH
|
TOYOTA GAZOO RACING | 10h 44′ 11“ |
3 | 308 |
(fra) MATHIEU SERRADORI
|
SRT RACING | 11h 05′ 23“ |
4 | 300 |
(esp) CARLOS SAINZ
|
X-RAID MINI JCW TEAM | 11h 12′ 36“ |
5 | 307 |
(pol) JAKUB PRZYGONSKI
|
ORLEN TEAM/OVERDRIVE | 11h 23′ 24“ |
6 | 305 |
(fra) SEBASTIEN LOEB
|
BAHRAIN RAID XTREME | 11h 24′ 51“ |
7 | 332 |
(zaf) HENK LATEGAN
|
TOYOTA GAZOO RACING | 11h 26′ 27“ |
8 | 316 |
(sau) YASIR SEAIDAN
|
SRT RACING | 11h 30′ 52“ |
9 | 310 |
(are) SHEIKH KHALID AL QASSIMI
|
ABU DHABI RACING | 11h 31′ 10“ |
10 | 312 |
(cze) MARTIN PROKOP
|
BENZINA ORLEN TEAM | 11h 35′ 32“ |
Generalni poredak u konkurenciji kvadova (prvih 10)
Poz. | N° | Vozač | Tim | Vreme |
---|---|---|---|---|
1 | 159 |
(chl) GIOVANNI ENRICO
|
ENRICO RACING TEAM | 14h 36′ 46“ |
2 | 152 |
(fra) ALEXANDRE GIROUD
|
TEAM GIROUD | 14h 40′ 52“ |
3 | 150 |
(arg) NICOLAS CAVIGLIASSO
|
DRAG’ON RALLY TEAM | 14h 43′ 27“ |
4 | 163 |
(usa) PABLO COPETTI
|
MX DEVESA BY BERTA | 14h 44′ 36“ |
5 | 154 |
(arg) MANUEL ANDUJAR
|
7240 TEAM | 15h 06′ 42“ |
6 | 168 |
(chl) ITALO PEDEMONTE
|
ENRICO RACING TEAM | 15h 12′ 59“ |
7 | 153 |
(cze) TOMÁŠ KUBIENA
|
STORY RACING S.R.O. | 15h 34′ 46“ |
8 | 155 |
(pol) KAMIL WISNIEWSKI
|
ORLEN TEAM | 16h 32′ 01“ |
9 | 157 |
(fra) ROMAIN DUTU
|
SMX RACING | 16h 37′ 01“ |
10 | 174 |
(esp) TONI VINGUT
|
VISIT SANT ANTONI – IBIZA | 17h 12′ 14“ |
Generalni poredak u konkurenciji kamiona (prvih 10)
Poz. | N° | Posada | Tim | Vreme |
---|---|---|---|---|
1 | 507 |
(rus) DMITRY SOTNIKOV
|
KAMAZ – MASTER | 11h 47′ 11“ |
2 | 502 |
(blr) SIARHEI VIAZOVICH
|
MAZ-SPORTAUTO | 12h 04′ 07“ |
3 | 501 |
(rus) ANTON SHIBALOV
|
KAMAZ – MASTER | 12h 10′ 12“ |
4 | 503 |
(cze) MARTIN MACIK
|
BIG SHOCK RACING | 12h 13′ 11“ |
5 | 504 |
(cze) ALES LOPRAIS
|
INSTAFOREX LOPRAIS PRAGA | 12h 23′ 45“ |
6 | 509 |
(rus) AIRAT MARDEEV
|
KAMAZ – MASTER | 12h 29′ 17“ |
7 | 517 |
(chl) IGNACIO CASALE
|
TATRA BUGGYRA RACING | 12h 37′ 31“ |
8 | 506 |
(nld) MARTIN VAN DEN BRINK
|
MAMMOET RALLYSPORT | 12h 50′ 47“ |
9 | 514 |
(cze) MARTIN SOLTYS
|
TATRA BUGGYRA RACING | 13h 03′ 03“ |
10 | 505 |
(blr) ALIAKSEI VISHNEUSKI
|
MAZ-SPORTAUTO | 13h 17′ 15“ |