ID.3 će umesto električnog Golfa silaziti s proizvodnih linija u Drezdenu
Volkswagen je lansirao dva potpuno nova električna vozila prošle godine. ID.3 bi trebalo da odigra ulogu „bube“ nove ere za evropsko tržište, dok je ID.4 globalni krosover kreiran da bude u skladu s potrebama miliona kupaca. Ono što je interesantno je da ova dva baterijski pogonjena automobila nasleđuju jedan model – VW e-Golf, čiji je poslednji primerak upravo sišao s montažne trake.
Nemački proizvođač je nekako u tišini ukinuo e-Golf u SAD u martu ove godine, ali je nastavio da ga prodaje u Evropi još nekoliko meseci. Lansiran 2014., električni hečbek se proizvodio u Volfsburgu do leta 2020., a poslednji primerak je izašao iz fabrike Volkswagena u Drezdenu, gde je ukupno proizvedena 50.401 jedinica od marta 2017.
Ukupan proizvodni obim e-Golfa iz dve fabrike iznosi 145.561 vozilo u više od sedam godina. Ova brojka čini e-Golf jednim od najpopularnijih baterijski pogonjenih automobila u Evropi, posebno u Norveškoj i matičnom, nemačkom tržištu.
„Kraj e-Golfa takođe označava početak finalnih priprema za ID.3. Za samo par nedelja, otvorićemo novo poglavlje. Nakon Cvikaua, mi imamo drugu lokaciju u Evropi gde ćemo proizvoditi vozila bazirana na novom, modularnom ’e-drive’ sisemu“, rekao je Dani Ojersvald, šef fabrike u Drezdenu.
I zaista, tokom naredne tri nedelje, Volkswagen će izvesti neophodne rekonstrukcije fabrike, pre početka proizvodnje ID.3, koja treba da startuje krajem januara. Nemački proizvođač s ponosom kaže da je više od 28.000 primeraka hečbeka s nultom emisijom već isporučeno kupcima širom Evrope.
Vrele Gume