Kodo dizajn prvi je predstavio glavni dizajner Mazde Ikuo Maeda 2010. godine
Sa dizajnerskim jezikom „Kodo – Duša pokreta“, glavni dizajner Ikuo Maeda postavio je hrabri novi smer dizajna u Mazdi. Pokrenut pre deset godina na salonu automobila u LA-u, sa konceptnim automobilom Shinari, od tada definiše i uzdiže dizajn brenda Mazda. Jednu deceniju i stadijum razvoja kasnije, Kodo dizajn je i dalje popularan, a automobili dizajnirani prema njegovom pristupu nastavljaju da osvajaju prestižne nagrade. Uključujući Svetski dizajn automobila godine za Mazdu3 2020. godine.
Od svog nastanka pre deset godina, dizajnerski jezik Kodo je u središtu brojnih Mazdinih automobila. Od nove interpretacije kultnog Mazdinog MX-5 roadstera, do Mazdinog prvog električnog vozila na baterije MX-30. Ipak, osnovna ideja koja stoji iza Kodo dizajna ostala je nepromenjena. A to je „istražiti moćnu i neodoljivu lepotu prirodnog kretanja u nepomičnom predmetu“, kažu u Mazdi.
Kodo filozofija
Reč Kodo se doslovno prevodi kao „otkucaji srca“, ali sa dodatim značenjem ispunjavanja nečega životom, odnosno dati predmetu dušu. Ova ideja je ključna u Mazdinom razmišljanju o dizajnu: „U Japanu osećamo da naši majstori ubrizgavaju život u ono što naprave. Verujemo da oblik koji su iskreno i mukotrpno stvorile ljudske ruke dobija dušu”, objašnjava Ikuo Maeda. Dakle, „Duša pokreta“ poprima dvostruko značenje izražavajući i bit pokreta i „dušu“ koju su u automobile uneli Mazdini vrhunski majstori. Čista filozofija.
Prvi dizajni su bili snažno nadahnuti slikom geparda koji se sprema na skok, dok se novija rešenja sve više usredsređuju na dočaravanje snažnog i emocionalnog dizajna sa što manje elemenata. Prekretnica za ovu drugu fazu Kodo dizajna postignuta je sa dva neverovatna konceptna automobila RX-Vision i Vision Coupe.
Predstavljeni 2015. na salonu automobila u Tokiju, predviđali su novu eleganciju i još izraženiju minimalističku estetiku nedavnih interpretacija Kodo dizajna. Dinamični i emocionalni oblici postižu se skidanjem svih nepotrebnih elemenata kako bi se otkrila suština lepote i pokreta. Na primer, uklanjanjem karakternih linija stvara se prazan prostor na bočnim stranama automobila koji funkcioniše kao prazno platno koje se neprestano menja zahvaljujući igri svetla i senke. Estetika „manje je više“ o kojoj snažno govori Mazdina japanska baština.
Modeli
Automobili stvoreni jezikom Kodo dizajna kontinuirano su dobijali međunarodna priznanja. I RX-Vision i Vision Coupe proglašeni su „Najlepšim konceptnim automobilom godine“, a osvežena Mazda MX-5 osvojila je „Svetsku nagradu za dizajn automobila“ 2015. Najnovija postignuća uključuju Red Dot Award 2020 u kategoriji „Dizajn proizvoda“ za Mazdu CX-30 i novu Mazdu MX-30, dok je Mazda3 osvojila „World Car Award 2020“ u kategoriji dizajna.
Kako Mazda nastavlja da spaja ljubav prema vožnji sa izvrsnim dizajnom enterijera i eksterijera, pojednostavljena elegancija i emocionalna privlačnost Kodo dizajna ostaće ključni elementi identiteta marke.
Nakon deset godina kontinuiranog uspeha, Kodo dizajn nastavlja da pomera granice dizajna automobila i da definiše budućnost Mazde.