Toyotin luksuzni brend Lexus niže uspehe
Lexus je zabeležio značajan uspeh prodajom svog milionitog vozila u Evropi, pošto je postigao ukupni sedmocifreni prodajni rezultat u septembru ove godine. Ovaj uspeh vremenski se podudara sa tridesetogodišnjicom od početka prodaje Lexusa u Evropi. Takođe, ovaj rekord označava i novu eru u istoriji ovog luksuznog brenda s obzirom na predstavljanje modela UX 300e, prvog električnog vozila s baterijom koje će biti ponuđeno na pojedinim evropskim tržištima.
Te 1990. godine, samo nekoliko meseci posle početka prodaje u SAD, Lexus je stigao u Evropu s jednim modelom, LS 400, i ukupno prodao 1.158 automobila. Iako je početak bio skroman, nagovestio je promene na tržištu premijum vozila, kao što je i LS najavio nove standarde za luksuzne automobile, koji se odnose na performanse, ekonomičnost i bogatije pakete opreme.
Istovremeno, Lexus je uveo nov pristup kupcu i održavanju vozila čime je postavio nove standarde u svetskoj auto-industriji. U skladu s japanskom tradicijom omotenashi – obraćanje kupcu s istom pažnjom i ljubaznošću kao gostu u kući – Lexus je postavio vrhunsku uslugu kao suštinu svog brenda.
Lexus nije pratio ustanovljena pravila na tržištu, već je uveo sopstvena, ne samo preuzimajući vođstvo u razvoju samopunjivog hibridno-električnog pogona. Lexus je prvi u svetu predstavio luksuzan hibridni automobil, RX 400h SUV, 2005. godine, i od tada neprestano radi na razvoju tehnologije koja pruža još bolje karakteristike, manju potrošnju goriva i smanjenu emisiju štetnih gasova, na zadovoljstvo vozača. Od milion Lexusovih vozila koji su stigli na evropske puteve, čak 45% bili su hibridi. Danas, hibridi preovlađuju u gami modela Lexusa, sa stalnim rastom prodaje – trenutno dostižući 96% od ukupne prodaje na zapadno-evropskim tržištima.
Lexus brižljivo prati sve promene koje se odnose na sklonosti i želje kupaca, razvijajući nove modele koji su u potpunosti u skladu s trendovima na tržištu. To je doprinelo rastu interesovanja za SUV / krosover modele, kojih je samo u Evropi prodao 550 hiljada. Aktuelnu gamu danas čine RX, model koji predstavlja automobil za tržišni segment luksuznih SUV vozila; praktični RX-L sa sedam sedišta; NX srednje veličine; tu je i kompaktni UX, gradski krosover predstavljen 2019. godine, koji je vrlo brzo postao najprodavaniji model Lexusa u Evropi. U Rusiji i drugim državama Istoka, Lexus takođe plasira LX i snažne GX modele. Zbirno, ovi modeli čine danas više od 80% prodaje koju Lexus ostvaruje u Evropi.
Zadovoljstvo vozača se ne dovodi u pitanje što potvrđuju i brojni modeli sa oznakom Lexus “F” koji obuhvataju ručno rađen, eksluzivni automobil LFA V10, kao i kupe RC F, koji se takmiči u svetskom GT šampionatu. Duh ovih specijalnih modela direktno se odražava na standardne modele game, kao što su sportske verzije F SPORT.
Lexus nije samo luksuzan brend u automobilskom svetu, već podstiče i promoviše umetnički rad, podržavajući uzbudljiva dostignuća dizajnerskih talenata svojom međunarodnom nagradom Lexus Design Award, i pružajući svojim kupcima mogućnost da uživaju u tom zadivljujućem iskustvu.
Ukupna prodaja Lexusa u Evropi
Model Početak prodaje Prodatih jedinica do 30.9.2020.
LS 1990. 35.059
GS 1993. 74.998
IS 1999. 202.210
RX 2000. 289.284
SC 2001. 6.202
LX 2002. 58.234
GX 2010. 14.862
ES 2010. 26.949
CT 2011. 97.637
LFA 2011. 38
NX 2014. 155.366
RC 2015. 7.083
LC 2017. 1.816
UX 2019. 32.972
Ukupno 1.006.710
*Prodaja Lexusa u Evropi obuhvata Zapadnu Evropu (države Evropske unije, Ujedinjeno kraljevstvo, Norvešku, Island, i Švajcarsku), kao i sledeća istočno-evropska tržišta: Rusija, Ukrajina, Kazahstan, kavkaski region, Turska i Izrael.
PR saopštenje Toyota Srbija