Teslin događaj nije nimalo oduševio pripadnike sedme sile. Naime, najpre je prvi deo prezentacije bio posvećen mitingu akcionara, a raspoloženje se nije promenilo ni kada je Ilon Mask stupio na scenu.
Šef Tesle je čini se bio nervozniji nego ikada ranije, obučen u crno, uvijajući ramena kao da ga je konstantno žuljala potkošulja, da ne govorimo o neprekidnim nervoznim pokretima i lizanju usana. Iskusan psihijatar bi verovatno svašta nešto identifikovao iz Ilonovog ponašanja, tako da ne bi bilo čudno da je to neko već uradio. Naravno, za Maska to ne bi značilo mnogo, s obzirom da je status quo industrije goruća tema, kojom je u potpunosti zaokupiran.
Informisani smo, između ostalog, da je kompanija unapredila tehnologiju baterija, ali ono što je u najvećoj meri zaokupiralo pažnju prisutnih je bio Tesla Model S Plaid.
S obzirom na predstojeći dolazak Lucid Aira i njegove namere da nadmaši Tesla Model S po svim pitanjima, jasno je da kalifornijska kompanija nije mogla da sedi i čeka da pude pobeđena, posebno nakon dugog niza godina dominacije u ovom segmentu.
Air je započeo sistematski da ruši Tesline rekorde, počev od maksimalnog dometa (832 kilometra) i sprinta na četvrt milje (9,9 sekundi u poređenju s 10,4 sekunde Modela S). Takođe, krug na stazi Laguna Seca je novajlija prešao za 1 minut, 33 sekunde (nezvanično), što je tri sekunde brže od Plaida.
Međutim, Teslin pulen je sada spreman za kontranapad, a po Ilonu Masku, tromotorni model će povratiti sve rekorde. Po pitanju performansi, iz Tesle javljaju da će poboljšani Model S do 60 milja na čas (96,5 km/h) ubrzavati za ispod dve sekunde, što ga stavlja rame uz rame s Roadsterom (1,9 sekundi). Performantni elektromobil će takođe moći da pojuri do 320 km/h.
Prevedeno u realne brojke, Model S Plaid bi trebalo da bude sposoban da pokrije četvrt milje za ispod devet sekundi, što bi značajno popravilo Lucidovo vreme. Pored toga, Mask kaže da je krug na Laguna Seci pređen za 1 minut, 30,3 sekunde, što je takođe znatno brže od Aira. Međutim, šef Tesle se tu nije zaustavio. On je dodao da bi Plaid mogao da skine još tri sekunde u odnosu na dotično vreme, mada nije rekao kako, što bi ovaj automobil učinilo najbržim serijskim vozilom na toj stazi, bez obzira na tip pogona i karoserijsku konfiguraciju.
Lucid je targetiran još očiglednije kada je reč o maksimalnom dometu. Air je dobio od EPA-e nominalu autonomiju od čak 832 kilometra, što je značajno više od 647 kilometra Long Range Modela S. Međutim, Plaid bi na neki način trebalo da dosegne čitavih 837 kilometara.
Ovaj događaj nije pokrio druge teme koje su ljubitelji marke očekivali, a to se pre svega odnosi na redizajniranje enterijera Modela S i X, odnosno neke najave eventualnog unapređenja stajlinga karoserije. Ono što Ilon Mask jeste rekao je da je Model S Plaid sada dostupan za porudžbinu, mada će isporuke započeti kasnije u toku godine.
U ovom trenutku, suočavamo se s virtuelnim duelom između dva vozila koja još uvek nisu lansirana, s veoma bitnom razlikom između njih – jedan je prisutan već dugo na tržištu u manje moćnoj formi (mada i dalje „zastrašujuć“), dok će drugi premijeru obaviti uz fanfare vezane za tvrdnje o neverovatnim specifikacijama.
Tesla je dokazao da može da kreira konkurentna vozila, ali što se Modela S Plaid tiče, on kao da na sebi nosi slogan, „sve što možeš da uradiš, ja mogu da uradim bolje“. Očigledno je da se Ilon Mask i Tesla osećaju ugroženim. Nije im bio dovoljan Porsche Taycan, već je tu sada i Lucid Air…
Kakav će biti epilog čitave priče, pa, jedva čekamo da vidimo.
Vrele Gume
1 Komentar
Comments are closed.
[…] obzirom na naš potonji članak, koji možete pročitati OVDE, čini se da se Tesla više brine zbog dolaska Lucid Aira nego Porsche […]