Šefovi Jaguar Land Rovera su potvrdili postojanje električnog Range Rovera i u isto vreme obelodanili da je i njegovo i lansiranje budućeg električnog Jaguara XJ, odloženo zbog uvedenih mera koje su posledica pandemije
Eh, ta pandemija, očigledno je po nekima udarila jače nego po drugima… Po transkriptu s konferencije s investitorima, šef JLR-ovih finansija, Edrijen Mardel, rekao je da će dva nova elektromobila biti predstavljena u oktobru i novembru, a ne u avgustu i septembru, kako je bilo prvobitno planirano.
Ova dva automobila će počivati na potpuno novoj MLA platormi Jaguar Land Rovera, i zapravo će „ispod lima“ deliti većinu komponenti. Malo toga je poznato u vezi s baterijski pogonjenim Range Roverom, ali se očekuje da bude nešto nižeg profila u odnosu na Velar, ali slične dužine. Dva nova modela će se proizvoditi u restruktuiranoj Kasl Bromvič fabrici.
Mardel je investitorima rekao da rad na inženjeringu nove generacije Range Rovera i Range Rover Sporta (oba bazirana na MLA) nije pauziran tokom mera izolacije. Rad na Defenderu 90 se takođe nastavio bez bilo kakvih smetnji.
Tokom konferencije, jedan od investitora, koji predstavlja izvesnu međunarodnu banku, postavio je pitanje Mardelu vezano za planove JLR-a oko kresanja investicija u buduće modele, s tim što je nova brojka od 3 milijarde funti gotovo za milijardu niža u odnosu na ranije planove.
Mardel je ulaganje od 3 milijarde funti opisao kao „neku vrstu podizanja na viši nivo“, sugerišući da su kreatori planova u JLR-u smanjili broj derivata budućih modela da bi se uštedelo na sredstvima. U zavisnosti od stanja globalnog tržišta, više budućih derivata bi moglo biti ukinuto, sudeći po transkriptu.
Mardel je takođe obelodanio da je poslovanje JLR-a u fazi revidiranja, čemu je doprinelo prebacivanje na jednu platformu. Plan je da godišnji plasman bude za nijansu manji od 500.000 jedinica.
Pre Kovida-19, JLR je prodavao oko 550.000 vozila godišnje, kaže Mardel. On takođe tvrdi da bi kompanija mogla da popravi prodaju i preko dotične brojke, na 600.000 jedinica, sugerišući da će JLR bit visokoprofitabilan kada se taj nivo ostvari. Opisujući novi Defender (naš test ovog modela možete pročitati OVDE), Mardel ga je opisao kao faktor koji menja pravila igre, s novim verzijama na putu. JLR po njemu ima ambicije da prodaja Defendera dostigne 100.000 jedinica godišnje.
Na kraju, želje su jedno a realnost drugo, rekli bismo. Sasvim je prirodno imati velike planove, ali da li će JLR uspeti da ostvari što je naumio.., to je već neka sasvim druga priča.
Vrele Gume
Izvor: Autocar