The Eagle Lightweight GT, lagana kreacija iz prošlosti ili povratak u budućnost
Eagle, specijalista za posebne verzije britanskog Jaguara E-Type, otkrio je svoju najnoviju kreaciju za model nazvan Lightweight (laki, lagani) GT.
Inače, The Eagle je kompanija specijalizovana za posebna izdanja izmenjenih ili originalnih modela Jaguara E-Type i njegovih jedinstvenih prototipova, nešto poput firme Singer za Porsche 911, ali sa mnogo manje proizvedenih jedinica, pa samim ti i više unikatna.
Kao i Singer 911, novi Lightweight GT nije samo restauracija klasičnog modela, već promišljena i pažljiva modifikacija u retro-modernom kontekstu. Ovaj automobil je dobio inspiraciju od originalnog Lightweight E-Type-a iz 1963. godine. I zaista, redovni E-Type serije 1 koristi se kao početna tačka, uz značajnu doradu.
Eagle želi da njihova verzija „laganog“ bude za Lightweight E-Type, ono što je Jaguar XKSS za D-Type trkački auto.
Rezultat je automobil sa Lightweight stilskim karakteristikama i performansama, ali sa GT „usavršavanjem“, sa nežnom kožnom u unutrašnjosti, savršeno stilizovanim izduvnim otvorima, pa čak i klimom u istom retro fazonu.
U Eagle-u kažu da proces modifikacije započinje zamenom svakog panela laganim aluminijumom moderne klase pogodnijim za upotrebu na putu od tankih, lomljivih materijala iz originalnog Lightweights-a. Više od 2.500 sati rada potrošeno je samo u oblikovanje karoserije, a majstori uz pomoću tzv. „engleskog točkića“ kreiraju kompaktne, ali mišićave krivine automobila. Promene spolja uključuju i revidiran branik sa zadnje strane, spuštene pragove (što znači niži položaj sedenja i više prostora za glavu), te nešto povećanu prednju i zadnju staklenu površinu.
Snaga dolazi iz Eagle-ovog 4,7-litarskog evoluiranog Jaguarovog XK rednog šestocilindarskog agregata, koji je bio prilagođen Jaguar modelima iz pedesetih, E-Type, C-Type i Le Man pobedniku iz tog vremena D-Type. Maksimalna snaga je 380 kS pri 5.750 o/min, a obrtni moment na 510 Nm pri 4.000 obrtaja.
Performanse su u izobilju, s obzirom na to da automobil teži svega 1.017 kilograma i da je u potanju GT putna „krstarica“, a ne trkački auto.
Krajnji rezultat je zaista predivan, kako u svojoj estetskoj lepoti, tako i, poput Singe, Alfaholika i drugih, u specifičnosti brend rešenja i načinu izvršenje svog inženjeringa. Eagle nije javno ne objavio cenu ovog unikatnog modela, ali s obzirom na njihov dosadašnji rad procena je da će verovatno cbiti potrebna suma od oko 800.000 funti da bi se bolje upoznali sa ovim lepotanom.
1 Komentar
Comments are closed.
Činjneica da su automobili iz prošlosti lepši, možda i bolji nego današnji baš i ne ide u prilog modernoj auto industriji…