Land Rover predstavlja novu Plug-in hibridnu tehnologiju u modelima Evoque i Discovery Sport
Kompanija Jaguar Land Rover upravo je otkrila da će njihov novi plug-in hibridni sistem biti predstavljen na najnovijim modelima Range Rover Evoque i Land Rover Discovery Sport, kao i drugim vozilima koji će ih pratiti.
Pogonski sklop zajedno sa malim 1,5-litarskim benzinskim trocilindričnim motorom koji isporučuje 197 kS čine i elektromotor od 107 konja, kao i baterija od 15 kWh. Ovo rezultira sa ukupno 540 Nm obrtnog momenta i celokupne 304 konjske snage. Uparen sa oba hibridna noviteta jeste osmostepeni automatski menjač.
Range Rover Evoque P300e dostiže 100 km/h za 6,4 sekunde, dok Land Rover Discovery Sport sa istom oznakom postiže istu brzinu za 6,6 sekundi. Oba modela su sposobna da napune baterije od nula do 80% u roku od 30 minuta, sa turbo brzim punjačima od 50 i 100 kW. Samostalan električni domet za Evoque PHEV ocenjen je na 66 km, dok Discovery Sport PHEV može da vozi 62 kilometra samo na bateriju. Kupci ova dva modela dobijaju opremu za kućno punjenje Mode 2, koja omogućava da se baterija celokupno napuni za 6 sati i 42 minuta putem uobičajene utičnice za domaćinstvo.
Novi hibridni modeli ne samo da su ekološki prihvatljivi i nude respektabilne performanse , već su i veoma ekonomični tokom vožnje, odnosno po pitanju potrošnje goriva. WLTP je pokazao da Range Roverov „baby SUV“ troši svega 1,4 litra benzina na 100 kilometara, dok Land Rover sportski SUV ima potrošnju od 1.6 l/100 km!
RR Evoque i LR Discovery Sport hibridi moži će da se voze u tri različita režima vožnje. U zadanom hibridnom modalitetu, motor i električni motor rade usklađeno i prilagođavaju se uslovima vožnje i preostalom kapacitetu baterije. EV način vožnje je onaj gde SUV-ove isključivo pogoni elektromotor . I na kraju, SAVE režim daje prednost benzinskom agregatu kao njegovom glavnom izvoru energije i održava stanje napunjenosti baterije na određenom nivou.
Britanski proizvođač automobila još uvek nije objavio kada će se oba modela naći na tržištima, kao i gde će se sve prodavati. Za sada se zna da prihvata narudžbine u Velikoj Britaniji, dok će u Australiji biti dostupni naredne godine. Ostaje da se nadamo da će biti ponuđeni na tržištu EU, pa zašto ne i kod nas, po nekim razumnim cenama naravno.