AktuelnoVesti

Neće biti novog Ford Focus RS-a!

5.35KPregleda

Nove regulacije po pitanju štetnih gasova biće poslednji ekser u sanduku na kojem piše Ford Focus RS

 

Mnogo toga se pričalo o dolasku nove generacije Ford Focusa u RS izdanju, ali od toga izgleda neće biti apsolutno ništa! 

 

Usled novih propisa o emisiji štetnih gasova u Evropi, Ford je odlučio da prekine razvojni program za RS verziju modela Focus, prenosi francuski Caradisiac. Osim toga, američka kompanija prinuđena je da znatno smanji troškove proizvodnje usled najnovijih događaja na tržištu i u svetskoj ekonomiji, uslovljenih epidemijom virusa korona.

 

 

Ni delimična elektrifikacija nije pomogla da četvrta RS varijanta zaživi. Naime, novi Focus RS trebalo je da poseduje 2,3-litarski benzinski agregat potpomognut elektro motorom. Postojećih 280 kS u ST izdanju, najjačem Focusu u ponudi trenutno, trebalo je da se „boostuje“ na oko 400 konja. Uz pomoć hibridnog pogona sa električnom zadnjom osovinom, RS je bio najavljen i sa AWD pogonom na sva četiri točka.

 

 

Nema sumnje da bi RS MK4 bio jači i brži od ekstremno uspešne prethodne generacije, koja razvija 345 kS, do „stotke“ ubrzava za samo 4,7 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 266 km/h.

 

 

Sada je jasno da su sve te želje i planovi pali u vodu. Najviše zbog smanjvanje kvote emisije CO2 od sledeće godine na svega 95 g/km u Evropi, američki poizvođač je odlučio da definitivno ne ponudi RS verziju četvrte generacije Focusa. Pored strožijih propisa o emisijama, novi Focus RS se takođe smatra preskupim za razvoj i proizvodnju, posebno zbog najavljene elekrifikacije. A poznato je da Fordu i pre pojave COVID19 nisu „cvetale ruže“ , pogotovo u evropskoj podružnici koja bi bila zadužena za ovaj vrlo popularni hot-hatch. 

 

 

Još u junu 2019. godine, Ford Evropa objavio je redukovani poslovni plan koji je uključivao smanjenje broja proizvodnih pogona sa 24 na 18 do kraja 2020. godine, kao i smanjenje radne snage za oko 20% na Starom kontinentu. To je takođe podrazumevalo i smanjenje ili ukidanje proizvodnje nekih slabije prodavanih modela u Evropi, poput C-Max i Grand C-Max -a, kao i modela Ka+. Novi Focus RS jednostavno ne odgovara ovoj šemi smanjenja troškova, jer se svakako ne bi proizvodio „na veliko“.

Ford Focus

 

Za ljubitelje ovog segmenta ostaju skuplji klasici kao što su Mercedes AMG A45 i A45 S, sa 400+ kS,  zatim željno iščekivani novi Audi RS3, kao i nešto jeftiniji Mercedes AMG A35 sa 300 kS, Audi S3 i BMW M135i. Tu je i Fokusov direktan tradicionalni konkurent, VW Golf R, čiji razvoj se privodi kraju, ako ne bude nekog sličnog naglog prekida.

 

 

Ako baš mora da bude Ford Focus, ostaje ST izdanje, koje osim pomenute 2,3 benzinske varijante (280 kS i 420 Nm), u ponudi ima i dvolitarski dizel agregat sa 190 konja i 400 Nm. U ponudi širom Evrope su kako hečbek tako i karavan verzije, sa manulenim i automatskim transmisijama. I to je nešto, s obzirom da na matičnom SAD tržištu više uopšte nema „brzih“ Focusa, već je tamo ostao ono što jeste – narodni auto. 

Top Reviews

Video Widget

gallery