Nove kazne i BMW invazija
Povećanim kaznama do „bezbednosti“, stigao je BMW X2, novi dvotočkaši dolaze, Kaktus koji manje bode, Toyota se oprašta od dizela
Proteklu sedmicu označićemo u Retrovizoru kao onu koja nam je donela novu kaznenu politiku koja se odnosi na prekršaje učinjene u saobraćaju. Nivo alkoholisanosti je smanjen za jedan promil, kazne za ne korištenje sigurnosnih pojaseva su udvostručene kao i one za telefoniranje tokom upravljanja motornim vozilom. Dobili smo mogućnost preticanja „preko pune“ ukoliko je pred nama traktor ili kakvo sporo vozilo i još ponekih novih više pravničkih finesa. Sve u svemu, bilo je tu mnogo prašine, rekao bih oko onoga što je već davno trebalo učiniti. Alkohol i volan treba zabraniti u potpunosti, kazne za prekoračenje brzine u naseljenom mestu moraju biti još strože ali zato treba ipak razlikovati pojam naseljenog mesta, što najčešće nije slučaj. Jer blizina školskog pešačkog prelaza i recimo poljana nekog zaoseka na kojoj pasu krave ili bulevar sa tri trake svakako nisu ista 50 km/h „zona naseljenog“ mesta. Slično važi i za odgovornost nadležnih koja se odnosi na bezbednost saobraćaja a vezana je za stanje puteva. Ta regulativa je ostala još iz Titovog doba, duboko zakopana u arhive. Suštinski, vreme radi za vozače, biće tu nadam se novog asfalta ali i još dosta izmena u narednim godinama dok se ZOBS ne utegne kako dolikuje modernoj državi kojoj stremimo. Ako njoj baš svi stremimo!?
Od automobilskih događaja, svakako najznačajniji je onaj vezan za promociju novog BMW X2. Ovim modelom se (rekao bih tako) konačno kompletirala kategorija najmanjih kompaktnih „terenaca“ koji od terena vide najviše gradske bankine u pokušajima parkiranja na travnjaku. Šta da radimo, moda je takva, iz iskustva znamo da nakon jedne euforije sledi druga još gora. U našem slučaju to znači, nakon ovog SUV ludila za desetak godina nam stižu plastični mini kontejneri na struju koje će voziti Google umesto vozača. Joj užasa!!! Stoga uživajmo sada za sve novce, koliko ko ima!
Ko je raspoložen za Citroen, evo mu novog Cactusa, ublaženih bodlji da bi se dopao većini! Ima tu i Perica Rajković svašta za „kasti“ ali nećemo da ga ofiramo pre testa koji sledi.
Ako mene pitate ja bih izabrao drugi BMW pre par dana najavljen. Onaj što isto ima oznaku 2 ali slovo ispred je bitno M, BMW M2! Njega bih možda jedino menjao sa brojem 3, ali u formuli BMW X3 M40išto naš test iz Lisabona može i posvedočiti. Za svaki dan, naravno kao i do sada, Jeep Wrangler, ako ovaj novi FCA ne dovede na nivo mejn strima (što bi rekli ovi mlađi), jer u tome su pravi majstori. Sve se nadam kupiće taj Jeep neko čestit koji će znati šta da radi sa njime.
I tako, dok se Volkwagen nalazi na novoj ivici ponora, ovog puta rupa se zove „Kartelgejt“, Toyota je odlučila da krene stopama gore pomenutih automobila budućnosti. Upravo su saopštili da u dizel tehnologiju neće više ulagati. I eto potvrde one naše stare, „dizel je za kamion i Golf dvojku, benzin za uživanje“. Kao i u svakoj šali, ima istine i u ovoj.
Da nakon zime stiže proleće, pre prvih lasta i zvuka mešalice za beton u komšiluku, javljaju se motociklistički vesnici sa novi modelima. Za sada su istrčali na teren Kawasaki, Honda i Yamaha. Očekuju se ostali.
Nikako ne treba zaboraviti i Sajam automobila u Novom Sadu koji je privukao veći broj noviteta od očekivanog pa je čak izlagao i Volvo kojem je ovo drugi evropski sajam ove godine.
Na sajam je stigao i novi Polo koji je istovremeno dospeo i u našu test garažu.
I na kraju, ako stignete i ovaj Retrovizor pročitate na vreme, prebacite na TV Prva u 12.45, stiže nova emisija u kojoj testiramo automobil za „odlikaše“ VW Arteon, iz Lisabona Lidija donosi test BMW 640iGT, Mercedes nam je na noge dovezao celu svoju gamu a Miroslav nas opet gazi nekim GAZ-om. Malo li je?
Ilustracija: Test opterećenja zadnje osovine!