Online plus

SsangYong Korando – nova, četvrta generacija od novembra i na našem tržištu!

Reportaža

SsangYong Korando
7.75KPregleda

Sinonim dostignuća auto industrije Južne Koreje

Lansiran 1983. godine, a sada u četvrtoj generaciji, SsangYong Korando nastavlja da bude terenac koji je konstruisan pre svega stavljajući njegovo veličanstvo vozača na prvo mesto. Zvanično saopštenje dodaje da je Korando takođe reprezent tehničke sposobnosti auto-industrije Južne Koreje. 

SsangYong Korando

Prostranost kao imperativ

Nova, četvrta generacija modela Korando inspirisana je konceptom po imenu SIV-2, koji je premijerno predstavljen na Sajmu automobila u Ženevi 2016. godine. U nastavku su fotografije prethodne tri generacije ovog SUV modela.

Novi Korando se po dizajnu značajno razlikuje od svog prethodnika, opremljen je najsavremenijom tehnologijom. Tu su i novi i unapređeni pogonski sklopovi.

Dizajnerski pristup kompanije SsangYong zove se „Nature Born 3 Motion“. On podrazumeva korejsku tradicionalnu estetiku, prirodne forme i linije koje interpretiraju pokret. Zahvaljujući ovome, novi model zaista izgleda primamljivo i zanimljivo. Namenjen je pre svega porodičnim ljudima i mladim porodicama koje su u potrazi za avanturom. Takvim ljudima je bezbednost članova porodice na prvom mestu, a to je upravo ono što im novi Korando može pružiti.

Sa 4.450 mm dužine i izdašnih 2.675 mm međuosovinskog razmaka, Korando omogućava veliku udobnost putnicima, kako napred, tako i pozadi. Automobil je širok 1.870 mm i visok 1.620 mm. Takođe, mesto za glave putnika na zadnjoj klupi je najveće u klasi. Uprkos tome, silueta je niska i masivna, odiše energijom. Kreativnim pristupom maksimalizovan je broj i volumen pregrada za odlaganje. Zapremina prtljažnika koji je podeljen u dva nivoa iznosi 551 litar sa zadnjim sedištima na svom mestu. Njihovim obaranjem zapremina prtljažnika raste na čak 1.248 litara. Peta vrata imaju pametnu funkciju otvaranja. Dovoljno je samo da sa ključem stanete ispred njih i nakon 3 sekunde će se otvoriti. Znači, nema više onih “šutiranja” ispod branika. 

Visoko kvalitetan pristup materijalima u enterijeru, prema onom što je sopšteno na konferenciji za medije u Madridu, ima za cilj da se vrednost ovog modela, a i samog brenda Ssangyong podigne na viši nivo. 

Instrument tablu čini LCD displej dijagonale 10.25 inča. Deo info-zabavnog tereta na sebe preuzima i centralni displej od 9 inča sa funkcijom “preslikavanja” sadržaja mobinog telefona. “Apple Car Play” i “Google Auto” su podržani. 

Ambijetalno osvetljenje u 34 raspoložive boje učiniće da se zapitate kako ste uopšte nekad mogli da vozite auto sa dve, tri bele čkiljeće lampice u kabini. 

Terenska ahitektura

Kako bi osigurala beskompromisna rigidnost i bezbednost, čelik visoke čvrstoće čini 74% arhitekture nove generacije modela Korando. To je ujedno i procenat koji je najveći u klasi. Da sa spolja zvukovi prodiru u kabinu samo do nivoa šapata, primenjene su najnaprednije tehnolgije za prigušivanje buke i vibracija. Okretom dugmeta (Normal, Sport , Zima) optimalizuje se distibucija trakcije i režim promene stpena prenosa. 

SsangYong Korando

Motorizacija

Koliko god da je za ovu kategoriju vozila do pre neku godinu dizel pogon bio neprikosnoven, dobro poznate restriktivne mere evropskih zakonodavaca, dovele su do toga da se kupci sve češće opredeljuju za benzince. Novi GDI turbo motor zapremine 1,5 litara konstruisan je sa idejom da se poveća obrtni moment pri niskim obrtajima zarad superiornog ubrzavanja. Posebno prilikom preticanja. Sve to obezbeđuju 163 konjske snage i 280 Nm obrtnog momenta.

Kompaktan 1.6 litarski dizel motor, prema tvrdnji ljudi iz Ssangyong-a  isporučuje najbolje performase u klasi u svim uslovima eksploatacije. Sve to treba da omogući  136 KS i čak 324 Nm obrtnog mometa. Po njihovim rečima, Korando sa ovim agregatom, pogonom na svim točkovima i automatskim menjačem može da „povuče“ prikolicu od dve tone!  

Menjači su šestostpeni manuelni ili AISIN-ov šestostepni automatik. 

Korando je dostupan u verzijama sa pogonom na dva ili četiri točka. 

U zavisnosti od konfiguracija maksimalna brzina se kreće od 190 do 193 km na čas. 

Premijum bezbednost

Ne trošimo reči na utiske kako rade sistemi bezbednosti. Da se razumemeo: oni ili rade ili ne rade. U slučaju da funkcionišu iole manje od optimalnog – mnogi su nevolji. Istaknimo samo da njihov spisak pod firmom “Deep Control” deluje kao da je preuzet iz brošuri vozila premijum klase. Adaptivni tempomat,  održavanje vozila u sredini između dve trake, autonomno kočenje, nadzirnje “mrtvog ugla”, kamere… samo su neki od dostupnih sistema. Zahvaljujući svemu ovome, Korando je na EuroNCAP testovima dobio maksimalnih pet zvezdica.  

Prodaja u Srbiji kreće krajem novembra. Uvodni model prodavaće se po ceni od 18.990 evra. 

Takođe, već 2021. godine očekuje se i premijera potpuno električnog SsangYong modela. On će biti baziran na istoj platformi kao i model Korando. Međutim, ta kompanija radi i na poptuno novoj platformi koja će biti namenjena samo električnim automobilima.

SsangYong Korando

Iz Madrida za Vrele Gume: Miroslav Šosberger

Top Reviews

Video Widget

gallery