TESTOVI

BLIC TEST: VW Passat 2.0 TDI 240 R-Line

Negde na polovini karijere aktuelnog VW Passata, stiže i njegova osavremljena verzija. Vrlo slično ali u pojedinim elementima i potpuno različito

31.6KPregleda

Digitalizovana legenda

Promocija redizajniranog modela VW Passat na putevima u okolini Frankfurta, tačnije po živopisnim vinogradarskim obroncima u slivu reke Rajne ostaće upamćena u karijeri novinara koji ovo piše po nekoliko vrlo zanimljivih detalja.

Najpre, izraženo poštovanje prema predstavnicima sedme sile u sjajnom VIP tretmanu, koji pre svega uključuje profesionalnu organizaciju promocije u kojoj svaki „šraf“ funkcioniše savršeno. Počev od prijema i ispraćaja na aerodromu, preko pravovremene, a efikasne konferencije za štampu… sve do raspoloživosti modela i znalački odabrane test rute. Svemu valja dodati i odličnu profesionalnu TV asistenciju. To mi je pružilo takođe i dobru priliku da, evo bar na ovom testu, odmorim od Miroslava Š. sa druge strane kamere uz potpunu duševnu smirenost u svetlu ovih činjenica. 

Drugi ne manje inspirativan preduslov za jednu dobru priču u nastajanju je svakako i moj prvi susret sa najsnažnijim dvolitarskim VW turbodizel agregatom od 240 KS i 500 Nm kojim je opremljen izabrani model za testiranje. Ali o tome nešto više kasnije.

Isti, a sasvim drugačiji

VW Passat Već na uvodnom novinarskom brifingu, Herr Martin Hube, glasnogovornik VW za putnička vozila jasno nam je dao do znanja: „Danas se nećete sresti sa potpuno novim Passatom, ali ćete imati priliku da upoznate jedan sasvim drugačiji Passat“. Iako u samoj rečenici ima mnogo kontraverznih tvrdnji, naposletku se ispostavilo da je upravo baš tako. Naglasio je da redizajniranu osmu generaciju Passata startuju sa karavan verzijom. Upravo ona je najbolje prodavani model i karoserija koja je obeležila ovaj drugi po uspešnosti VW model. 

Kada je predstavljen 1973. godine u kategoriji limuzina malo ko je mogao i da zamisli da će 46 godina kasnije Passat i dalje biti Passat uz 30 miliona proizvedenih primeraka. 

Kako reče Herr Hube, ovim je Passat i zvanično najbolji automobil na svetu. Ne samo zbog broja prodatih primeraka već i zbog činjenice da se preko polovine Passata danas koristi u poslovne svrhe. A znamo, službeni auto – je najbolji auto, pa makar bio i Passat. Ako već nije Škoda Superb. A kod nas je tek postao mega popularan nekih desetak godina kasnije. I to kada su se prvi polovnjaci zadesili po vašarima i pijacama, veličajući njegovu praktičnost, stil i neuništivost. Odatle i stiže onaj u narodu opšte poznat epitet „lubeničar“, po meni dobio je nadimak u superlativu.

VW Passat

Šta imam reći za ovaj „novi“ Passat onako iz prve ruke. OK, priznajem očekivao sam bar neki novi značajniji  detalj na karoseriji, da ga po nečemu očiglednome razlikujemo. Ništa od toga, linija je otprilike 99% ista kao i kod osnovne B8 verzije sa razlikom u novim potpuno LED farovima i modernizovanoj svetlosnoj grupi.  

Digitalizacija enterijera

Zapravo, prave promene na osveženom Passatu 2019.  započinju tek ulaskom u kabinu 

Ona je sada na jedan način konfornija. To pre svega zahvaljujući novim sedištima, koja su sada tanja, lakša ali i udobnija. Potpuno je nova i organizacija vozačke pozicije. Modernizovan je i prtljažnik novom utovarnom platformom i dodatnim prekidačem za odloženo zatvaranje vrata.

Digitalna instrumentalizacija iz Audija i novijih VW modela konačno je stigla i u Passat, dok je monitor infotejmenta modernizovan, pojednostavljlen, povećan ali i spušten duboko ispod ventilacionih otvora.

Sasvim dovoljno da se od gotovog napravi veresija, jer je sklonjen iz prirodne putanje pogleda prema napred, pa od vozača zahteva njegovo spuštanje za svaku manipulaciju. Kada je daleko od oka, daleko je i od srca, što bi rekao naš narod. Ima istine, prilično je loše „iscrtana“ navigacija koja pri tome nije ni posebno precizna. Imajući u vidu da se baš na navigaciji i adaptivnom tempomatu zasniva dobar deo priče Passata 2019. nadam se da će u realnoj ekspolataciji sve funkcionisati ipak kako je planirano. 

A što se tiče tih takozvanih „The highlights of the new Passat“ mora se priznati, bar što se digitalizacije tiče pun je kao oko. Verujem da je novim vlasnicima i vozačima za njihovo potpuno upoznavanje i uvođenje u korisne uređaje potrebno bar nekoliko sedmica „obuke“ i prilagođavanja, pa stoga ovaj izveštaj dopunjujem sa ocenom nekoliko funkcija koje sam uspeo „provaliti“ tokom ove test vožnje duge oko 300 km. Zapravo, na ovom mestu su se sjedinili adaptivni tempomat, kamere za nadzor i satelitska navigacija čineći jedan vrlo zanimljiv spoj vozačke asistencije. 

Osim već dobro nam poznatog adaptivnog tempomata, sada na raspolaganju imamo i negovu usavršenu verziju koja osim vozila na putu raspoznaje konfiguraciju terena i saobraćajne znake. 

Najkraće rečeno, tempomat sada brzinu automobila definiše i po osnovu stanja puta i recimo krivina ispred vozila. Ubrzava i usporava u skladu sa njima apsolutno poštujući znake ograničenja maksimalne brzine. Kada se tome doda usavršeni „Travel Assist“ dobijamo izvanredno pouzdano poluautonomno upravljanje, koje je za jedan veliki korak bliže automobilu bez vozača.  

Velikih 240 KS

VW Passat

Ipak, do tada da još malo carujemo mi analogni vozači od krvi i mesa, te da u ime svih nas iz šezdeset i sedamdeset neke, pričepim ovih 240 KS iz dve litre zapremine. Tek da vidimo kom’ opanci, a kom’ obojci u ovoj konstalaciji. Možda zato što sam očekivao da mi skine zvezde sa neba, prvih nekoliko ubrzanja sam doživeo kao prilično razočarenje.

Iako je karoserija skladno dizajnirana i teška oko 1.750 kilograma,motor opremljen „twin turbo punjačem“ sa turbinom niskog i visokog pritiska, u standardnom modu vožnje ne pokazuje prevelike startne pretenzije. Potrebno mu je, bar po meni, jedno psihološki solidno dugo vreme da podigne snagu i obrtni moment i krene punom parom napred. Moguće je da krivca treba potražiti i u nešto lošijoj sinhronizaciji agregata sa automatskim sedmostepenim DSG menjačem. Iako grdno zvuči, turbo rupa se bar prema prikazanom vratila iz prošlosti na scenu. Međutim, na ovom mestu prestaju sva ograničenja po pitanju performansi i dinamike vožnje ovog Passata u R-line opremi. Proizvodnja tog modela je limitirana na svega 2.000 primeraka. 

Komfor, stil, pouzdanost, veliki izbor agregata, potrošnja, postojanje GTE verzije, odloženo zatvaranje prtljažnika, vozačka digotalna asistencija
Neodlučan menjač, pozicija monitora, preciznost navigacije, komplikovana upotreba sistema

U vožnji je lagan kao pero, upravljiv i što je posebno bitno solidno neutralan u krivinama. 

Naravno, dobar deo zasluge ovde nosi na svojim plećima elektronska kontrola pogona ali i sve bolji 4MOTION sistem pogona na sve točkove. Zvučna izolacije kabine je odlična, prema motoru nešto slabija, ali ne smeta, jer ovako moćna mašina pušta pravu pravcatu simfoniju za vozačke uši. Za one sklonije veštačkom zvuku i tonovima, tu je novi „Dynaudio sound sistem“ koji uz svih svojih 700 instaliranih W, „skida“ tapacirung od dobrog zvuka.

VW Passat

I na kraju ovog kratkog testiranja, u kojem jesam doživeo isti ali sasvim drugačiji Passat reč dve o potrošnji ali i par utisaka o novom plug-in hibridnom  GTE modelu koji sam imao priliku voziti stotinak kilometara. Iako se „raspada“ od snage i vuče vozača da stisne gas, prosečna potrošnjaostaje u granicama od 7 litara, što je zaista pohvalan podatak u svakom smislu. Za one koji prihvataju i nešto drugačije partnere ispod haube, na raspolaganju su TSI benzinci od 140, 190 i 272 KS, te tubro dizeli sa 120, 150 i 190 KS. A na kraju balade je hibridni GTE sa 218 KS.

VW Passat 2.0 TDI 240 R-Line

Motor:  turbodizel, četiri cilindra;
Radna zapremina:  1.968 cm3;
Snaga: 240 KS;
Maksimalni obrtni moment: 500 Nm pri 1750-2500 obr/min;
Menjač: sedmostepeni automatski, DSG;
Pogon: 4MOTION;
Pneumatici: standard 225/50 R17;
Ubrzanje od 0 do 100km/h: 6,3 sekundi;
Maksimalna brzina: 239 km/h;
Prosečna potrošnja na testu: 7,0 L/100 km;
Zapremina rezervoara za gorivo: 66 litara;
Emisija CO2: 157 g/km;
Zapremina prtljažnika:  650 litara;
Dimenzije (DXŠXV): 4.780 x 1.830 x 1.477 mm;
Krug okretanja:  11,7 m;
Masa praznog vozila:  1.750 kg;
Početna cena:  /;
Cena testiranog modela:  /;

Passat GTE

Novi GTE!!! Zanimljiva i rekao bih pre svega vrlo upotrebljiva kombinacija odličnog benzinskog TSI agregata od 115 KS i električnog motora snage 85 kW (156 KS) koji u nekom energetskom zbiru postižu sjajnih 218 KS. Međutim, ovde nije „caka“ u snazi već značajno povećanoj autonomiji u čistom kretanju na električni pogon koja sada iznosi preko 55 kilometara sa jednim punjenjem na kućnoj utičnici. Sasvim dovoljno za svakodnevnu gradsku upotrebljivost ali takođe i bez glavobolje ukoliko se njime odlučimo na duži put.

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,6

Vozačka

Suvozačka

4,6

4,6

Funkcionalnost

4,6

Pozadi

4,5

Kvalitet izrade

4,5

Ukupno:

4,56

Ukupno

4,56

Ponašanje u vožnji

 

Enterijer

 

Vozne osobine

4,6

 

Funkcionalnost

4,5

Performanse

4,6

Dizajn

4,5

Kočnice

4,6

Ponuda prostora

4,5

Ukupno:

4,6

Kvalitet materijala

4,5

Motor

4,7

Završna obrada

4,5

Menjač

4,4

Ukupno:

4,50

Cena

/

Prosečna ocena: 4,553

Tekst: Miodrag Piroški

Foto: VW

Video: PNR MEDIATAINMENT

8 Komentara

  1. I tu dolazimo do besmisla 240 konja, koristiš ga na putu sa 60 km/h ograničenja i stisneš gas da pretekneš tamić (čije ograničenje na zadnjoj stranici sistem za raspoznavanje znakova čita kao saobraćajni znak) a on neće, lijen… Stisneš jače gas, prešalta dvije brzine niže i razgoropadi se i dok si rekao „keks“ on ide preko 120…. Iskustvo sa S klass 55 AMG

    Ovaj na struju bi mogao biti daleko bolji izbor

  2. Mala ispravka. Ovo je šesta generacija, ne osma. Ima oznaku B8 pa vas je možda zbunio. B4 i B7 su bile restilizacije.

      1. Ja gledao na vikipediji. Al ako Folksvagen tako kaže ko smo vikipedija i ja da pametujemo. 🙂

  3. Drago mi je sto ste me demantovali sto se tice ucestalosti pisanih testova.Poz

    1. Vikipediju može svako da uređuje i da stavlja neproverene informacije. Javi VW-u da predlože izmenu na wiki i rešena stvar 😉

      1. Svejedno mislim da se VW zabrojao. Pogledaj Pasata B4 i B7. Obična restilizacija treće generacije, odnosno pete.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery