Renault EZ-FLEX
Inovativni eksperiment sa svrhom boljeg razumevanja poslednje faze gradske dostave
Renault EZ-FLEX je eksperimentalno električno i povezano lako komercijalno vozilo. Odlikuje se kompaktnošću i okretnošću. Osmišljen je za održivu mobilnost i efikasnu dostavu u gradskim područjima.
Ovo nije samo vozilo, već pravi alat za dostavljače. Renault EZ-FLEX je početak zajedničke, inovativne i jedinstvene saradnje sa ciljem da se bolje shvate novi izazovi koje donosi poslednja faza dostave. EZ-FLEX će biti dato na korišćenje profesionalnim dostavljačkim službama širom Evrope. Cilj je prikupljanje bitnih podataka o upotrebi i bolje razumevanj potrebe povezane sa svakodnevnom dostavom u gradskim područjima.
Količina prevezene robe u svetu trebala bi da se učetvorostruči do 2050. Imajući to u vidu, Renault je krajem 2018. predstavio svoju viziju budućnosti gradske dostave kakva se očekuje 2030. godine. Reč je o električnom, autonomnom i povezanom konceptnom automobilu EZ-PRO. Električno i povezano vozilo EZ-FLEX se može smatrati Renaultovim nastavkom pripreme za budućnost. Sve to kroz istraživanje novih načina korišćenja poslednje faze dostave.
EZ-FLEX: VOZILO STVORENO ZA GRADSKE DOSTAVE
Renault EZ-FLEX je kompaktno i upravljivo vozilo stvoreno za neometano kretanje gradom.
S obzirom na veličinu teretnog prostora, njegove dimenzije su optimalne. Njegova dužina (3,86 m), širina (1,65 m) i visina (1,88 m) su dovoljno male da može da pristupi parkiralištima. Teretni kapacitet od 3 m³ je jedinstven zbog svojih dimenzija, Prtljažni prostor omogućen je zahvaljujući kompaktnoj kabini koja i dalje nudi sve prednosti pravog lakog komercijalnog vozila. Krug okretanja od 4,5 m omogućava izvrsnu upravljivost na ulicama užeg gradskog središta.
Svaki detalj je osmišljen sa ciljem da se ispune potrebe dostavljača. Široki pristup vozačevom mestu koji ulazak i izlazak čini lakšim, središnja upravljačka ploča sa raspoznatljivim prikazom za brz i jednostavan pristup informacijama o vožnji, vidljivost pešaka i gradskog okruženja kao i jednostavna i efikasna kontrola vožnje. Moderno korisničko oruženje kao posrednik između čoveka i mašine u potpunosti je integrisano u svet pametnih telefona. Ono nudi usluge i aplikacije povezane sa samim vozilom kao i mogućnost integracije aplikacija.
Zadnji teretni prostor je optimizovan ergonomskom visinom utovara (760 mm iznad zemlje). Tu su i otvorimi koji omogućavaju jednostavan pristup celoj površini za utovar. Vozilo je oblikovano tako da omogući i brojne konfiguracije zadnjeg prostora. Ove konfiguracije su osmišljene kako bi se njihovim prilagodjavanjem zadovoljile različite potrebe profesionalaca kojima će vozilo biti dato na ispitivanje.
EZ-FLEX kao električno vozilo može da pristupi gradskim središtima. Nudi i domet od 100 km, čime se prilagođava potrebama gradske dostave (gradske dostave zahtevaju 50 km prosečne dnevne vožnje).
EZ-FLEX: ZAJEDNIČKI I INOVATIVNI EKSPERIMENT BEZ PRESEDANA
Desetak vozila Renault EZ-FLEX će biti predato se na korištenje raznim evropskim stručnjacima, kompanijama, gradovima i opštinama. Očekuje se da će eksperiment trajati oko dve godine.
Vozilo je opremljeno senzorima kako bi se bolje razumela njegova upotreba, a profesionalni korisnici će tokom eksperimenta svojim povratnim informacijama dodatno bogatiti postojeće podatke. Prikupljaće se različite vrste podataka: geolokacija, kilometraža, domet, korišćenje otvora, brzina, zaustavljanja itd. Ovi podaci će se zatim prenositi putem povezanog sistema u vozilu, bilo u stvarnom vremenu ili jednom dnevno, kako bi se razumela stvarna dnevna upotreba.
Analiza podataka, upotpunjena povratnim informacijama od strane profesionalnih korisnika, omogućiće Renaultu da oblikuje vozila koja su bolje prilagođena razvoju gradske logistike. Cilj je da akteri u ekosistemu testiraju vozilo i njegove usluge u stvarnim uslovima kako bi stvorili zajedničku viziju gradskog prevoza robe.
Ovim eksperimentom Renault započinje novi pristup u pripremi i osmišljavanju inovacija sutrašnjice. Ovaj fleksibilni pristup, revolucionaran u automobilskoj industriji, vrlo je blizak praksi drugih područja, kao što je industrija video igara.
EZ-FLEX: PRIPREMA MOBILNOSTI SUTRAŠNJICE
U svetu u kojem će zbog rastućeg trenda urbanizacije do 2030. u gradovima živeti više od 60 % stanovništva, problem kretanja ljudi nije jedini koji treba ponovno razmotriti. Počinje i nova era u prevozu robe: brzina, fleksibilnost i pouzdanost su najveći zahtevi kupaca u vreme u kojem svedočimo izuzetno brzom rastu internet kupovine. Zahtev za sve kraćim i preciznijim vremenom dostave povezan je sa sve strožijim ograničenjima vožnje u gradovima i užim gradskim središtima.
Osiguravanje održive mobilnosti za sve, danas i sutra, je moto grupe Renault.
Nakon EZ-PRO konceptnog automobila, i Renault EZ-FLEX nam omogućava da nastavimo da istražujemo mobilnost sutrašnjice.
1 Komentar
Comments are closed.
Ako bude trebao neko za dvogodišnje testiranje novog Clia, drage volje ću to učiniti.