Glavna atrakcija na izložbenom delu kompanije BMW na Sajmu automobila u Los Anđelesu bio je koncept model Vision iNext.
Međutim, tokom prezentacije ovog električnog vozila, potpredsednik odeljenja za razvoj električnog pogona bavarskog proizvođača, Stefan Jurašek je predstavio još nešto. Naime, on je predstavio i potpuno novu i jedinstvenu platformu koja može predstavljati bazu za vozila sa agregatima sa unutrašnjim sagorevanjem, plug-in hibrida i potpuno električnih automobila.
Ova nova platforma će podupirati i serijsku verziju modela iNext, koja bi na tržište trebalo da stigne 2021. godine u formi luksuznog, potpuno električnog SUV modela.
Kako se navodi, prednost nove platforme je u njenoj fleksibilnosti. Ona može kombinovati elektromotor sa kutijom menjača i napajanjem za elektroniku u jednu celinu. Kod električnih vozila ova jedinica može biti smeštena na zadnjem delu automobila. Kod hibrindih je SUS agregat smešten na prednjem, a ova jedinica na zadnjem delu automobila. Na kraju, ako BMW želi vozilo samo sa unutrašnjim sagorevanjem, onda se baterija i elektromotor mogu izbaciti iz zadnjeg dela.
Pročitajte i: Pogledajte kako BMW M5 E39 “pleše” između čunjeva na vlažnom asfaltu
U svakom slučaju, ova fleksibilna platforma će BMW-u pružiti rešenje bez obzira na to u kom pravcu krene automobilska industrija u budućnosti. Ako se SUS agregati zadrže duže od planiranog, ova platforma je prevo rešenje. Ako hibridi postanu još popularniji, takođe. Ako pak električna vozila zaista postanu naša budućnost, BMW i to ima pokriveno.
Međutim, fleksibilnost kada je u pitanju pogonski sklop nije jedina prednost nove platforme. Kada se nađe na modelu iNext, ova platforma će moći da podrži bateriju dovoljno veliku da vozilo sa jednim punjenjem pređe i do 700 kilometara. Takođe, moći će da podrži i četvrti i peti nivo autonomije.