TESTOVI

TEST: Subaru XV 2.0i AWD

Impreza na steroidima je rođena!

Subaru XV
6.75KPregleda

Impreza na steroidima !?

Novi SUV Made in Subaru, stiže na SGB globalnoj platformi koju koristi i Impreza. Uz takvu genetiku, standardni 4×4 pogon i 22 cm udaljenost od tla, on već i na papiru obećava dobar provod.

Subaru XVSuštinski, kada je brend Subaru u pitanju i promocija novog modela, tu nema mnogo filozofije. Već 60 godina čvrsto se drže svetog trojstva u obliku moćnog 4×4 pogona, boxer agregata i sportskih terenskih pretenzija. Zašto bi ovog puta bilo drugačije? Kako kažu u Subaru, XV stiže u SUV klasu u kojoj se svaki treći dan prikaže neki novi model. Stoga su odlučili da XV neizostavno zauzme sasvim drugačiji kurs od konfekcijske konkurencije. Tu se pre svega misli na modele tipa Nissan Qashqai, Kia Sportage ili ostale plejade takozvanih gradskih SUV asova. Svesni su i oni, svaki iskorak iz automobilskog mainstream-a znači ogroman rizik i najverovatnije problematičan masovni plasman.

Biti drugačiji, biti poseban, biti svoj

Međutim, isto tako valja reći, Subaru nikada nije ni “pucao” na takve kupce. On je oduvek bio i ostao okrenut onom promilu automobilskih poklonika koji u sebi imaju strast ali i dovoljno iracionalnog ludila. XV nije skrenuo sa te staze. To je jasno već i pre sedanja za upravljač, jer su tu upravo one postavke koje se očekuju od jednog sportskog off road modela.

Subaru XV

XV donosi drugačiji dizajn, solidan klirens, čvrstu gradnju, linearni 4×4 pogon i naravno benzinski boxer motor kao oličenje tehničke iracionalnosti ali i životnog šmeka

Kako kaže jedan naš prijatelj u YT komentarima, ovo je po svemu “prava muška kočija” sa mnogo realnih mana. Pa da krenem redom u analizu ovako smelih tvrdnji!

Dakle, što se dizajna tiče, XV svakako nije model koji bi mi zapeo za oko i osvojio srce svojom lepotom. Jeste drugačiji, ali isto tako i nedovoljno atraktivan za zaljubljivanje na prvi pogled. Međutim, sasvim sigurno, XV nije jednoobrazna silikonska plavuša sa splavova, već posve originalan primerak koji je prepoznatljiv izdaleka. Mogao bi biti maštovitiji, mogao bi biti atraktivniji, ali hajde da stavimo ruku na srce, to je za jedan Subaru sasvim sporedna stvar. Promene spoljašnjosti u odnosu na prethodnika nisu drastične, tek rekao bih jedno kvalitetno zatezanje bora sa implemetiranim novim elementima poput dnevnih LED svetala uz drastično povećanje digitalnog opsega aktivne i pasivne bezbednosti.

Utegnuto pod konac

Slično važi i za unutrašnjost gde se ipak otišlo koji korak dalje. Očigledni su mnogo kvalitetniji materijali i zaista izvanredna završna obrada.

Subaru XV

Sve je utegnuto pod konac, svaki prekidač, taster ili komanda su pozajmljeni iz premijum standarda a centralni 8-inčni monitor je sada osetljiv na dodir

Sa vozačke strane bih ga još više pohvalio. Ovo je narode primer kako se organizuje upravljačko mesto. Izvanredna povišena pozicija sedenja nudi dobru preglednost i osećaj potpune kontrole vozila. Sasvim obična instrumentalizacija i krajnje pojednostavljen infotejment urađeni su takođe po meri onih koji vožnju smatraju privilegijom i još uvek je razlikuju kao radnju od proste upotrebe kakve mobilne aplikacije. Sedišta su na idealnoj visini, ni niska ni visoka već baš tako da se u njih samo sklizne. Solidno su udobna ali i tvrda kada treba održati telo na off road ludovanju. Manje-više sve ovo važi i za suvozačku poziciju uz napomenu da nedostaju sve više tražene ostave i prostori za odlaganje sitnica. Da ne zaboravim, XV se serijski isporučuje sa EyeSight sistemom praćenja vožnje, koji uz pomoć digitalnih kamera snima dešavanja na putu i okolini, upozorava vozača na opasnosti i po potrebi i automatski koči.

Za zadnju klupu, osim što dobro izgleda na prvi pogled i nudi dosta prostora, nemam previše hvale.

Zadnja sedišta su prilično neudobna, a svaka neravnina na putu se završava direktno u kičmenim pršljenovima saputnika

Ni prtljažnik sa 385 litara nije apsolutni lider klase, ima i većih i praktičnijih, pa svi koji očekuju savršeno udobnu i praktičnu vožnju u XV za četiri odrasle osobe najbolje da se ne zanose takvom idejom. Ali zato, sve je nazad idealno za decu jer nešto ih je lakše i zaluditi. Pozicija kopčanja sigurnosnih pojaseva, kvalitet sedišta i mogućnost zabave su na priličnom nivou, pa ne vidim prepreku da XV bude izvanredna “kočija” za podmlađivanje pedesetogodišnjaka ili metalni dragulj mlade porodice koja zna kako se u automobilskom smislu uživa ali i vaspitavaju naslednici, što nije zanemariva kategorija.

Sokovi 4×4 života

Naravno, kao i kod svakog Subarua, životni sok nije u kabini već upravo ispod i ispred nje. Ovde je zapravo sve po starom oprobanom receptu.

Linerani 4×4 pogon spreman da “grebe” do iznemoglosti i izvuče neočekivanu dozu adrenalina uz prijatnu dinamiku vožnje i precizno navođenje u krivinama

Subaru XV

Detaljnija analiza podvozja donosi i malo razočarenje, zaštita motora i vitalnih delova kardana je plastična, što se baš ne bi moglo nazvati zaštitom već šminkom, posebno za off road jurcanje u kojem je “nasađivanje” na kamen ili stablo kao dobar dan. Setimo se samo Lade Veste i čeličnog lima ispod motora kojem bi i tenkisti pozavideli.

Subaru XVBenzinski atmosferski boxer motor je već priča za sebe. Ne zna se da li je komplikovaniji za servisiranje ili za upotrebu. Iz dve litre radne zapremine nudi rekao bih skromnih 156 KS koji zahtevaju ozbiljan broj obrtaja da bi bili efikasni. Ali je upravo u svemu ovome i draž Subarua, ta nesavršenost tehnologije koju su svi odbacili, ovde doživljava svoje najbolje trenutke. Maksimalnih 196 Nm obrtnog momenta postiže uz mnogo buke i akcije, dok dorađeni CVT “automatik” predstavlja praktično rešenje koje funkcioniše bez problema, ali…  Ipak ovo je Subaru, a kod njega se više radujem manuelnom menjaču. Nekako mi sva ta boxer priča, buka, 4×4 i diferencijali ne štimaju sa bledunjavim prenosnim meganizmom. Sve to na asfaltu i nije tako uočljivo, ali oštra vožnja po krivinama ili silazak na teren značajno su ograničeni i uprosečeni u nekakvu udobnost upravljnja.

Prosečan Subaru poklonik ne traži komfor upravljanja, već mogućnost da ga muški “podere” što aktuelnom CVT menjaču nije ni na kraj pameti

Na ovom mestu mogu da kažem sledeće, Subaru XV za čistu vozačku desetku nedostaju manuelni menjač i turbo koji bi ga nagurao na 200 KS. E to bi bila priča za unuke. Dugo sam razmišljao zašto Subaru ne ubaci turbo i zašto nema manuelnog menjača u ponudi da bih došao da jedino mogućeg zaključka: sve će to stići za najduže dve godine, da se malo proda i ovih motora i ovih menjača sa lagera proizvođača, jer sada u svom poznom eksploatacionom dobu su posebno isplativi. Ne vidim drugi logičan odgovor!

Tradicija, pogon, kvalitet materijala, kvalitet izrade, dinamika vožnje, vozački osečaj, udobnost
Potrošnja goriva, CVT menjač, nedostatak dizela u ponudi, udobnost zadnje klupe

Gutač vatre i benzina

Što se potrošnje tiče, ona je suštinski upravo onakva kakvu očekuju poznavaoci boxer tehnologije. Uz baš penzionersku vožnju moguće je Subaru XV spustiti na prosečnih 8 litara benzina, dok je realnost muške vožnje sasvim drugačija, 9-10 litara je praktična merica potrošnje.

Na merenju prosečne potrošnje zaključujem da bi za šire narodne mase, jedan dobar dizel bio spas

Subaru XV 2.0i AWD

Motor:  benzinski, boxer, 4 cilindra
Radna zapremina:  1.995 cm3
Snaga: 156 KS pri 6.000 o/min
Maksimalni obrtni moment: 196 Nm, pri 4.000 o/min
Menjač: CVT automatski
Pogon: integralni, 4×4 linerani
Pneumatici:  225/55 R18
Ubrzanje od 0 do 100km/h:  10,4 sekundi
Maksimalna brzina: 194 km/h
Prosečna potrošnja na testu: 9,2 l/100 km
Zapremina rezervoara za gorivo: 63 litara
Emisija CO2: 155 grama C0²/km.
Dimenzije:  4.465 x 1.800 x 1.615 mm
Međuosovinsko rastojanje:  2.655 mm
Odstojanje od tla:  221 mm
Zapremina prtljažnika:  385 – 1.290 litara
Masa praznog vozila:  1.443 kg
Početna cena:  25.000 evra
Cena vožene verzije:  28.000 evra

Međutim dizela u ponudi nema pa ga nema, jer se na silu “podizelašen” Subaru boxer benzinac pre nekoliko godina pokazao kao priličan promašaj. Ipak verujem da i neki moderniji naftaš stiže za koju godinu da osveži gamu.

Sve u svemu, šta da vam na kraju kažem za Subaru XV u jednoj rečenici?  Pa, najkraće: sjajna je ovo kočija za one koji nisu baš obični! “Običnima”, savetujem ipak da se uklope u masu jer štrčati sa Subaruom znači biti baš drugačiji.

Impreza na steroidima je rođena!

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,2

Napred

4,3

Funkcionalnost

4,4

Pozadi

3,9

Kvalitet izrade

4,4

Ukupno:

4,10

Ukupno

4,33

Ponašanje u vožnji

 

Enterijer

 

Vozne osobine

4,3

Funkcionalnost

4,4

Performanse

4,0

Dizajn

4,5

Kočnice

4,2

Ponuda prostora

4,2

Ukupno:

4,16

Kvalitet materijala

4,5

Motor

4,1

Završna obrada

4,5

Menjač

3,9

Ukupno:

4,42

Cena

4,0

Prosečna ocena: 4,144

Tekst: Miodrag Piroški

Foto i kamera: Igor Pejović

7 Komentara

  1. Kupio sam ovaj auto. Narandžasta boja. 2.0 i-e S. Zaista sjajan auto. Vozimo ga godinu dana već. Osim malo vece potrošnje goriva, sve ostalo je na vrhunskom nivou

  2. Po meni, postoji par proizvođača sa nekom posebnom harizmom, Alfa, Volvo, Saab i Subaru. Svaka čast svim ostalima. Lično mi je Subaru uvek bio fantastičan auto, izdignuti karavan, kvalitetan AWD, prava stvar. Na američkom tržištu je sve traženiji, zato i nema dizelaša i manuelnih menjača, ipak je gro proizvodnje za Japan i USA+Kanada….

    U evropi, Octavia Scout 4×4 je, kao i svi ostali modeli iz VW grupacije bitno zatupljeniji izbor….. ostaje svakako ta ličnost Subaru vozača…..

  3. Test na visini zadatka Vrelih Guma, Subaru su odlicni automobili, i ovde ne bih o servisnoj mrezi, poslovnosti, profesionalnosti i profesionalnoj kulturi zastupnika koji su me nakon povratka iz pecalbe ubedili da ipak ne treba da vozim Subaru na ovim prostorima.
    Elem, sto se tice manuelnog menjaca mislim da ce to ostati opcija za eventualno osnovne pakete koji nece imati EyeSight (ES) sistem jer je tehnicki verovatno izuzetno komplikovano uskladiti sisteme aktivnog pracenja saobracaja i manuelni menjac. Obzirom da je sistem prakticno zalepljen sa soferku ostaje pitanje montaze i kalibracije u slucaju eventualnog menjanja iste, da li su servisi obuceni, osposobljeni i slicno. Preptostavlam da je casco obavezna opcija for life zbog ES. Ne znam zasto ne postoji opcija motora iz Levorga 1.6 sa 170 KS turbo, to bi bila lepa igracka. Sada kada Subaru dolazi sa konkurentnim cenama i naprednom tehnologijom, nakon citanja i gledanja testa odmah mi se javio onaj cuveni refren….Bas steta…. sto nisam dovoljno iracionalan da vozim Subaru u Srbiji. Redakciji sve najbolje u Novoj godini.

Ostavite komentar