TESTOVI

TEST: Peugeot 508 GT 1.6 PureTech (225KS)

Nije petao već LAV

Peugeot 508 TEST
18.4KPregleda

Hrabrost ili ludost?

Novi Peugeot 508 dolazi u vreme kada smo već i skoro zaboravili da na tržištu postoji i kategorija limuzina iz takozvanog D segmenta. Šta ga čeka u budućnosti, to niko ne zna. Na nama je da ispitamo slučaj i pokušamo otkriti nudi li on samo ostatak stare slave ili najavljuje nove vetrove

Peugeot 508 TEST U doba kada većina kupaca na svetu hrli u zagljaj jednog od nebrojenih krosover ili SUV modela, samo još pojedini „mohikanci“ sa vekovnom istorijom iza sebe održavaju privid raznolikosti tržišta, uporno negujući modele u klasi limuzina D segmenta. Kako jedan prijatelj reče: „Ta kategorija je ni tamo ni ovamo“. Zastarela koncepcija ne nudi ništa novo, komfor skroman, performanse još slabije i nije mi jasno ko takav model uopšte kupuje. Suštinski ima tu dosta istine, što i sami tržišni pokazatelji govore.

Praktičnost i sveopštu popularnost „terenaca“ danas je zaista teško nadmašiti davno viđenim konceptom limuzine ispod pet metara koja nema u najavi čak ni pogon na sve točkove. Da bi kako-tako ostali na tržištu, te limene grdosije malo po malo prerastaju u nekakve polu-kupe ili čak GT modele. Bar prema onome kako ih mi doživljavamo. Ovakvim potezom su u većini slučajeva zaista dobili na atraktivnosti, mada nedovoljno, ali i savršeno mnogo izgubili na upotrebljivosti.

Međutim, treba biti realan pa priznati da se i tržište menja podjednako kao i potrebe kupaca. Što je ekonomija naprednija i društveno uređenje moćnije, više se voze bicikli i mali električni automobili. Ipak posedovati veliki automobil ili SUV u bogatim društvima predstavlja neverovatan luksuz, pre svega sa stanovišta njegovog koštanja i nepraktične gradske upotrebljivosti. Stoga, za ovu klasu traže se tržišne niše i rupe u onom malom procentu zainteresovanih.

Peugeot 508 TEST

Hrabar korak

Kako bi se izdvojio iz mase i naleta prilično jeftine konfekcijske konkurencije, Peugeot se opredelio na zaista hrabar korak. Nisu štedeli ni šarma, ni znanja, ni truda da nacrtaju savršeno lepu i skladnu karoseriju. Upravo ta karoserija je jedan od ključnih aduta modela Peugeot 508. Jer oko zna biti moćnije od realnosti mozga, pa se tu da nahvatati još nešto kupaca koji cene vizuelni efekat. Niska, za 4 cm spuštena karoserija u odnosu na prethodnika, izuzetno je dopadljiva sa svih strana. Mogu slobodno reći i da predstavlja jedan mali praznik za oči, ali i dušu.

Peugeot 508 TEST

Peugeot 508 iskače iz klišea već viđenog, savršeno je lako prepoznatljiv na ulici

Zapravo parkiran ispred redakcije, izazvao je i pravi mali saobraćajni kolaps i demostracije, od prolaznika koji su imali nameru da ga pogledaju i zavire u unutrašnjost lava. Prosto je neverovatno koliko je zapravo Peugeot popularan u našem narodu. Šteta što smo sirotinja, jer upravo taj deo intelektualnog, kulturnog  i umetničkog miljea koji „prepoznaje“ unutrašnji fluid Peugeota i njegov stil, zapravo živi na rubu pristojnog života, nemerljivo daleko od novog automobila.  Toliko daleko da smo već odustali i od razmišljanja o tome. Baš za njih, tačnije nas, otvaram vrata ove crvene skulpture, očekujući već unapred najavljen udar neobičnosti koncepcije eneterijera i postavke istoga.

Vrlo očigledno već i na prvi pogled postajem svestan u trenutku koliko je nekada nedostižni „premijum“ sada zapravo besmislena kategorija. Peugeot 508 se po svemu viđenom u kabini neosetno uvukao baš u taj standard.

Peugeot 508 TEST/Enterijer

Savršeno skrojena kožna sedišta, odlična završna obrada i kvalitetni materijali samo su uvod u enterijersku egzibiciju mladog lava

Haos i strast

Ostali su dosledni i u toliko kritikovanoj, a manje hvaljenoj organizaciji vozačke pozicije. Takozvani „iCockpit“ druge generacije nudi nadaleko poznat nisko postavljen i zasečen upravljač, interaktivni digitalni displej od 12 inča umesto instrumenata i centralni displej multifunkcionalnog sistema sa čudnom kombinacijom komandi.

Ti digitalni „instrumenti“ su podignuti iznad upravljača, isti su sada više avionski nego automobilski, obrtomer se vrti u kontra šihti, prekidači kao na klaviru plene izgledom ali zbunjuju nepredglednošću.

Unutrašnjost nudi potpuni haos. Ipak, sve zajedno šarmanto i za najbolju ocenu!

Peugeot 508 TEST/Enterijer

Možda sam i subjektivan, ali u Peugeotu 508 se izvrsno osećam, uprkos nešto nižoj poziciji sedenja od one koju sam prihvatio kao sinonim praktičnosti i koja nosi priličan broj kontraefekata. Nije tu stvar u godinama, razgibanosti mišića i kičme, već u prostom prihvatanju činjenice da ovako nisko pozicioniran, nemam onu preglednost i kontrolu nad „makinom“ koju osećam u dobrom krosoveru.

Dodatno masivan A stub je u stanju ne da sakrije biciklistu ili pešaka već i vola. Male staklene površine, pogotovo ona na zadnjem delu ograničava i osnovni pojam uvida u dešavanja iza sebe, pa se intezivna kombinacija tri retrovizora i instinkta kao vozački program nameće sama po sebi. Međutim sve to postaje manje bitno od pozitivnog osećaja koji se javlja tokom vožnje. Upravljač tako mali, pa još osakaćen traži privikavanje uz napomenu da je savršeno progresivan, precizan i nesebičan po količini dodatnih informacija koje dostavlja vozaču.

Peugeot 508 TEST/Enterijer

Sve u svemu, ovaj stil vozačke pozicije daleko bolje leži limuzini nego krosoverima

Da budem potpuno iskren, u ovoj kombinaciji niske vozačke pozicije, žustrog benzinca i elektronski kontrolisanog ogibljenja, počeo sam da se osećam prilično mlađe i živahno, pa ni pomisao na dva kolena u mini suknji desno od ručice automatskog menjača nisam odbacio kao neprimerenu. Čudnu to strast razbuktava ovaj mladi lav! A da me je uzbudio jeste, još od samog otvaranja vrata koja nemaju ramove oko stakala. Bez brige, jeste i moderno i nesvakidašnje ali sasvim dobro dihtuje, pa je Peugeot 508 kvalitetom izolacije zaslužio konstataciju da je jedan od tiših automobila koje sam vozio u poslednje vreme.

Peugeot 508 TEST

Iako me baš briga za sve što se nalazi iza naslona vozačkog sedišta, evo da ponovim rečeno iz video sekcije. Naglo padajuća linija krova je dobrano poremetila upotrebljivost  zadnje klupe, bar kada se radi o odrasloj čeljadi. Em je teško prići, još je teže izaći, pa se samim tim novi Peugeot 508 dobrovoljno eliminisao kao izbor za osrednje direktore ali i taksi službe, što je svakako velika falinka koju će proizvođač teško nadoknaditi u flotnoj ponudi jer porodična upotrebljivost više nije karta na koju se dobija. Suštinski, zadnja sedišta su vrlo luksuzna i udobna ali nedostatak mesta za glave viskih osoba je očigledan. Dubok prtljažnik nudi gotovo 500 litara zapremine, što je više nego pohvalno.

Da ne ostanem dužan i pomena izvanrednih LED farova koji su ukomponovani u takozvani „night vision“ sistem noćnog IC osmatranja i detektovanja prepreka na putu, što 508 čini vrlo modernim automobilom.

Hvali benzinca vozi dizel 

Iako u ponudi ponudi imamo i 1,5 litarski i dvolitarski „BlueHDi“ od 130, 160 odnosno 180 KS, testirali smo model sa najsnažnijim 1.6 PureTech benzincem od 225KS. Jeftiniji za par hiljada evra od svog HDi pobratima, osim nekoliko desetina hiljada „besplatnih“ kilometara, nudi mnogo veću uglađenost i kulturu rada uz sasvim korektnu potrošnju koja se na testu kretala u granicama između 8,5 i 9 litara.Peugeot 508 TEST

Posebno sam zadovoljan razvojem snage i osećajem pri ubrzanjima. Do stotke ubrzava ispod 8 sekundi što je sasvim korektna brojka za jednu limuzinu koja nema sportskih ambicija. Osmostepeni automatik radi dobro, brzo i nenametljivo. Zna po nekad da „zaglavi“ na nizbrdici u nižem stepenu prenosa. Osim što je uglađeniji, benzinski motor je osetno lakši od HDi suparnika, pa nudi i mnogo agilniju vožnju kroz krivine uz očigledno dobar balans težina.

Stil, dizajn, kvalitet materijala, udobnost, dinamika vožnje, upravljanje, agilan i tih benzinski agregat, prtljažnik
Komfor zadnje klupe, cena u drugoj prodaji, preglednost, haotična organizacija vozačke pozicije

Ako me pitate da li bih glasao za benzinca u limuzini, odgovor je DA. Ako me pitate da li bih ga i kupio za svoje pare, odgovor je NE

Iako ne vidim realno šta ovom benzincu nedostaje, osim glasina o izdržljivosti i održavanju,  ovde u zemlji „radnika i seljaka“ treba biti krajnje racionalan. Sve što nema DIZEL na čepu rezervoara u drugoj prodaji ne vredi ni pišljivog boba, pa je i situacija trajnog venčavanja sa Peugeotom 508 benzincem sasvim realna.

Peugeot 508 GT 1.6 PureTech (225 KS)

Motor:  četiri cilindra, benzin, direktno ubrizgavanje
Radna zapremina:  1.598 ccm
Snaga: 225 KS pri 5.500 obr/min
Maksimalni obrtni moment: 300 Nm pri 2.500 obr/min.
Menjač: osmostepeni automatik
Pogon: na prednje točkove
Pneumatici:  235/45 R18
Ubrzanje od 0 do 100km/h:  7,3 – 8,1 s
Maksimalna brzina: 250 km/h
Prosečna potrošnja na testu: 8,5-9,0 l/100 km
Zapremina rezervoara za gorivo: 62 litara
Emisija CO2: 130 g/km. Euro 6
Dimenzije:  DXŠXV 4.750 x 1.847 x 1.404 mm
Međuosovinsko rastojanje:  2.793 mm
Zapremina prtljažnika:  od 487 litara
Masa praznog vozila:  1.430 kg
Početna cena:  od 28.300 evra
Cena vožene verzije:  41.000 evra

Nije petao već LAV

I na kraju kada sve oduzmem i saberem, Peugeot 508 GT 1.6 PureTech je osim lepote, šmeka i emocije ponudio daleko više od onoga što sam očekivao, a očekivanja od lava nikada nisu mala. Očigledno, Peugeot je novim 508 zabio duboko zastavicu u polje luksuznih limuzina. Luksuznih ali na jedan drugačiji način. U skladu sa time je i njegova cena koja se kreće od 29.000 do 41.990 evra.  Da li je spreman za borbu sa konkurencijom? Jeste! Daleko mi je više legao i bolji je od Insignije Grand Sport ili Renault Talismana. Najveća konkurencija mu je bar po vozačkim karakteristikama Mazda 6 i VW Arteon. Ko ne veruje, neka proba pa čekam da se javi…

Jednim pogledom

Karoserija

Udobnost

Izgled

4,8

Napred

4,7

Funkcionalnost

4,5

Pozadi

4,2

Kvalitet izrade

4,7

Ukupno:

4,45

Ukupno

4,66

Ponašanje u vožnji

 

Enterijer

 

Vozne osobine

4,5

Funkcionalnost

4,5

Performanse

4,4

Dizajn

4,6

Kočnice

4,2

Ponuda prostora

4,3

Ukupno:

4,36

Kvalitet materijala

4,5

Motor

4,4

Završna obrada

4,5

Menjač

4,4

Ukupno:

4,48

Cena

4,3

Prosečna ocena: 4,435

Tekst: Miodrag Piroški

Foto i video: Igor Pejović

TV produkcija: Miroslav Šosberger

11 Komentara

  1. Sve što je Rikošet napisao, ja bih „potpisao“.
    Volim pežo, vozim drugi po redu u poslednjih 15 godina, nikada problema sa njima nisam imao, ali, nemam dilemu, moj sledeći automobil neće biti pežo. Ovaj volan i instrumente možda neko i može da podnese, ali, ja ne. Da sam mogao, odavno bih kupio novi – pežo. Ovako, menjam brend. Bez dileme. Biram brend kod koga volan i instrumeni izgledaju kako treba da izgledaju. Pežo niko nije kopirao sa ovim njegovim rešenjem, koje je promovisao još sa 208 mk1. Jasno je i zašto ga niko ne kopira.

  2. Treća riječ u naslovu mi nekako najbolje pristaje uz novi 508. Ludost? Razloga je više, a nabrojaću samo one koji mi se čine najbitnijim. Kao prvo dizajn mu je uživo stvarno lijep i originalan, ali nije isto zbog njega žrtvovati funkcionalnost na velikoserijskoj limuzini što bi 508 trebao da bude i recimo Aston Martin Rapidu, koji je stvoren da isprovocira debele novčanike. Drugo haotičan i jednako specifičan koncept enterijera takođe mi puno bolje pristaju uz neki maloserijski Lamborghini ili Aston Martin nego uz porodično-poslovnu 508-icu, u kojoj neko treba da provodi dane i sate za upravljačem, koji nije upravljač i da preko njega gleda u instrumente koji nisu instrumenti… Treće zadnja klupa izgleda mazohistički skučena i ne mogu da se sjetim, koji premijum Peugeot u istoriji je nudio takav nivo skučenosti. Ima toga još, ali sa samo ova tri detalja Peugeot je čini mi se jasno poručio većini dosadašnjih kupaca 508-ice „ko vas ….“ niste nam zanimljivi, mi se sada obraćamo premijum kupcima, kojima se ruke ne maste, koji imaju oči na vrh glave, koji su visoki od 160 do 180 cm i teški od 60 do 100 kg. Karikiram naravno, ali ovakvu polarizacija i odricanje od kakvog, takvog izgrađenog imidža i određenog broja vijernih kupaca (među kojima francuski taksisti igraju veliku ulogu) ne bi mogli da istrpe ni mnogo jači imidž modeli sa značkom Mercedesa, BMW-a, Audija… Nema šanse da će da uspije, biće teški raritet za par godina, a i kao polovnjaka ga se nećemo nagledati na našim putevima, jer su Švabe ma koliko dosadne bile sa Passatom i Superbom ponudile sve što je prosječnom Balkancu potrebno u jednoj limuzini srednje klase što će 508 bio i ostao… Totalno nepotreban model za Peugeot. Ako su željeli limuzinu trebali su i da je naprave u skladu sa tradicijom, da bude velika, udobna i reprezentativna, a ne da izgleda kao kad se veš skupi poslije pranja…

    1. Care, ne pamtim kada sam gledao prostor pozadi, a imam dvoje male dece. Dok ne napune 10 godina, dobar im je ovaj prostor, kao i u svakom hečbeku. Ja sam vozač od 185, pozadi se ne vozim. Instrument tabla možda neće da legne svakome, ali ako hoćeš nešto novo i originalno – to je to. Mislim da ljudi ovde sve više shvataju da zapremina gepeka u 21. veku u urbanim područjima gde će 508 najviše biti vožen nije od primarnog značaja, a i dalje traže sportski izgled i stil. Po tvojoj poslednjoj rečenici gde se pominju kao ključne reči „tradicija, veličina, udobnost, reprezentativnost“, rekao bih da spadaš u 45+ kategoriju kupaca, koji teško da će se odlučiti za bilo šta drugo osim pasata lubeničara.

      1. Mišljenja nam se razlikuju i to je normalno. Zbog toga je besmisleno ulaziti u neke rasprave i ubjeđivati se šta je dobro, a šta nije…

        Vrijeme će pokazati ko je u pravu. Mislim da aktuelni trenutak nije najpametniji za preorijentaciju na ovakav „lifestyle“ tip automobila. Zašto tako mislim najbolje pokazuje podatak da je Volkswagen prošle godine prodao „samo“ 21.500 Arteona, tako što je „otkinuo“ dobar dio kupaca od Passata. Da je ovo što pišem vjerovatno tako najbolje dokazuje podatak da je 2017. prodato 183.000 Passata, a 2018. 154.000…

        Ako jedan Arteon iza kojeg stoji „najveći proizvođač automobila na svijetu“ sa svojom tehnologijom i imidžom „svete krave“ nije uspio da se dokaže kao „premijum model“ kako će to da pođe za rukom Peugeotu 508, koji se u startu promjenom koncepcije odrekao od svojih tradicionalnih vrijednosti, pa i dobrog dijela kupaca. Sve je to lijepo kada ga vidimo na ulici i kad kažemo „uuu kako je dobar, lijep, moćan“ ali mislim da će prodajni rezultati u 2019. pokazati koliki je realan potencijal ovog automobila. Negdje sam već napisao da mislim kako će teško da prebace 40.000 jedinica. Možda griješim, ali to mi se za sada čini kao realna cifra. I za kraj samo da dodam, Alfa je u 2018. u Evropi uspjela da proda „samo“ 17.075 Giulija, a Mazda 20.800 „šestica“. To su tako skromni rezultati za dvije predivne limuzine, a mislim i da teško mogu opravdati ogromna ulaganja u razvoj istih… Kakav će da bude Peugeotova računica vidjećemo kažem na kraju ove godine… Do tada strpljen, spašen.

    2. Slagao bih se sa tvojim komentarom da situacija u D segmentu nije kakva jeste. Segment odumire i veliki deo zauzimaju Pasat i Superb. Baš naprotiv, ovo je logičan potez Pežoa, jer ponuditi „običan“ automobil da bude konkurent pomenutoj dvojici se graniči sa ludosti. Ovako ako prođe super, ako ne, mislim da nećemo videti novu generaciju 508.

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery