Vesti

Sve što treba da znamo o agregatu koji se krije ispod haube modela Honda Civic Type R

Video

866Pregleda

Honda Civic Type R je jedan od retkih “hot heč” modela sa pogonom samo na prednjim točkovima, a i dalje je automobil koji redovno postavlja nove rekorde i verovatno postavlja standarde u svom segmentu.

Mnogi njeni direktni konkurenti poput modela Ford Focus RS i VW Golf R se oslanjaju na upravljanje svim točkovima, ali ih to nikako ne čini performantnijim. Na kraju krajeva, svaki dobar sportski automobil ima sjajan agregat.

Naime, na Youtube kanalu Engineering Explained se pojavio novi video snimak koji se fokusira na redni četvorocilindarski agregat zapremine dva litara sa turbo punjačem koji se krije ispod modela Honda Civic Type R, i na kojem je detaljno objašnjeno sve što o njemu treba da znamo.

Za početak da napomenemo da ovaj agregat radzvija 306 konjskih snaga (228 kW) i 400 Nm obrtnog momenta, te slobodno možemo reći da se radi o izuzetno snažnom motoru, koji je u isto vreme i ekonomičan kada je reč o potrošnji goriva (9,6 litara na 100 pređenih kilometara).

Takođe, moramo napomenuti da su blok i glava motora izrađeni od aluminijuma, te da je izduvna grana integrisana u glavu motora, što je rešenje koje ne samo da smanjuje težinu automobila, već i pomaže kod odgovora turbo punjača i smanjuje emisiju štetnih gasova. Ovaj redni četvorocilindraš ima i tehnologiju hlađenja klipova kakva se nalazi na motorima koji se koriste u šampionatu Formule 1.

Ova dvolitarska pogonska jedinica ima tradicionalni dizajn sa dve bregaste osovine povezane lancem, koji je dizajniran da traje koliko god da traje i agregat, kako su naveli predstavnici kompanije Honda, te iz tog razloga ne bi bilo potrebno njegovo održavanje. Da li ste znali da su ventili izduvnog sistema zapravo napunjeni natrijumom kako bi se bolje hladili?

Naravno, reč je o agregatu sa direktnim ubrizgavanjem goriva, što je rezultiralo većim brojem obrtnog momenta. Zapravo, do toga je dovela kombinacija direktnog ubrizgavanja i manjih svećice za manju težinu i više prostora u komori za unutrašnje sagorevanje.

Zvuči interesantno, zar ne? Pogledajte video i saznajte više o drugim tajnama Hondinog dvolitarskog turbo agregata.

Izvor i fotografije: Engineering Explained/YouTube

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery