Online plus

Superautomobili 1993

140Pregleda

Superautomobili čija je proizvodnja počela 1993. godine

S obzirom da Vrele Gume ove godine proslavljaju 24 godine od svog nastanka, redakcija je pronašla superautomobile koji su nastali iste godine kad i ona. Nijedan od njih se više ne proizvodi, ali su svakako bili značajni za autoindustriju u svoje vreme, a zahvaljujući svom dizajnu i performansama predstavljali su san mnogih.

1. Aston Martin Virage Vantage (1993 – 2000)  Pre 24 godine, ovi superautomobili su vladali cestama!
Kompanija Aston Martin je ime Vantage koristila samo za svoje najbrže automobile. Model Virage Vantage koji je proizvodio 550 konjskih snaga i 745 Nm obrtnog momenta nije izuzetak. Iako je on bio težak čak dve tone dostizao je maksimalnu brzinu od 305 km/h. Baziran je na standardnom Virage kupe modelu čiji je agregat imao zapreminu 5,3 litara, kakav se nalazi i u ovom superautomobilu, s tim što je kod njega agregat imao i dva super punjača i aerodinamičniju karoseriju.

2. Ferrari FZ93 Zagato (1993)
Koncept Ferrari Zagato FZ93 je svoju premijeru imao na Sajmu automobila u Ženevi 1993. godine, a dizajnirao ga je Erkoli Spad. Kao osnova za ovaj model poslužio je Ferrari Testarossa, koji je kompletno bio transformisan. Sam dizajn ovog automobila je bio inspirisan stilom bolida Formule 1 u to vreme, pa je upravo zbog toga imao šiljat nos i krov sa dva balona. Model FZ, čija oznaka predstavlja skraćenicu od Formula Zagato, imao je agregat sa 12 cilindara i izlaznu snagu od 428 konjskih snaga i 490 Nm obrtnog momenta. Snaga se prenosila na zadnje točkove preko petostepenog menjača. Zanimljivo je to što je ovaj model, iako se smatra jednim od najružnijih “propinjućih konjića” bio inspiracija za Ferrari Enzo koji je nastao deset godina kasnije. Ovaj automobil je 2011. godine stavljen na prodaju za sumu od milion evra, ali se ne zna da li je pronašao svog novog vlasnika.

3. Lister Storm (1993 – 1994)
Kompanija Lister, koja je dugo bila poznata po svojoj saradnji sa Jaguarom, je 1993. godine proizvela svoj ekstravagantni superautomobil pod imenom Storm. Ovaj model je bio baziran na Jaguarovom V12 motoru koji je imao dva superpunjača i zapreminu od 7 litara. Agregat je u ovom modelu proizvodio skoro 600 konjskih snaga, što je bilo dovoljno da se on pridruži klubu automobila bržih od 320 kilometara na sat. Jedino što je ovaj automobil sprečavalo da postane pravi uspeh jeste cena, koja je iznosila sadašnjih 500.000 evra.

4. Toyota Supra Turbo (1993 – 1997)
Četvrta generacija modela Supra je, može se reći, predstavljala prvi iskorak kompanije Toyota u kategoriju superautomobila, i bila je znatno bolja od svoje prethodne verzije. Iako možda u današnje vreme i ne izgleda kao pravi superautomobil, posedovala je moćni V6 agregat zapremine tri litra koji je proizvodio 326 konjskih snaga, a ipak je bila znatno lakša. Kombinacija snažnog motora i manja masa omogućavala je ovom modelu da do stotke ubrzava za svega 4,6 sekundi, a maksimalna brzina je bila elektronski ograničena na 250 km/h. Iako je sa evropskog tržišta povučena 1997. u Japanu se prodavala sve do 2002. godine.

5. Dauer 962 LM (1993 – 1997)
Prvi prototip ovog automobila se zapravo pojavio 1994. godine, iako je njegova proizvodnja počela 1993. On predstavlja repliku legalnu za javne puteve čuvenog automobila koji je osvojio Le Manš, modela Porsche 962 i ovo je zapravo jedina kopija tog automobila koju je Porsche zvanično priznao. Posedovala je neverovatan motor koji je proizvodio 730 konjskih snaga, što je zaista impresivno, posebno ako se u obzir uzme činjenica da je agregat imao zapreminu od samo tri litra. Ubrzavanje nije bilo ništa manje impresivno, od 0 do 100 km/h mu je bilo potrebno svega 2,6 sekundi, a maksimalna brzina je bila 403 km/h. Dve malo izmenjene verzije ovog modela su na trci Le Manš 1994. godine osvojila prvo i treće mesto, a proizvedeno je samo 12 ovakvih automobila. Cena ovog modela je bila viša od pola miliona evra.

6. Lamborghini Diablo SE30 (1993 – 1997)
Diablo SE30 je dobio ime jer je dizajniran povodom proslave tridesetog rođendana kompanije kao proizvođača superautomobila. Iako je veoma ličio na standardni Diablo, on je bio 115 kilograma lakši od njega, zahvaljujući upotrebi lakših materijala. Njegov agregat je proizvodio 525 konjskih snaga. Maksimalna brzina ovog automobila bila je 333 km/h.

7. Lotus Esprit S4 (1993 – 1996)
Sa lakšim upravljanjem i ABS sistemom u standardnom paketu opreme kao i izmenjenom kabinom, S4 se može smatrati automobilom koji je pogodan za svakodnevnu vožnju. Performanse su bile sjajne, do stotke je ubrzavao za manje od 5 sekundi, i to zahvaljujući agregatu zapremine 2,2 litra koji je proizvodio 280 konjskih snaga. Dizajn je obuhvatao izmenjen prednji spojler, aerodinamičnije zadnje krilo u odnosu na model SE, kao i nove OZ aluminijumske felne veličine 17 inča.

8. TVR Chimaera (1993 – 2003)
Chimaera je model kompanije TVR koji je predstavljao nešto praktičniju alternativu pored modela Griffith koji je bio orijentisan performansama. Ona je bila podjednako atraktivna kao i pomenuti model, ali je imala više prostora u kabini i sklopivi krov. Imala je i iste agregate zapremine 4 i 4,3 litara, a od 1996. godine i agregat zapremine 5 litara koji je proizvodio 340 konjskih snaga. Kombinacija lepog izgleda, visokih performansi i praktičnosti je učinila ovaj model najprodavanijim automobilom kompanije TVR sve do danas.

9. De Tomaso Guara (1993 – 1999)
De Tomaso Guara se prodavao i kao kupe i kao kabriolet, a obe verzije su posedovale Fordov V8 agregat koji je proizvodio 305 konjskih snaga. Performanse su iste kod oba modela, s tim što je ubrzavanje kod kabrioleta bilo bolje, s obzirom da je on bio lakši od kupe verzije za čak 350 kilograma. Iako možda nema istu harizmu kao njegov prethodnik, model Pantera, Guara je svakako super utomobil koji predstavlja pravu retkost. Naime, samo 50 modela je proizvedeno, od kojih je svega deset kabrioleta.

10. Lamborghini Diablo VT (1993 – 2001)
Sa svojih 550 konjskih snaga i maksimalnom brzinom od 337 km/h, Diablo Viscous Traction je imao pogon na svim točkovima. Naime, 2000. godine kada je novi vlasnik, kompanija Audi dala ovom modelu novi agregat zapremine 6 litara i prelepu karoseriju kao i potpuno drugačiji enterijer, nastao je najlepši Diablo od svih. Ovaj model je prestao da se proizvodi 2001. godine, a njegovo mesto je zauzeo Murcielago.

Saša Stanković

Ostavite komentar