Tizer promotivna kampanja za potpuno novi T-Cross je konačno zaršena s obzirom da je Volkswagen juče i zvanično predstavio svoj najmanji i najjeftiniji SUV.
Novi T-Cross je premijerno predstavljen u Amsterdamu, Šangaju i Sao Paulou, a reč je o “globalnom” SUV modelu koji je baziran na istoj platformi kao i model Polo, te iz tog razloga nema pogon na svim točkovima, čak ni kao opciju. S druge strane, kada je reč o dizajnu, reč je o kombinaciji ostalih SUV modela iz game kompanije VW.
Posmatrano od napred, “oči u farove”, T-Cross izgleda kao manja verzija modela Touareg pre svega zahvaljujući sličnoj maski (rešetki) hladnjaka koja se spaja sa farovima. Bočne strane ovog modela liče na model Tiguan zahvaljujući izraženim linijama, dok je njegov zadnji deo najverovatnije najoriginalniji deo automobila.
Naime, zadnje svetlosne grupe uopšte ne liče na svetlosne grupe ostalih modela u gami nemačkog proizvođača, a povezane su linijom (koja svetli) kako bi se T-Cross činio širim nego što to zaista jeste.
Kada je reč o dimenzijama, moramo da napomenemo da je MQB platforma omogućila inženjerima i dizajnerima kompanije VW da prednji osovinu dobro pomere ka prednjem delu. Kao rezultat toga nastalo je prilično pohvalno međuosovnisko rastojanje, u odnosu na ukupnu dužinu automobila. Naime, najmanji SUV iz VW-a je dugačak 4,11 metara ii ma međuosovnisko rastojanje od 2,56 metara.
Kao posledica toga, predstavnici kompanije navode da je enterijer ovog modela prilično prostran, te da u njemu ima dovoljno mesta za pet odraslih osoba, ali i da se zadnja sedišta mogu pomerati za 140 milimetara čime se povećava ili proctor za noge za putnike na zadnjoj klupi, ili kapacitet prtljažnika, u zavisnosti od onoga što je potrebno.
Kada već govorimo o prostoru za prtljag, da navedemo da on može imati zapreminu od 385 i 455 litara sa zadnjim sedištima na svom mestu. Međutim, ako to kojim slučajem nije dovoljno, zadnja sedišta se mogu oboriti tako da se kapacitet prtljažnika povećava na impresivnih 1.281 litar.
Kada je reč o dizajnu samog enterijeru, tu nema nekih velikih iznenađenja, te komandna table jasno otkriva da potiče iz modela VW Polo. Ipak, volan je potpuno nov, a tu su i dodatne opcije kada je reč o boji. Tu je i najnoviji infotejnment sistem kompanije Volkswagen, bežični punjač za telefon i do četiri USB porta.
Kada je reč o mehanizaciji, ona nije nikada ni bila neka velika tajna. Naime, T-Cross će na tržište debitovati sa četiri pogonske jedinice sa turbo punjačima, odnosno biće dostupan sa tri benzinska i jednim dizel agregatom. Tu su pre svega dve trocilindarske TSI jedinice radne zapremine jednog litra koje razvijaju 94 i 113 konjskih snaga.
Na vrhu ponude se nalazi četvorocilindarski TSI agregat zapremine 1,5 litara koji razvija 148 konjskih snaga, a tu je i TDI agregat zapremine 1,6 litara koji razvija 94 konjske snage. Svi agregati ispunjavaju najnovije Euro 6d-Temp standard emisije štetnih gasova.
Ono što je pak interesantno za jedno ovako malo vozilo jeste činjenica da je opremljen velikim brojem sistema za asistenciju vozaču koji se u njemu nalaze kao standardna oprema. Tu spadaju nadgledanje ulice i pešaka, sistem kočenja u hitnim slučajevima, sistem za održavanje vozila u traci, nadgledanje mrtvih uglova i slično. Kao opcija su dostupni sistem za upozoravanje vozača, adaptivni tempomat i asistencija pri parkiranju.
Proizvodnja potpuno novog modela T-Cross će se odvijati u Španiji, Južnoj Americi i Kini, a počeće pre kraja ove godine, te će se prvi modeli na tržištu pojaviti početkom 2019. godine.
Da li vam se dopada novi SUV model kompanije Volkswagen?