Online plus

Mercedes-Benz GLC

Od „oštrih uglova“ do „oblina“...
258Pregleda

Tevtonski „All Rounder“

Mercedes-Benz GLC, koji u novoj nomenklaturi štutgartske marke zamenjuje GLK, donosi potpuno novu formu i „šmek“


GLC predstavlja mnogo veći „odskok“ u odnosu na GLK nego što je to slučaj sa ML-om i GLE. Nekako se Mercedesov dizajnerski jezik, kada su krosoveri u pitanju, najbolje uklopio baš sa modelom GLC. Pored sjajnih proporcija, sveopštem estetskom utisku su doprineli i stajling kabinskog prostora, koji je preuzeo dizajnerske smernice C i S klase, kao i zadnja signalna grupa, koja je inspiraciju pronašla u Coupeu S klase i AMG GT-u. Kabina, sem što je dopadljivija za oko je i prostranija, u velikoj meri zahvaljujući 118 mm dužem međuosovinskom rastojanju

Stajling enterijera je prestižan i premijum za primer, a tome doprinose i visokokvalitetni materijali poput kože, drveta i aluminijuma

Samim tim što je duh C i S klase prisutan u unutrašnjosti vozila, GLC je pozicionirao sebe kao pretendenta za „šampionsku titulu“ kada je enterijer u pitanju, tako da Audi Q5 ima čega da se plaši. Centralni greben je širok, valovitog dizajna, a završava se kontrolnom platformom osetljivom na dodir. Veliki displej u vidu tableta je postavljen visoko, što je već uobičajeno savremeno rešenje kada je multi-medija u pitanju.

Stajling enterijera je prestižan i premijum za primer, a tome doprinose i visokokvalitetni materijali poput kože, drveta i aluminijuma.

GLC je duži od modela kojeg nasleđuje, tako da se na planu prostranosti ovde značajno profitiralo

Više prostora, praktičnosti i komfora
Kada se uporedi sa GLK, novajlija donosi značajno više prostora, kako za putnike na prednjim sedištima, tako i za one na zadnjoj klupi. GLC je duži od modela kojeg nasleđuje, tako da se na planu prostranosti ovde značajno profitiralo.

Ono što je takođe poboljšano je lakoća ulaska i izlaska iz vozila za putnike pozadi, jer u prostoru stopala ima 34 mm više.

Zadnja klupa je deljiva u odnosu 40/20/40, i naravno nudi utovarnu poziciju koja povećava zapreminski prostor prtljažnika, koji sada iznosi 580 l, a može da „poraste“ do 1.600 l, što je za 50 l više od prethodnog maksimuma. Najveća dužina prtljažnog prostora iznosi 1320 mm, dok je maksimalna širina 1100 mm.

Posebnu pogodnost kada su praktični atributi u pitanju, predstavlja mogućnost snižavanja utovarnog praga za 40 mm uz pomoć „Air Body Control“ opcije i „Hands-Free Access“ pristupa. To znači da zadnja vrata mogu da se otvaraju automatski, jednostavnim pokretom stopala ispod odbojnika.

Kura mršavljenja
Danas je poboljšavanje efikasnosti jedan od imperativa u automobilskoj industriji. Pogonski sistemi se konstantno unapređuju, a ništa drugačije stvari ne stoje ni sa novim GLC-om.

Uprkos većim dimenzijama vozila, većem međuosovinskom rastojanju i izdašnijoj opremljenosti, GLC je za 80 kg lakši od GLK

Promena dizajna spoljašnjosti je donela i bolju aerodinamiku. Uprkos većim dimenzijama vozila, većem međuosovinskom rastojanju i izdašnijoj opremljenosti, GLC je za 80 kg lakši od GLK. U najvećoj meri je za to zaslužna nova karoserija, koja je sama po sebi 50 kg manje mase u odnosu na odlazeći model. Naravno, upotreba materijala poput aluminijuma i čelika izuzetne čvrstine je odgovorna za „dijetu“. Komponente od aluminijuma su dodatno olakšale i šasiju, koja sada nudi bolji komfor i manju neogibljenu masu.

Spomenuto opciono „Air Body Control“ vazdušno ogibljenje poseduje komponente od plastike ojačane staklenim vlaknima, što značajno smanjuje masu u odnosu na konvencionalno vazdušno ogibljenje. Inače, standardno ogibljenje kod GLC-a je „Agility Control“ sa čeličnim oprugama i varijabilnim sistemom amortizacije.

Brzina promena stepena prenosa je za primer, a optimizacija pruža kako silovita ubrzanja, tako i jedva primetne promene brzina prilikom opuštenog krstarenja

Pogon
Novi GLC u ponudi ima i „Dynamic Select“ sistem kontrole upravljanja sa pet programa vožnje. Dolazi kao standard, a režimi koje nudi su „Eco“, „Comfort“, „Sport“, „Sport+“ i „Individual“. Naravno, ovo nam je poznato i iz nekih drugih Mercedesovih modela.

4MATIC integralni pogon odlikuje osnovna raspodela obrtnog momenta u odnosu 45 naspram 55 odsto između prednje i zadnje osovine. U saradnji sa ESP, ASR i 4ETS sistemima asistencije, pruža predvidivu i sigurnu vožnju. Spojnica sa više lamela u centralnom diferencijalu asistira pogonskom sisemu u slučaju niskog stepena prijanjanja pneumatika, što je često pri vožnji po snegu, ledu ili blatu. Osnovna blokirajuća sila od 50 Nm između prednje i zadnje osovine donosi značajno poboljšanje prijanjanja uz zadržavanje visokog nivoa vozne stabilnosti.

Devetostpeni „9G-Tronic“ automatski menjač je standardan kod sledećih modela: GLC 220 d 4MATIC, GLC 250 d 4MATIC i GLC 250 4MATIC. U zavisnosti od odabranog režima vožnje u okviru „Dynamic Select“ dinamičke kontrole, automatska transimisija sa konverterom obrtnog momenta pruža visok stepen agilnosti i odziva. Brzina promena stepena prenosa je za primer, a optimizacija pruža kako silovita ubrzanja, tako i jedva primetne promene brzina prilikom opuštenog krstarenja. Mercedes-Benz GLC 350 e 4MATIC je opremljen „7G-Tronic Plus“ menjačem, kao što je slučaj i sa ostalim hibridima marke.

Za svakoga ponešto
Uz nastavak međunaslova „…sa dovoljno dubokim džepom“. Mercedes uz GLC nudi lep izbor pogonskih agregata i dodatne opreme.

Na evropskom tržištu će inicijalno u ponudi biti sledeći modeli: GLC 220 d 4MATIC (125 kW/170 ks i 400 Nm), GLC 250 d 4MATIC (150 kW/204 ks, 500 Nm), GLC 250 4MATIC (155 kW/211 ks, 350 Nm) i GLC 350 e 4MATIC „plug-in“ hibrid (155+85 kW/211+116 ks).

„AMG“ paket uključuje naplatke od 19 cola, masku hladnjaka sa dvostrukim otvorima za vazduh sa hromiranim insertacijama, AMG odbojnike sa zaštitnom hromiranom oplatom, trim od poliranog aluminijuma i krovne nosače od eloksiranog aluminijuma

„Exclusive“ paket krase naplaci od 18 cola, maska hladnjaka sa dvostrukim otvorima za vazduh i hromiranim insertacijama, hromirana zaštitna oplata ispod odbojnika napred i pozadi, kao i hromirani dvostruki završeci izduvnih cevi. Tu je i trim od poliranog aluminijuma i krovni nosači od eloksiranog aluminijuma.

„AMG“ paket uključuje naplatke od 19 cola, masku hladnjaka sa dvostrukim otvorima za vazduh sa hromiranim insertacijama, AMG odbojnike sa zaštitnom hromiranom oplatom, trim od poliranog aluminijuma i krovne nosače od eloksiranog aluminijuma.

Kada je o enterijeru reč, izbor se sastoji od više vrsta kvalitetnih tkanina, kože, kao i boja

GLC dodatno može biti opremljen u cilju dobijanja na ekskluzivnosti i individualnosti. U opcioni „Noćni paket“ su uključene komponente poput kućišta retrovizora i zaštitne oplate u crnoj boji visokog sjaja, zatim okviri prozora u sjajno crnom finišu i mat crni krovni nosači. Kod ovog paketa su zatamnjena stakla od B stuba prema nazad.

„Off Road“ paket nudi naplatke od 18 cola, odbojnike sa većim ulaznim i izlaznim uglovima i hromiranu zaštitnu oplatu. Završeci izduvnih cevi su hromirani a krovni nosači su od eloksiranog aluminijuma.

„Off Road Engineering“ paket nudi pet „off-road“ programa vožnje i povišenu šasiju za 20 mm, odnosno 50 mm kada je automobil opremljen „Air Body Control“ vazdušnim ogibljenjem.

Pored ovih izdvojenih paketa, Mercedes je u ponudu stavio brojne interesantne komponente poput panoramskog krova, inteligentnog LED osvetljenja, „Easy Pack“ sistema asistencije pri utovaru itd.

Kada je o enterijeru reč, izbor se sastoji od više vrsta kvalitetnih tkanina, kože, kao i boja. Kupci mogu da kombinuju varijante tapacirunga sa trimom u vidu aluminijuma, opciono u kombinaciji sa AMG trimom od ugljeničnih vlakana ili drvenim elementima u smeđoj i crnoj boji – linijskoj strukturi lipovog drveta u smeđoj nijansi visokog sjaja, orahovini u smeđoj nijansi visokog sjaja ili piano crnoj lakiranoj varijanti.

Cene
Mercedes-Benz GLC, za koji smo zaključili da je dopadljiviji i napredniji od GLK, dolazi sa svim mogućim naprednim opcijama i sofisticiranim sistemima, poznatim iz najnovijih modela štutgartske marke. Izvanredno ukomponovan dizajn, vrhunski inženjering i unapređena oprema u kombinaciji sa Mercedesovom značkom nose i svoju cenu. Međutim, osnovna cena najnovijeg člana SUV porodice „trokrake zvezde“ iznosi 44.506 evra, što je identično sa prethodnikom. U prodajne salone u Evropi ulazi u septembru.

Nakon GLE i GLE Coupea, GLC je treći krosover kojeg je Mercedes-Benz predstavio ove godine

Nakon GLE i GLE Coupea, GLC je treći krosover kojeg je Mercedes-Benz predstavio ove godine. Možemo reći da je aktuelni Mercedesov dizajnerski jezik kada su krosoveri u pitanju, nekako najbolje „legao“ upravo ovom „srednjem“. Ne treba sumnjati da će GLC tržišno daleko nadmašiti GLK.

Što se konkrentno osnovnih cena po modelima tiče, one izgledaju ovako: GLC 220 d 4MATIC kreće od 44.863 evra, GLC 250 d 4MATIC startuje od 46.410 evra, a model sa benzinskim motorom, GLC 250 4MATIC, kao što smo spomenuli, ima baznu cenu od 44.506 evra.

U skladu sa tradicijom, Edition 1 verzija će biti dostupna na samom lansiranju i moćiće da se iskombinuje sa svim dostupnim motorima

Naravno, sve aspiracije budućih kupaca će ih i dodatno koštati. „Exclusive“, „AMG“ i „Off Road“ paketi donose i dodatne troškove, ali to Mercedesovim kupcima i nije neki problem. „Noćni paket“, 12 različitih boja eksterijera, 15 različitih tipova naplataka (do 20 cola), razlog su širokog spektra personalizacije.

U skladu sa tradicijom, Edition 1 verzija će biti dostupna na samom lansiranju i moćiće da se iskombinuje sa svim dostupnim motorima. Cena ovog paketa iznosi 8.211 evra. Ovaj posebno ekskluzivan i vredan model poseduje AMG Line elemente poput odbojnika, točkova od 20 cola, zatamnjena stakla iza B stuba, kao i Edition 1 oznake na prednjim krilima. Što se enterijera tiče, on je u kvalitetnoj „designo“ napa koži iskombinovanom sa različitim finim jednobojnim ili dvobojnim šavovima.

U standardnu opremu se ubrajaju brojne premijum komponente poput sistema preveniranja sudara (Collision Prevention Assist Plus), asistencije pri udaru bočnog vetra, asistencije osvetljenja itd. Posebnu ekskluzivu u segmentu čini opciono „Air Body Control“ vazdušno ogibljenje sa više komora, prošireni program sistema vozne dinamike (Dynamic Select), kao i „Off-Road Engineering“ paket sa pet posebnih „off-road“ programa vožnje.

Bez sumnje, ovo će biti jedan od najboljih Mercedesovih, pre svega poslovnih poteza, usudićemo se da kažemo – u dosadašnjem delu ovog veka.

Pavle Barta

Ostavite komentar