Online plus

Lada Vesta

543Pregleda

Ruski odgovor na Daciju Logan

U avgustu prošle godine, na Salonu automobila u Moskvi, Lada je publici predstavila Vesta koncept i sa njim najavila novi početak za vlasnika kompanije AvtoVAZ


Iz WTCC-a na tržište
Ovaj automobil je ubrzo debitovao i u Svetskom šampionatu turističkih automobila (WTCC) sa limitiranim uspehom, a sada na tržište stiže i njegova serijska verzija. Lada kaže da je Vesta prostranija, bezbednija, komfornija, dinamičnija i atraktivnija u poređenju sa prethodnim modelima kompanije i da najavljuje šta publika može da očekuje od budućih modela ruskog proizvođača vozila.

Hečbek, karavan i krosover će biti takođe u ponudi
Na samom predstavljanju u ponudi će se naći samo sedan. On je dugačak 4.410 mm, širok 1.763 mm i visok 1.497 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2.635 mm, a ponuda će kasnije biti proširena i sa hečbekom, karavanom i malim krosoverom. Za dizajn se postarao Britanac Steve Mattin, koji je nekada radio za Mercedes (gde je, između ostalog, dizajnirao ML i GL klasu), a on u velikoj meri podseća na istoimeni koncept.

Prekretnica u kvalitetu i dizajnu
Sam dizajn je jednostavan i sa čistim linijama i mogao bi da predstavlja prekretnicu za Ladu. Dok će osnovni model i dalje predstavljati tipičan Ruski jeftiniji automobil, Vesta će moći da se opremi i jednako bogato da parira zapadnim rivalima. Izbor felna je od 15 i 16 inča, a čak i najosnovniji modeli pruža standardan audio sistem sa četiri zvučnika, klimu i ABS, dok za ekstra novac kupac može da dobije grejače u retrovizorima i sedištima, senzore za parking i moćniji audio sistem, što je veliki napredak kada se zna na šta smo navikli od ruske automobilske industrije.

Velike pohvale idu i na račun enterijera, koji je kvalitetno urađen za svoju klasu. On je jednostavan, pregledan i lagan za korišćenje, a Lada je ponosna što njen predstavnik pruža 480 litara prostora u gepeku. To nije dovoljno da se prestigne Dacia Logan (510 litara) ili Kia Rio (500), ali nadmašuje Volkswagen Polo (460) i Ford Fiestu (455). Zadnja sedišta pružaju dovoljno prostora i za visoke ljude, a očekuje se i dodatni prostor kada hečbek bude debitovao.

Motori iz Lade i Nissana
Kada je reč o mehanici, Vesta će moći da se dobije sa dva Ladina benzinska 1,6 litarska motora od 87 ks i 106 ks, kao i Nissanovim motorom identične veličine od 114 ks. Ruski gigant još uvek nije potvrdio da li će ponuda kasnije biti proširena i sa dizelom. Pogon će da bude na prednjim točkovima, a snaga će da se prenosi preko pet brzina manualnog menjača. Proizvodnja i prodaja startuju početkom sledeće godine na domaćem tržištu dok će izvoz da krene na leto. U međuvremenu, publici bi trebala biti predstavljena i krosover verzija X-Raykoncepta, koji je takođe debitovao prošle godine.

Nema sumnje da je Lada uradila odličan posao, posebno kada se Vesta usporedi sa prethodnim modelima kompanije, pa bi tako Dacia svakako trebala biti zabrinuta.

Zoran Tomasović

 

Ostavite komentar