Online plus

Kako osvojiti američko tržište?

1.08KPregleda

Lekcija iz Honde

Davne 1962., Honda je na američkom tržištu imala 750 dilerskih predstavništva, više nego bilo koji drugi proizvođač motocikala. Prodaja hondinih dvotočkaša u SAD, do decembra te godine iznosila je 40.000 primeraka


Znali da pevaju samo o Hondo – The Hondells

Davne 1962., Honda je na američkom tržištu imala 750 dilerskih predstavištava, više nego bilo koji drugi proizvođač motocikala. Prodaja hondinih dvotočkaša u SAD, do decembra te godine iznosila je 40.000 primeraka. Jedan od čelnika kompanije, Kijoši Kavašima, odlučuje se za potez do tada neviđen u svetu biznisa: za 1963. prodaja u Americi mora se povećati na 200.000 primeraka!

Osmišljena je reklamna kampanja „Srešćete najfinije ljude na Hondi“. Ideja je bila da se Hondini modeli distanciraju od imidža „bandi u kožnim jaknama“, kakav je u to vreme pratio svet motociklista. Cilj je bio da se Honda prikaže kao sasvim kulturno prevozno sredstvo studenata, domaćica, bankara i ljubitelja odlazaka u prirodu.

Honda 1963. otpisuje profit za 1200 mopeda da bi njenu reklamu videlo 80% američkih TV gledalaca

Elvis i En Margaret voze Honde u filmu Viva Las Vegas – kacige još nisu bile obavezne

Televiziski reklamni spot na tu temu emitovan je za vreme dodele Oskara 1963., događaj koji je pratilo skoro 80 odsto ukupnog TV gledališta. Emitovanje spota u trajanju od 90 sekundi koštalo je basnoslovnih 300.000 dolara. Ilustracije radi, budžet Hičkokovog filma „Psiho“, iz 1960. iznosio je 800.000 američkih novčanica. Štaviše, besramna cena za emitovanje spota, u poslovanju Honde značila je eliminaciju profita sa 1200 primeraka Honde 50s.

Rizik je bio ogroman ali se isplatio! Reklama kampanja započeta u noći dodele Oskara, dala je željeni rezultat.

 

 

Slučajno ili ne – Elvis ponovo na Hondi u filmu Roustabout

Sa druge strane, 60-te godine bile su period kada su Amerikanci naprosto obožavali da pevaju o svojim automobilama i motociklima. Inspirisan popularnošču modela Honda Super Cub, lider grupe Beach Boys, Brajan Vilson piše pesmu „Little Honda“ (mala Honda), koja nezapaženo završava na albumu „All Summer Long“. Hondino marketinško odeljenje prepoznaje potencijal „Malene Honde“ i okuplja grupu studijskih muzičara, koji pored nje snimaju čitav album tematski posvećen Hondi.

Grupi su nadenuli ime „The Hondells“, a „Little Honda“ je izdata kao singl i dospeva na 9 mesto američke top liste. Originalna verzija Beach Boysa, popela se samo do 65 pozicije u leto 1964.

LP Beach Boysa manje poznat original
Fini umiveni studenti na Hondi 1964., „štrokavi“ hipici još nisu ni na vidiku

Mogli bi smo reći da se skoro cela ova priča završava kao u bajci u stilu: i svi su onda dalje živeli srećno…

Dobro, ne baš svi. Grupa Hondells raspada se 1966., Beach Boysi i dalje nastupaju pred punim kapacitetom dvorana, a firma Honda danas je gigant, lider razvoja savremenog industrijskog društva.

 

 

 

 

 

Kavatima (prvi levo) i čelnici Honde na počeku kampanje 1963
Tekst: VRELE GUME – Miroslav Šosberger
Fotografije: Vrele Gume arhiva /Honda
Postavljeno: 10.11.2015

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery