Online plus

Honda CR-V

279Pregleda

Softaš

Od svog lansiranja 1995. godine, Honda CR-V nikada nije težila da postane pravi SUV, već je sebe uvek deklarisala kao moderni crossover, „soft-roader“, koji će uspešno savladati povišene bankine ili neuređena parkirališta. Dizajniran isključivo za drumsku upotrebu, krasi ga SUV stajling koji nije namenjen offroadu a vozi se kao putnički automobil

 

IV generacija
Iako to ne viđamo često u poslednje vreme, iz Honde nam je stigao potpuno novi model. Ipak, kada se pogleda njegov prethodnik, pre bi se reklo da se radi o evoluciji, odnosno manje ružnom i skladnije uklopljenom nasledniku. To i ne čudi s obzirom da je prethodna generacija CR-V crossovera oborila rekord prodaje upravo u poslednjoj godini proizvodnje, te se naslednik nije smeo previše udaljavati od tradicionalnih crta.

Prostor unutar kabine je ostao rekordan u klasi, samo okruženje vozača značajno unapređeno a novi pogon na svim točkovima dovoljan za uspešno dolaženje do udaljene vikendice po osrednje uređenom putu. Naime, Real Time AWD opcioni sistem pogona na svim točkovima sada ima elektronski regulisanu spojnicu, koja automatski prebacuje snagu na nezavisno oslonjenu zadnju osovinu ukoliko se pojavi i najmanji problem sa trakcijom na prednjoj osovini. Njemu će u pomoć priskakati Hill Start Assist i Hill Descent Control, sistemi za start na uzbrdicama i kretanje nizbrdicama.

Prepoznatljivost svih CR-V generacija je zadnja (LED od IV generacije) svetlosna grupa postavljena visoko na D stubove. Površina D stuba sada „zamračuje“ dobar deo uglova a uz uzdignutost zadnjeg dela karoserije donja ivica staklenih površina je gotovo dostigla visinu ramena. Srećom, pored kamere za vožnju unazad, Honda nudi i sistem za pokrivanje „mrtvih“ uglova. Celokupno „S“ rešenje zadnjeg kraja Hondinog crossovera neće biti po svačijem ukusu, sa svojim zakrivljenim delovima karoserije i konkavnim staklenim površinama, ali to je već individualna stvar.

Izmene na karoseriji još obuhvataju prednja xenon regularna i LED dnevna svetla i pokazivači pravca u retrovizorima. Prednji gril je sada izraženo veći i daleko skladnije uklopljen u „lice“ a vetrobran pomeren za 60 mm ka napred. U ponudi su aluminijumski naplaci promera od 16 do 18 inča, zavisno od nivoa opreme.

Street-roader
Spoljašnje dimenzije su blago izmenjene i kažu da je CR-V sada kraći za 5 mm (4.570) i 30 mm niži (1.650), uz nepromenjen međuosovinski razmak. Prostranost je, sa druge strane, uvećana, unapređen je prostor u predelu ramena na zadnjim sedištima i u prtljažnom delu (589/1669 litara), sa praktičnim rešenjem obaranja naslona zadnjih sedišta, te je dobijena površina sada ravna. Prtljažnik sada ima dužinu od 1.570 mm dok je sam utovarni prag niži za 25 mm, njegova vrata su elektropomična a uklonjen je i tunel u predelu nogu putnika pozadi.

U kabini su tradicionalno upotrebljeni visoko kvalitetni materijali, kako meke plastike, tako i tkanina za njihovo oblaganje. Pored toga, i zvučna izolacija je poboljšana te je sada buka snižena za 3 decibela.

Sama instrument tabla je modernog dizajna i površine koja centralnim delom seže da zadnjeg dela prednjih sedišta, noseći na sebi dodatne boksove i ventilacione otvore za putnike pozadi. Na vrhu centralnog grebena je našao mesto 5-inčni inteligentni Multi-Information Display (i-MID) sistem koji kontroliše rad telefona, Pandora audio i navi sistemi. Moguće je povezivanje preko bluetootha ili komandovanje putem glasovnih komandi, uz dostupnost USB portova. Ipak, Pandora internet radio sistem je kompatibilan samo sa iPhone i nekoliko BlackBerry i Droid X uređaja, što je ograničavajući faktor za moderne urbane „street-roadere“. Zamerke idu i na funkcionisanje navigacionog sistema, koji, i dalje, više odvlači pažnju s puta komplikovanim rukovanjem nego što pomaže vozaču.

Hondina filozofija efikasnosti
Motori su unapređeni i dobili su nešto više snage ali nedostaje savremeni tok u njima, odnosno direktno ubrizgavanje i turbo punjači kod benzinaca. Pored modernog manuelnog sa 6 stepeni prenosa, u ponudi je zastareli automatski menjač sa samo 5 stepeni, dok bi novi sa 6 stepeni značajnije popravio ekonomičnost i same performanse. Sveukupna efikasnost je podignuta za 2%, koja je postignuta i smanjenom masom i frikcionih trenja AWD sistema, kao i poboljšanoj aerodinamici karoserije.

Po prvi put, CR-V je dostupan i sa prednjim pogonom ali u kombinaciji samo sa 2,0 i-VTEC benzijskim motorom. Možda je zanimljiviji izbor ipak 2,2 i-DTEC dizel motor snage 150 ks i 350 Nm, koji omogućava CR-V-u ubrzanje do „stotke“ za samo 9,7 sekundi. Dostupan je jedino u AWD konfiguraciji a idealna kombinacija je sa odličnim manuelnim menjačem sa 6 stepeni prenosa. Navedena potrošnja iznosi ispod 5 litara a emisija CO² 154 g/km. Jedino što za naše uslove zapremina motora nikako ne odgovara ali, ako ste spremni da odvojite toliko novca za CR-V, verovatno Vam ni troškovi registracije neće teško padati. Snaga benzinskog 2,0 i-VTEC motora je sada 155 „konja“ i 192 Nm dok je emisija CO₂ niža i iznosi 168 g/km. Novina u ponudi je najmanji 1,6 i-DTEC dizel motor sa 120 KS i 300 Nm a biće dostupan od 2013. godine, dok je 2,4 litarski benzinski motor namenjen isključivo tržištu SAD.

Kako bi pomogao vozačima u štedljivijoj vožnji, Hondini inženjeri su razvili ECO Assist sistem „savetnika“ ekonomične vožnje, uz ECON mod koji u benzijskoj verziji reguliše i optimizuje rad niza agregata koji mogu uticati na potrošnju. Elektro-servo sistem, Idle Stop sistem automatskog gašenja motora, set vazdušnih jastuka i vazdušnih zavesa, ESP, Traction Control, Trailer Stability Assist i napredni Advanced Driver Assist System čine sklop koji poboljšava komfor, sigurnost i ekonomičnost novog crossovera. Advanced Driver Assist System u sebi objedinjuje sistem praćenja kolovozne trake, Cruise control sistema i sistema pomoći u kritičnim situacijama, koji zateže pojaseve i pojačava silu kočenja.

Za evropsko tržište Honde CR-V će tradicionalno silaziti iz britanske fabrike Swindon a prodaja startuje u oktobru, nakon jesenje premijere u Parizu.

Igor Kučerka

Ostavite komentar