Online plus

BMW Vision Future Luxury

72Pregleda

BMW možda zna nešto što mi ne znamo…

Pravljen za kinesko tržište – da svi Kinezi u njega stanu

BMW kaže da je vizija budućnosti luksuzna, mi kažemo da je dugačka. Žlezda hipofiza luči hormon somatotropin, od toga naše telo raste. BMW Vision Future Luxury je nema, što je šteta, jer da je ima, znali bi koga da okrivimo za izazvano mu stanje. Ogroman je! „Sedmica“ je velika, prevelika, a novonajavljena „devetka“ u koju upravo gledate, ide još jedan stilski izraz na gore. Nismo mogli da na BMW-ov koncept prislonimo metar, tako da tačne brojke ne znamo, ali se ne bi mnogo promenilo i da jesmo, tvrdili bi ono što i sad tvrdimo – od koga je, i za koga je, prevelik je!

BMW je bolji preparat od svake španske šljive
Jedan naš intelektualac je u slavnim trenucima umnih nadražaja izjavio: „Samo je ženama bitna veličina“. Ako je bio u pravu, onda su žene dizajnirale Vision Future Luxury. Što je super! Nasadili smo se na gabarite kao pijan plota, ali nikako da se dotaknemo lepote, a s njom lepe žene u dizajniranju lepog koncepta nisu štedele. Nemački diskretno, za ljubitelje BMW-a ali ne i ostale, kojih na sreću ima malo, kompanija je korigovala linije koje danas prodaje, radila ih nekom rigidnom tehnikom koja se primenjuje nožem kada nekog kasapite, potom ih dodatno izoštrila, primetno izdužila, i podigla palac gore. Isto ćemo učiniti i mi, jer kuđenje ovog stila u pozadini mora da krije neku tešku frustraciju iz mladosti koju je BMW ili neko unutar njega izazvao, a mi je nemamo. I zato kažemo, prelepo! I preveliko…

Odkud BMW-u inspiracija? Godine iskustva, sposobnost da se u svakom času prepozna potreba kupca, meditacija? Verovatno sve to, ali u nekoj drugoj priči, ovaj put je BMW dizajnerski tim bio čest gost Citroenovog sajta. Ne treba da vam govorimo zbog čega su tamo bili, koje su strane listali, i u šta su gledali. Gledali su u DS6, sram ih bilo! Citroen je iz Evrope proteran pod izgovorom da neinovativan. BMW nije imao tih problema, imao je Kris Bengl. Citroen se otisnuo u neistraženu Kinu, zemlju koja nema zakone o autorskim patentima. Smelim idejama, koje nije umeo ili nije želeo da pokaže kod kuće, podigao se na noge. Među poslednjim plasiranim idejama je DS6, oni ga napravili, nikog kopirali, samo njihov proizvod! Ali, u maniru Mahindre il tako nečega, BMW je u nedostatku osporavanog Bengla, trenutno sa Karim Habibom na čelu dizajnerskog studija, uzeo ideju i na nju nakačio „propelerca“. Ko je sada neinovativan, bre?

Tesari prave brodove, ne automobile, tesari su pravili ovaj BMW
Prvi put smo ga videli na sajmu automobila u Pekingu. Međuosovinsko rastojanje od trenutka spuštanja zavese sa automobila, postalo je njegov sinonim, i ostaće tu zauvek, da ga se samo po tom frapantnom podatku u narednim godinama sećamo. Utisak dobija na težini zbog kratkih prepusta, kupeovske linije krova, i opadajućeg repa. Sve je tu u cilju „inteligentnog inženjeringa“, kako ga BMW naziva, koji opet za cilj ima da smanji otopor vazduha i tako vozilo približi budućnosti.

Lepe površine prelepog koncepta vajali su iskusni modelari. Ne kompjuteri, ne „fotošop“, ljudski dodir i iskustvo koje je sticano na mnogobrojnim modelima pre Visual koncepta tanjilo je telo do u milimetar, ne lenjirom, već nežnim dlanom. Za posledicu su dobijene, čitavom dužinom automobila razvučene konture razapetog luka. Svaki detalj služi onom do njega, čak i retrovizori izgledaju kao da organski pripadaju hromu koji prožima bokove. Nasađeni na ukrasnu hormiranu lajsnu, oni stoje poput nekog čanka, i malim staklenim površinama idealno pariraju unutrašnjosti kabine, panoramski dizajniranoj da upija svetlo kroz duge bočne prozore. „Liquid Platinum Bronze“ boja za svrhu ima da smiri strasti, jer bi uz neku egzotičniji nijansu, Visual koncept izgledao kao Enteprajz, i koliko god da bi se to nekom bogatom šeiku svideo, BMW trenutno u prvi plan ističe neke druge prioritete, na primer Kineze.

Laserki farovi, a neće nikog da oslepe!
Svetlosne grupe, iliti popularno nazvani farovi, zaslužuju posebno mesto i zasebni stubac. Prateći linije automobila oni su postali izuzetno tanki, što je donedavno iz praktičnih razloga bilo nezamislivo, ali je sada, upravo iz tih funkcionalnih pobuda, veoma poželjno – stigla je laserska tehnologija! Zove se „BMW laserlight“ , i donosi nove standarde u pogledu osvetljenja, dometa, i intenziteta. Brojke su surove, dok mi trenutno pišemo pompezne naslove i u prvi plan ističemo LED tehnologiju koja krasi najnovije modele, BMW tvrdi kako laser ima čak deset puta jači snop od nje.

Od LED tehnologije su i zadnje svetlosne grupe uspele da ostanu imune, manje više. Naime, većim delom „stop“ svetla jesu plod svetlećih dioda, ali ne u obliku kakav se trenutno primenjuje, OLED je njihovo ime. Ovo „O“, dodato na standardni LED akronim, predstvlja skraćenicu za organske poluprovodničke slojeve smeštene između dve elektrode. Pomoću OLED-a je osvetljenje ravnomernije, a ukupna težina sistema manja. U svakom pogledu benefit, ograničenja ni između redova.

3D slojevita unutrašnjost
Mnogo je karbona utrošeno da bi se biser pekinškog sajma stvorio. Njega ima u vratima, stubovima, sedištima, i skoro svakom vidljivom elementu. BMW je trenutni „kralj“ industrija na polju karbonskih vlakana, i svoje znanje odlučio je dokaže na konceptu koji treba da ih lansira u budućnost.

Sve može da se promeni, ali kultna orijentisanost instrumentacije u BMW vozilima ka vozaču nikad! Dominiraju 3 merna uređaja na kontrolnoj tabli, koja zbog trodimenzionalne predstave unutrašnjosti, i nastojanju da se isprepletu tri različita sloja, na prvi pogled ne može da se prepozna. Svaki je ekran 3D, a glavni među njima – BMW Vision Head Up Display – podatke prikazuje u realnom vremenu. Neke od tih podataka, pored satelitske navigacije i internet pretraživača, vozaču pružaju i sistemi za asistenciju, Speed Limit Info, Traffic Light Assistent, i mnogi drugi.

Sedišta su ojačana karbonskim „kosturom“, obavijena kvalitetnom kožom, i duboko proštepana kako bi se stvorile izražene konture. BMW ih naziva ličnom „zonom komfora“! Pored drveta i hroma, najvažniji materijal unutrašnjeg prostora je koža, u dve nijanse, „Batavia“ braon, i svetlija u boji svile (Silk).

Idealan za ture Šangaj-Peking
Pogon smo izostavili, ne namerno, prosto nismo imali šta da kažemo. Pres kolone su prazne, u njima niti jedna brojka nije navedena, automobil nikad niko nije video da se kreće a kamo li to i snimio, tako da se kolo svelo da dva, odnosno „šest“ slova – eDrive. Elektrika je pogon koji minhenska kompanija vidi kao snagu za budućnost! I lepa im je ova budućnost, doduše prevelika, ali izuzetno lepa. A budućnost se kroji po meri Kine.

Ni manjih ljudi, gledano po šturoj statistici prosečne visine svetskih populacija, ni veće potrebe za ogromnim automobilima. Njima bi i zadnja klupa Peugeota 108 bila dovoljna, ali oni traže dugački BMW/Citroen, i sve druge dostupne im marke, i dobiće ih. Nije to poklon i zahvalnica za teške godine recesije u kojima je kinsko tržište spasilo automobilsku industriju od nestajanja, Kina jednostavno ima previše sredstava, a proizvođači se nadaju da će tako ostati biti i u buduće. Samo je to važno, nema tu mnogo poštenja, Vision Future Luxury je dokaz za to, što će Vam i Citroen potvrditi ako ga pitate.

Pero Ivić

Ostavite komentar