Aktuelno

BMW 320d xDrive usijao YT “selfi” strasti

Video TEST

1.64KPregleda

Kako je sasvim logično, kao najveći regionalni medijski sistem u oblasti automobilizma, dobili smo tu priliku ali i čast da prvi testiramo novi BMW Serije 3 (G20).

BMW 320d xDrive

Za razliku od YT amaterskih video kanala “narodskog tipa” koji se bave ovom temom bez stručnog nadzora i autoriteta, rad tri najveće redakcije u Srbiji (Vrele Gume, SAT, TopSpeed) prati se na najvišem nivou u automobilskoj industriji. Zato je i naša odgovornost i najveća.

U skladu sa tim principama struke i Udruženja Profesionalnih Automobilskih Medija (UPAM) pogledajte iz prve ruke utiske našeg urednika o novom BMW 320d xDrive.

Kako Miroslav Šosberger javlja iz Minhena gde trenutno testira novi X5 u zimskim uslovima, naš ekološki “selfi stik” i ovaj test u celosti doživeo je vrlo pozitivne kritike od strane PR direktora bavarskog proizvođača za Centralnu Evropu.

BMW 320d xDrive
Miroslav Šosberger i Irmgard Arsenschek, direktorka BMW Corporate Communication, analiziraju test modela 320d xDrive

Čekamo i vaše komentare!

BMW 320d xDrive

10 Komentara

  1. Yt prezenteri mogu biti ugodni ako imaju spikerski glas, no prikaz njihov nije test automobila. Test mora biti nakon nekoliko dana korištenja auta i vise stotina prijeđenih kilometara ( vidi Pekijeve testove na primjer ) gdje test vozač prezentira, a šta drugo nego li svoj subjektivni dojam o autu.
    Eno u jarisa ne možeš namjestit vozačku poziciju (isto kao prošla b klasa, najveći promašaj inžinjeringa u zadnjih 10 godina), i to je važna napomena. Isto tako Pira nije pokazao kako se sjeda na zadnju klupu jer vjerujem da ne bi stao i to bih uzeo kao zamjerku, znaci svaki test auta ti njegov video prilog mora sadržavati snimke ulaska i izlaska u/iz auto na prednja i zadnja sjedala (nikako ne razumijem smisao trpanja čovjeka u gepek u cilju pokazivanja veličine prtljažnog prostora), snimke stavljanja kolica za kupovinu i kofera u gepek, snimke podizanja haube i motora, snimke (stavi kameru na glavu ) iz percepcije vozača radi prikaza mrtvog ugla (a,b,c nosač), snimke korištenja vozila u gradu (parkiranje, prelaz preko ivicnjaka i prikaz potrošnje goriva nakon vožnje u gradu), prikaz vožnje po otvorenoj cesti i prikaz vožnje na autoputu (veće brzine), kao i potrošnja po benzinskoj (od čepa do čepa ) a ne po putnom kompjuteru. Ukazivanje na opasnost tipkanja po tabletu (dekoncentracija-pola mozga misli šta tipka a jedna ruka je samo na volanu , dakle totalno obuzet i ne prati dešavanja na putu, zato velike pohvale Alfi i Mazdi na ustrajavanju na točak i nontouch screen ) kao rak rani današnjih automobila.
    Sto se tiče kvalitete videa, najgori moguću prikaz jest korištenje ovih selfi štapa , tako da ne vidim po čemu je produkcija VG nazadna? Trebaju samo dodati tekstualni prikaz izgovorenih informacija (znaci dimenzije i ostale generalije vozila i na kraju da bude prikaz kao u tekstualnom testu gdje su na dnu prikazani pozitivne i negativne strane , jer konzument treba kako glasovnu tako i vizualnu informaciju, jer crveno/zelena tablica lakše ostaje zapamćena ), ne treba uvijek ustrajati na nekakvom humoru iako je kod VG to simpatično za razliku od nekih YT. Dobro bi došle informacije o cijenama servisa i koliko često mora kupac ići na servis dok ne prevali 100 000 km (to se može dobiti od autokuće). Treba uvesti i neku novinu u testove, ne znam, kao prikaz računa za gorivo, znaci kao poštovani gledaoci, sa ovim autom smo prevezli cca 600 km, evo vam utisci a spickali smo pri tome xy eura za benzin. Uglavnom, neku caku, foru, koja je istinita ali i upečatljiva , a to YT nemaju.
    I još pohvale na korištenje profesionalnog spikera koji nema govornu manu.
    Licno mi se svidjaju i putopisi te na tome trebate vise ustrajati .

  2. Ne bih da izigravam Pirinog advokata, ali ako pazljivo pratite rad YouTube pregalaca primeticete trend koji nam nedvosmisleno pokazuje kako se ljudi menjaju u hodu, narocito ako od te promene zavisi njihov profesionalni razvoj i napredak. Dok su testirali polovne automobile koje su pozajmljivali od prijatelja i poznanika, jasno su ukazivali na nedostatke, bilo objektivne ili subjektivne. Kada su postali dovoljno tirazni i zanimljivi velikim auto kucama, stigle su ponude za testiranje potpuno novih modela. Odjednom nestadose zamerke i ozbiljnije primedbe, a sve kritike (uz naglaseno divljenje i odusevljenje) se svalise na vec legendarnu kasetu u vratima gde se posto poto mora nagurati flasa od litar i po, na kojoj su SATovci sagradili imperiju. Testiranje i objektivan prikaz automobila u zemlji gde se godisnje proda koliko se proda je hod po ivici zileta, jer svaka kritika koja je vezana za kljucne karakteristike automobila moze autora testa da stavi na crnu listu posle cega sledi prekid saradnje. I pored te opasnosti, Piroski godinama hrabro prikazuje i dobre i lose strane zbog cega je i sam na “ledu” pojedinih aktera ove price oko koje se mi okupljamo. Da biste to mogli, morate da imate ogromno iskustvo, ali i malo tvrdoglave kurazi koja kosta, ali vas i odvaja od prolaznih medijskih fenomena.

  3. Gospodine Piroški, cenim Vaš rad, trud i ekskluzivnost testova. Sve to mnogo košta, iziskuje neprestano angažovanje, ulaganja itd. , ali jednostavno došlo je vreme “novih momaka”, “youtubera” koji polako uzimaju primat i “hleb” svima Vama koji imate ozbiljne medijske kuće, zaposlene radnike, poslovne prostore…. To ne znači za Vas da ne možete biti bolji od njih, naprotiv. Akcenat je danas na elektronskim medijima. Sve manje kupujemo magazine, pogotovo sve manje imamo vremena da pratimo TV emisije. Uglavnom svi pribegavamo i pratimo vaše youtube kanale. Nije lako danas opstati na medijskoj sceni i biti br.1 na osnovu stare slave. Definitivno treba da poradite na kvalitetu video materijala kojeg produktujete i da se trudite da budete na “youtube” sceni prvi u svemu, a ne da danas imamo situaciju da neki eksluzivni test gledamo od momaka koji rade ovaj posao svega par godina.

    1. Postovani Nemanja hvala na komentaru i na dobrim zapazanjima. Elem, Vrele Gume su medijska institucija u automobilskoj industriji regije, kao takvi vec dvadeset godina imamo svoje mesto i na nacionanim TV kanalima i toj produkciji za TV glerdaoca je podredjen nas stil. On je mozda cete reci “staromodan” po kadrovima i montazi ali je takav kakav trazi nacionalna frekfencija. Naravno mi smo sa SAT Media uvek prvi u rasporedu novih modela, ali je njihova objava cekala uglavnom sporiji proces TV realizacije, vezan za plan objave, koordinacija sa PR centralama jer su mnogi modeli jos pod “embargom” za objavu u trenucima naseg snimanja itd. Sustinski, nama je mnogo lakse da spustimo taj nivo na YT “polu Live” stil i da objavljujemo testove isti dan kada zavrsimo visednevna testiranja. Upravo ta visednevna testiranja su jos jedan od razloga naseg “kasnjenja” na YT jer mi to radimo detaljno ne samo sa VGYT kanal vec i za kompletan web sistem, sto je proces od 3-7 dana. YT “poslenici” to urade za par sati iza coska ili skoknu do Novog Pazara pa tamo uz cevape “testiraju” Mercedes, bez ikakve odgovornosti prema publici i brendu i naravno bez autoriteta i poverenja ozbiljne publike koji se stice dugogodisnjim ciklusom rada i da ponovim AUTORITETA ne samo kod gledalaca vec jos vise kod automobilskih kuca, a to podrazumeva maticna PR odeljenja koja prate svaki nas korak. Ono sto mi radimo nije slikovnica ili “Patrola po vozilu” vec je namenjeno publici koja ocekuje dobru, pouzdanu i jasnu informaciju o NOVOM modelu, sa jasnim stavom sta valja a sta ne valja i ko je gde u odnosu na konkurenciju. YT scena se uglavnom svodi na nesto tipa “pokazujemo vam uboga rajo ovo cudo od trista konja sto samo ide bez vozaca i prica”. Sto se “uzimanja hleba” tice, to je nekakav vesto pusten “spin” jer mi profesionalni mediji zivimo od ovog posla a vecina jutjubera ovo radi kao hobi koji finansira od para koje ima daju roditelji plus trosak za boostovanje. I danas jesu tu/sutra nisu tu jer su otvorili perionicu…
      U svakom slucaju, mi smo ovde 26 godina zato sto pratimo sve sto se desava oko nas i naravno da ce i nas odgovor na YT talas biti adekvatan.

      pozdravljam,
      Piroski

      1. Poštovani Miodraže,
        Baš zbog svega navedenog u Vašem odgovoru, očekujemo mnogo više od Vas nego od njih.
        A pogotovo ne očekujemo da se bavite njima.
        A da li mislite da svi rade loše i da su im testovi, informacije koje daju gledaocima/pratiocima drastično lošije od Vaših i da nemaju težinu?
        Da li ste npr u zadnjih godinu dana, tj u 2018. uradili neki uporedni test “nemačke trojke” npr: Mercedes E -BMW 5- Audi A6; A klasa- Serija 1 – A3; X1 – GLA – Q3; X3-GLC-Q5…. i puno drugih kombinacija?
        Uporedni testovi su nam prilično interesantni i korisni, bilo da smo samo gledaoci ili potencijalni kupci.
        Takvi testovi nam daju informacije o razlikama i tačnom poređenju modela.
        YT “poslenici”, kako ste ih nazvali, možda nemaju kredibilitet da takve uporedne testove lako naprave i organizuju. Ali ne vidim da ih i Vi radite ?!
        To je nešto čime možete da se distancirate i odete korak ispred svih. Očekujem sa nestrpljenjem Vaš najavljeni uporedni test nove BMW serije 3 i restilizovane Mercedesove C klase.

        Pozdrav,
        Nemanja

  4. Cemu ljubomorisanje, kanali tog tipa su napravili od yt to sto je danas, a mislim da ste i vi prisutni tamo. Ako ne smeta novinarima i publici u celom svetu, sto bi vama smetalo? Ova ,,sala” sa metlom je bila krajnje neukusna, pogledajte montazu i produkciju prezentera koji je vama ocigledno prst u oku, po mom misljenju vasi snimci i produkcija su ostali na nivou od pre 30 godina. Sa ovakvim podrugljivim stavom prema konkurenciji, mislim da se necete ni pomaci iz tog perioda. Pozdrav

  5. Meni se test nije svideo, a željno sam ga očekivao i sa pažnjom odgledao. Autor previše naglašava lične utiske (boja kože, softverski interfejs, otpor prema novotarijama, itd.), nije prikazano skoro ništa od naprednih sistema vožnje (autor ne gaji simpatije prema njima), moglo se reći nešto o razlikama u odnosu na trenutni model (za vlasnike trenutnog modela, vise je bilo o razlikama u odnosu na 25 godina star model). Lično bih voleo da vidim i taj xdrive u uslovima nekog snega (nema se vremena za do Kop-a).
    Mislim da je ovaj model zaslužio ozbiljniji test, i sam autor je naglasio da se ovako nešto ne testira svaki dan, pa ni svakog meseca.
    Pozdrav svima

Ostavite komentar