AktuelnoEco GreenVesti

ZF kreirao novi kočni sistem s unapređenom rekuperacijom energije

1.43KPregleda

Nemački inženjerski gigant je nedavno obelodanio novi kočni sistem, koji je pravo remek-delo tehnike, razvijen za potrebe Volkswagena ID.3 i ID.4, kao i budućih električnih modela

 

Konvencionalni, hidraulički kočni sistem, nakon što je više od stoleća bio neodvojivi deo automobilske industrije, ide polako u zasluženu penziju.

 

Kao i motori s unutrašnjim sagorevanjem, i on će biti zamenjen mehanički manje složenim, ali efikasnijim električnim sistemom. U novoj eri automobila, kočnice neće služiti samo za usporavanje i zaustavljanje vozila, već će ih odlikovati mnoštvo bezbednosnih atributa, a ujedno će obezbeđivati rekuperiranu energiju koja se skladišti u baterijama.

 

Zbog aktuelne tranzicije, mnoge nove kompanije se pridružuju automobilskoj industriji poslednjih godina, čini se preko noći, dok etablirani proizvođači, kao što je ZF izmeštaju fokus i prilagođavaju se novim zahtevima.

 

Kao deo nove strategije koja podrazumeva obezbeđivanje širokog spektra komponenti za aktuelne i buduće elektromobile, kompanija iz Fridrihshafena, poznata po proizvodnji sjajnih menjača, razvila je napredan kočni sistem, koji se već koristi u ID.3 i ID.4.

 

 

„Prilagođavamo se s trendovima našim kompletnim portfoliom tehnoloških solucija, ne samo što se tiče pogonskih sklopova“, kaže Volf-Hening Šajder, šef ZF grupe.

 

Profitirajući na optimizovanom interfejsu, ZF tvrdi da sistem može bez problema biti inkorporiran u elektronsku arhitekturu vozila, obezbeđujući zaustavnu moć i efikasnu rekuperaciju energije za sve buduće električne automobile koji počivaju na MEB platformi VW grupe.

 

On zamenjuje ranije neophodne mehaničke komponente softverskim funkcijama, što u prevodu donosi kompaktnije pakovanje i niže troškove.

 

„Kočni sistem za baterijski pogonjena vozila koristi inteligentnu integraciju na brojne načine“, rekao je Manfred Mejer, viši potpredsednik za inženjering ZF-ove Active Safety divizije. „Primera radi, možemo eliminisati potrebu za mehaničkim mehanizmima blokade u okviru pogonskog sklopa i zadržati vozilo u režimu za parkiranje uz pomoć softvera, koji kontroliše ovu funkciju unutar elektronske kontrole stabilnosti i elektronske jedinice za pojačavanje kočenja. Kočni sistem sam po sebi po sebi doprinosi tome da automobil ne može da se pomera, što smanjuje troškove i rezultira manjom masom.“

 

Ovaj sistem je takođe u potpunosti kompatibilan s naprednom vozačkom asistencijom, koja zahteva automatsko kočenje u slučaju krajnje nužde, što je ključan detalj za aktuelne i buduće imperative koji se tiču bezbednosti.

 

S tehničke tačke gledišta, arhitektura kočnice koristi ZF-ov elektronski pojačivač kočenja (EBB) za bolje angažovanje kočnice, kao i najnoviju EBC470 generaciju sistema elektronske kontrole stabilnosti, što pomaže boljem ponašanju vozila u izazovnim uslovima na putu.

 

Pored toga, kompanija tvrdi da je  softver za ESC i EBB do te mere dobro kalibrisan i optimizovan, da razlika u osećaju na papučici kočnice gotovo ne postoji tokom rekuperacije energije.

 

U okviru VW-ove MEB platforme, ovaj sistem je deo softverske mreže, uskladišten u jedinici za kontrolu stabilnosti, koja ispunjava rigorozne bezbednosne standarde Euro NCAP-a.

 

Vrele Gume

 

Top Reviews

Video Widget

gallery