Tehnološke firme žele da proizvođači automobila plaćaju naknade za licence u vezi s tehnologijama neophodnim za funkcionisanje navigacionih, komunikacionih i sistema autonomne vožnje.
Daimler se složio da kompaniji Nokia plaća za korišćenje njenih patenata, okončavši na taj način spor čiji je akcenat bio na borbi između tehnoloških i automobilskih kompanija u vezi s tantijemama za korišćenje ključnih tehnologija.
Kompanije Daimler i Nokia (koja zarađuje 1,4 milijardi evra godišnje na konto licenci) tužile su se međusobno na nemačkim sudovima poslednjih godina s promenljivim rezultatima.
Tehnološki gigant želi da proizvođači automobila plaćaju nadoknadu za korišćenje tehnologija u navigacionim, komunikacionim i sistemima autonomne vožnje. Međutim, automobilske kompanije smatraju da to treba da plate njihovi snabdevači, što bi smanjilo nadoknade za vlasnike patenata.
Sporazum objavljen danas označava najnoviju pobedu za Nokiju, koja je u aprilu postigla dogovor s kineskim Lenovom, prema kojem će najveći svetski proizvođač kompjutera izvršiti neto poravnanje s finskim telekomunikacionim gigantom i rešiti sve parnice koje su u toku.
Ovaj slučaj je usledio nakon sporazuma sa Samsungom iz prethodnog meseca, u okviru kojeg se južnokorejska kompanija složila da plaća tantijeme za tehnologije povezane s video standardima.
Nokia i Daimler nisu obelodanili uslove ugovora o licenciranju patenata, ali su saopštili da će obustaviti parnicu. Nemački proizvođač do sada nije Nokiji platio „ni dinara“ za korišćenje njenih patenata.
„Pozdravljamo postizanje dogovora s ekonomskog aspekta i iz razloga što ćemo izbeći dugačak… spor“, izjavila je portparolka Daimlera.
Ovo su dobre vesti na Nokiju, kaže analitičar Danske Bank, Mads Rosendal.
„Tok prihoda verovatno neće biti značajan, ali će u najmanju ruku biti vrlo stabilan i s visokom maržom. Takođe, okončanje spora bi trebalo da uštedi priličan iznos na konto sudskih troškova u budućnosti. Prema našem mišljenju, ovo je završeno pozitivno po Nokiju“, rekao je on.
Međutim, nemački snabdevač Continental, koji se zajedno s Daimlerom, Bury Technologiesom, Valeom i Gemaltom žalio antimonopolskim organima EU 2019. zbog nadoknade koju plaća Nokiji, neće povući svoju žalbu niti će prekinuti parnicu u SAD.
To je nateralo Evropsku komisiju da formira obavezujući okvir za licenciranje patenata.
„Okvir mora biti definisan, jer u suprotnom će se evropske kompanije suočiti s nepremostivim konkurentskim preprekama na budućem tržištu „Interneta stvari“ u odnosu na učesnike iz Azije i Amerike“, rekao je Helmut Mači, član odbora Continentala i šef departmana za digitalno umrežavanje vozila.
Audi, Bentley, BMW, Mini, Porsche, Rolls-Royce, Seat, Škoda, Volkswagen i Volvo već plaćaju nadoknade Nokiji.
Vrele Gume