AktuelnoEco GreenPredstavljamo

Rimac Nevera – najfascinantniji automobil današnjice stupio na scenu

16.1KPregleda

Hrvatski Rimac je skinuo veo sa serijske verzije C_Two koncepta, kojoj konačno znamo zvanično ime – Nevera, dobijeno po iznenadnoj i snažnoj mediteranskoj oluji.

 

Ovde je reč o hiperautomobilu dvosedu, koji će biti proizveden u ograničenoj seriji od samo 150 pirmeraka, i to u sedištu kompanije u Hrvatskoj. Cena prava „sitnica“ – (od) 2 miliona evra.

 

 

Nevera je zaokružila trio fascinantnih električnih hiperautomobila za 2021., uključujući Automobili Pininfarina Batistu i Lotus Eviju. Hrvatski model odlikuju četiri moćna elektromotora koji ukupno isporučuju 1.914 ks i 2.360 Nm.

 

Uz pogon na sve točkove, Rimac tvrdi da Nevera može od 0 do 60 milja na čas (96 km/h) da ubrza za samo 1,85 sekundi, što je čini automobilom s najboljim ubrzanjem ikada konstruisanim do sada. Ovo predstavlja istinski izazov za Teslu, koji je najavio da će budući Model S Plaid takođe obavljati sprint do „stotke“ za manje od dve sekunde. To naravno nije sve na planu ubrzanja, jer Nevera do 100 milja na čas (160 km/h) ubrzava za 4,3 sekunde, a do 300 km/h za neverovatne 9,3 sekunde. Rimac kaže da je to 2,5 sekundi brže od prvobitnog plana.

 

 

Što se pokrivanja distance od četvrt milje tiče (402 metra), ono iznosi samo 8,6 sekundi, što je 0,8 sekundi brže od Bugatti Chirona. Nominalna maksimalna brzina hrvatskog hiperautomobila iznosi 412 km/h, dok Rimac kaže da paket baterija od 120 kWh obezbeđuje autonomiju od 550 kilometara (po WLTP-u i uz „nežno“ stopalo na papučici gasa).

 

Baterije Nevere mogu da se pune u rasponu do 500 kW, što je daleko više od bilo kojeg drugog elektromobila dostupnog trenutno. To znači da je potrebno samo 19 minuta da se baterija napuni od 0 do 80 odsto, naravno ukoliko je uparena s jednako moćnim DC punjačem. Dakle sa svega dva brza punjenja od po dvadesetak minuta, Nevera lagano stiže od Zagreba do Dubrovnika, i nazad u luksuzni apartman u prestonici.

 

 

Osnivač i šef kompanije, Mate Rimac, izjavio je sledeće: „To je to. Ovo je automobil koji sam imao na umu kada sam se pre 10 godina upustio u ’nemoguće’ putovanje. Sav veliki trud je rezultirao Neverom, našim hiperautomobilom koji ruši rekorde. Ovaj automobil je rođen da nadmaši sve, podigne lestvicu i redefiniše standarde u oblasti performantnih automobila. I ne radi se samo o performansama, već o ukupnom paketu.“

 

 

Što se unutrašnjosti tiče, kabinom dominira triling TFT displeja visoke rezolucije, dok su taktilne rotacione kontrolne jedinice urađene od brušenog aluminijuma, što doprinosi „analognom“ osećaju, kao i redukovanju odvraćanja pažnje vozača.

 

 

Rimac Automobili je osnovan 2009., godinu dana nakon što je Mate Rimac pogonski sklop u svojem BMW-u M3 iz 1984. zamenio električnim, budući da je oštetio motor. Tada je imao samo 20 godina. Danas u njegovoj firmi radi 1.000 zaposlenih, koji proizvode hiperautomobile i komponente pogonskog sistema za Aston Martin, Porsche, Pininfarinu, Hyundai, Kiju, Koenigsegg, Renault, Cupru i druge.

 

Rimac sada planira da proširi pogon u kampus na obodu Zagreba, što je investicija vredna 200 miliona evra, gde će biti mesta za 2.500 zaposlenih.

 

 

Da se vratimo na Neveru. Rimac takođe kaže da je serijski model 34 odsto efikasniji u aerodinamičkom smislu u odnosu na rane C_Two prototipove, sklopljene 2018. Hlađenje kočnica i pogonskog sklopa je poboljšano za 30 odsto pri niskim, odnosno sedam odsto pri višim brzinama.

 

U kompaniji kažu da se profil prednje haube, pokretni poklopac podvozja, zadnji difuzor i zadnje krilo mogu nezavisno pomerati uz pomoć složenih algoritama koji obezbeđuju optimalnu aerodinamičku konfiguraciju u skladu s datom situacijom u vožnji.

 

Rimac tvrdi da Nevera koristi najveći pojedinačnu komponentu od ugljeničnih vlakana u čitavoj automobilskoj industriji. Ona formira krov, strukturu za paket baterija i zadnju konstrukciju, ujedno težeći manje od 200 kilograma, uključujući 222 aluminijumske insertacije. To doprinosi, po Rimcu, najkrućoj strukturi  kojom može da se pohvali jedan automobil u istoriji.

 

 

Budući da je firma koja se bavi elektronikom, u istoj meri kao što je proizvođač automobila, Rimac je dizajnirao i konstruisao Neverinu bateriju od 120 kWh od „glave do pete“. Umesto da počiva u podu, kao što je slučaj kod većine električnih automobila, baterija je oblikovana u vidu slova „H“ i počiva jednim delom iza kabine, gde bi inače bio motor kod automobila sa središnje pozicioniranom jedinicom. Kao integralna komponenta, baterija dodaje 37 odsto na strukturalnu krutost monokoka od ugljeničnih vlakana.

 

Vektorisanje obrtnog momenta između četiri motora znači da vozač može podešavati način isporuke snage, sa stavljanjem akcenta napred ili pozadi. Uprkos nezbežno velikoj masi vozila (2.150 kilograma), Rimac obećava „kontrolu karoserije za primer, kao i ultraagilno upravljanje“, zahvaljujući ogibljenju u vidu dvostrukih poprečnih ramena s elektronski kontrolisanim amortizerima i aktivnim podešavanjem klirensa. Režimi vožnje uključuju „Sport“, „Comfort“, „Range“, „Track“, „Custom“ i „Drift“, gde potonji naravno snagu šalje na zadnju osovinu.

 

 

Na kraju treba spomenuti da Rimac razvija posebnu formu sistema autonomne vožnje pod imenom AI Driver Coach. Uz pomoć kamera i drugih senzora, ovaj sistem (prvi  u svetu) pomaže vozačima Nevere da na trkačkim stazama eksploatišu idealne putanje (između ostalog). Sistem poseduje 12 ultrasoničnih senzora, 13 kamera, šest radara i Nvidia Pegasus operativni sistem. U Rimcu kažu da on (sistem) pokriva odabranu trkačku stazu u realnom vremenu, pružajući jasno i precizno zvučno i vizuelno navođenje, što vozačima pomaže da izbruse idealne putanje, tačke kočenja i ubrzavanja, kao i upravljanje.

 

Driver Coach će biti dostupan preko bežičnog ažuriranja softvera tokom 2022.

 

S početnom cenom od 2 miliona evra, Nevera je dostupna u sledećim specifikacijama: GT, Signature i Timeless, s tim što kupci mogu da odaberu specifikacije po želji.

 

Vrele Gume

6 Komentara

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery