Retko koji model kompanije Nissan je tokom poslednjih nekoliko godina uspeo da zagolica maštu automobilskih entuzijasta kao što su to učini prelepi IDx Freeflow i IDx Nismo koncepti. Oni su predstavljeni 2013. godine kao “duhovni” naslednici modela Datsun 510.
Nakon što su ova dva, retro koncepra premijerno predstavljena, svet automobilizma je bio jako uzbuđen. Ideja o jeftinom sportskom automobilu sa pogonom na zadnjim točkovima i motorom smeštenim napred, sa primamljivijim dizajnom od modela 370Z, svakako je po mišljenju mnogih, mogao doneti mnogo toga dobrog japanskom proizvođaču. Nažalost, IDx koncept modeli nikada nisu stigli do proizvodne trake. Sada, zahvaljujući inženjeru kompanije Nissan, znamo i zašto je to tako…
Naime, u diskusiji koja je pokrenuta na Reddit-u, radnici japasnkog proizvođača su odgovoarali na pitanja o automobilima od kojih se odustalo pre nego što su stigli do puteva. Jedan od ljudi koji su odgovarali na ova pitanja jeste čovek sa korisničkim imenom aelric22. On tvrdi da je radnik kompanije Nissan (nema načina da se to zaista dokaže) dotakao se modela IDx.
On je naveo nekoliko razloga zbog kojih je Nissan odustao od tog modela.
Za početak, kako je naveo, tržište za moderni Datsun 510 bi bilo jako malo. Iako bi se takvo vozilo smatralo konkurentom modela Toyota 86 i Subaru BRZ, bile su male šanse za njegovu dobru prodaju. Posebno ako se u obzir uzme činjenica da Nissan u svojoj gami već ima model 370Z.
Druga stvar je to što Nissan nije imao gde da pravi taj automobil. Jedino postrojenje koje je imalo mogućnosti za tako nešto jeste u Tošigi u Japanu. Međutim, tamo se već proizvode modeli 370Z, GT-R i Skyline (samo za japansko tržište). Međutim, oni imaju pogon na svim ili na zadnje točkove. Transformacija tog postrojenja bi zahtevala velike investicije.
Na kraju, procenjeno je da ovaj tip sportskih automobila jednostavno ne donosi veliki profit. Čelnici kompanije Nissan nisu bili uvereni u njegov uspeh, i od njega se odustalo… Nažalost…