Stigao komunizam: sedam posto manje proizveli, 12,5% više zaradili!
„Od svakog prema sposobnostima, svakome prema potrebama„ napisao je Karl Marks, sa idejom da će u komunističkom sistemu, svako doprinositi (proizvoditi) najbolje što može u skladu sa svojim sposobnostima, a prilikom raspodele, svako će dobijati u skladu sa svojim potrebama.
Pomalo neočekivano, upravo se ova teorija, potvrđuje u praksi i to u okviru današnje automobilske industrije, jer u 2022. radili su prema sposobnostima (čitaj: koliko su imali repromaterijala) a uzimali prema potrebama (čitaj: povećanjem cena).
Poslednji u nizu primera je Volkswagen koji se pohvalio da je u najgoroj godini od 1998. podigao operativnu zaradu za 12,5% na 22,5 milijardi evra. Istovremeno bruto prihodi grupacije su porasli sa 250,2 na 279 milijardi evra ili 11%
Zapravo ovo ne bi ni bila vest, da u nastavku ne stoji podatak da su u istom periodu proizveli sedam procenata manje automobila!!! U brojkama, prodali su 8,26 miliona vozila u 2022. naspram 8,88 miliona u 2021.
Imajući u vidu da racionalizacija proizvodnje u uslovima „uskih proizvodnih grla“ i nestašice čipova nije opcija, ostaje jedino da posumnjamo u masovno podizanje cena automobila, ispod maske zvane „nestašica“ vozila.
Očigledno, lov u mutnom i tiho podizanje cena je uspelo i bilo prilično isplativo, jer zarade su enormne a troškovi srezani, jer „kriza je“!
Sa druge strane, zahvaljujući takođe spinovanoj „histeriji“ oko EV vozila, suštinska ulaganja u razvoj novih tehnologija su takođe izostala pa se i u tom budžetu mogu naći rezerve za povećanje prihoda, njegovom visočanstvu akcionaru.
Jer da podsetimo, automobili se ne proizvode zbog kupca, već zbog profita, odnosno uzimanja prema potrebama!
Miodrag Piroški
BONUS video: KAKO SE VW TAIGO PROVEO U SUSRETU SA TOYOTOM YARIS CROSS