AktuelnoEco GreenVesti

Vožnja po inerciji ili regenerativno kočenje? VW smatra da je prvi princip efikasniji

2.12KPregleda

Ako pričate s bilo kojim vozačem električnog automobila, on će vam reći da obožava vožnju koja podrazumeva korišćenje jedne papučice

 

Ukoliko dotični elektromobil ne nudi ovu mogućnost, on će verovatno biti kritikovan zbog toga. ID.4, primera radi, preferira kretanje po inerciji u odnosu na rekuperaciju energije. Volkswagen tvrdi da se za ovu opciju odlučio iz razloga efikasnosti.

 

Po Volkswagenu, „konverzija energije neizbežno vodi ka gubicima“, što je tačno, ali može li ID.4 preći veću distancu bez regenerativnog kočenja? Ovo je nešto što će vlasnici moći sami da provere, jer ID.4 poseduje režim vožnje jednom papučicom: B (kočnica). Volkswagen je mogao da ih poštedi ovog posla, i nažalost, opisuje samo kako sistem regenerativnog kočenja funkcioniše i objašnjava zašto je to standardna postavka.

 

 

Ako vozite ID.4 u „D“ i pritisnete papučicu kočnice, doći će do transformisanja kinetičke energije u električnu prilikom usporavanja do 0,25 G uz pomoć zadnje postavljenog motora, što će samo neke verzije ID.4 posedovati. Kada kočenje prekorači zadati limit, konvencionalne kočnice stupaju na snagu.

 

Kod regularnih automobila kretanje po inerciji može biti frustrirajuće, jer automobil veoma brzo gubi brzinu u tom slučaju. Kod električnih automobila postoji tendencija smanjivanja koeficijenta otpora vazduha uz prisustvo veće mase, što će im verovatno pomoći da se kreću duže po inerciji nego što bi to bio slučaj sa SUS pandanima.

 

Ipak, ovo će od većine vozača zahtevati da se edukuju kako na najbolji način koristiti kretanje po inerciji, poput puštanja papučice gasa ranije nego inače i nikada je ne koristiti tokom vožnje nizbrdo.

 

Volkswagen tvrdi da jedna od najvećih prednosti ID.4 počiva u njegovom „intuitivnom radu“. Ipak, i dalje efikasno kretanje po inerciji zahteva malu obuku radi postizanja najboljih mogućih rezultata. U tom smislu, možda su regenerativno kočenje i vožnja jednom pedalom mnogo intuitivniji: pritisnite je kada želite da se krećete, podignite stopalo kada želite da usporite ili se zaustavite.

 

Naravno, da bismo ovako nešto do detalja proverili, neophodno je da dobijemo ID.4 na test.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery