AktuelnoOnline plus

Volvo, problemi kvaliteta i servisa

24.7KPregleda

Da li je Volvo samo senka čuvene marke?

 

Jedan od sinonima automobilske industrije, nošen lošom srećom i još gorim menadžmentom jedva je preživeo tehnološku revoluciju sa kraja prošlog veka. Sigurne propasti i sudbine “bratskog” brenda SAAB spasila ga je finansijska podrška kineskog kapitala.

 

 

Osvežavanje game, modernizacija svih modela i agregata te podizanje imidža na nivo “Kineskog Mercedesa” uz vrlo konkurentne cene u poređenju sa premijum brendovima rezultirali su izuzetnim tržišnim uspehom.

 

 

Ipak, izgleda da ovaj meteorski uspon, nosi i ne tako pohvalne kritike od strane korisnika, bar kada je u pitanju slučaj našeg čitaoca N.B. iz Beograda.

 

 

 

 

 

Prenosimo njegovo iskustvo sa novim Volvo XC90 koje je potkrepljeno servisnom dokumentacijom:

 

„Volvo XC90 2.0 235 KS sam kupio u Grand Motorsu pre tri godine (novembar 2017.)  i sa njim do danas prešao ukupno 160 000 km uz redovno održavanje.

 

Urađen je i naknadni veliki servis koji se radi između 150.000 km i 180.000 km sa napomenom da sam servis uradio na početku ovog intervala očekujući da ću time smanjiti rizik od novih kvarova.

 

Prema učestalosti kvarova koje navodim u nastavku, sračunao sam da se moj Volvo XC90 kvario u proseku na svakih 15.000 km.

 

Samo od decembra do marta ove godine tri puta sam ostavljao vozilo u servisu. 

 

Automobil je počeo da se kvari od 28.000 km, a kvarovi su sledeći poređano hronološki:

 

1.Pucanje creva kompresora (28.000 km)

2.Pucanje dihtunga glave motora (35.000 km)

3.Pucanje creva za vodu (40.000 km)

4.Pucanje creva rashladne tečnosti (42.000 km)

5.Pucanje dihtunga grane povratnih nesagorenih gasova (70.000 km)

6.Opet pucanje creva kompresora (90.000 km)

7.Pucanje dela nosača motora (90.000 km)

8.Pucanje DP filtera (147.000 km)

9.Zamena katalizatora (147.000 km)

10.Opet pucanje dela nosača motora (147.000 km)

11.Oksidiranje (rđanje) pina motora (akutatora) ručne kočnice tada su točkovi blokirali i sada menjam i diskove i kočnice (159.000 km)

 

Kilometraže kvarova su okvirne ( ali približno tačne).

 

 

 

 

 

Mislim da su kvarovi uzrokovani zbog lošeg kvaliteta originalnih ali i rezervnih delova.

 

Uzeo sam produženu garanciju i jedva su mi priznali štetu na 147.000 km iako je garancija važeća do 150.000 km uz obrazloženje da je garancija pri kraju! Šta reći?

 

Prilikom kupovine u Grand Motorsu, informaciju o mogućnosti besplatnog zamenskog vozila od tri dana, ne više, dobio sam samo usmeno.

 

Produženu garanciju na vozilo priznaju samo ako imate Warranty Certificate u pisanoj formi,u servisnoj bazi vozila ne postoji podatak o produženoj garanciji,a naravno da mi niko nije saopštio da moram da čuvam taj sertifikat (velike su šanse da se zagubi posle nekoliko godina). Rečeno mi je samo da ukoliko ne posedujem sertifikat da mi garancija neće biti priznata.

 

Volvo asistencija na putu podrazumeva tri dana zamenskog vozila u rangu XC 90-tke, a u najboljem slučaju dobio sam Opel Insigniju. Ostali dani (čekanje na rezervne delove) ne podležu besplatnom zamenskom vozilu.

 

I za kraj, tretman u servisu katastrofa. Za sve ove “posete” nisam dobio ni kafu niti me je neko pozvao da malo popriča na temu tako učestalih kvarova, premijum brenda! 

 

Zaista frustrirajuće!

 

 

Volvo je servisiran u ovlašćenom servisu Grand Motors, a nakon gubitka licence servisiran je u ovlašćenom servisu Maxx Auto (Kia- Batajnički drum, Zemun).

 

Potpis: N. B. (podaci poznati redakciji)

 

 

Sve u svemu, vrlo zanimljivo iskustvo razočaranog kupca! Slučajnost ili pravilo!? Odgovor nije lako naći ali očekujemo ga uskoro, na osnovu vaših iskustava.

 

Pozivamo sve vlasnike novih vozila kupljenih u Srbiji, bez obzira na brend, da nam dostave svoja slična loša ali i pozitivna iskustva!

 

 

 

 

23 Komentara

  1. Ovog čoveka je prosto snašla loša sreća.
    Bilo je kvarova na prvim serijama novog XC90 koji je krenuo u prodaju 2016. god, uglavnom je softver imao problem, posle toga je sve bilo u redu.
    Vozio sam stari XC60, zatim novi XC60 i evo od pre 2 godine novi XC90 – nemam apsolutno šta da zamerim, a jako sam težak lik kada su u pitanju detalji, naročito kada su u pitanju vozila koja koštaju od 50-90K EUR. Naravno, oni koji imaju loše iskustvo će se svuda žaliti i govoriti o tome jer doživljavaju frustraciju, dok sa druge strane imate desetine hiljada ljudi koji su potpuno zadovoljni ali o tome ne pričaju javno.
    Moja savet bi bio da ne kupujte modele koji postoje kraće od 18 meseci, jer proizvođač ne može da stigne u tako kratkom roku da otkloni sve nedostatke kojih mora biti jer svi danas proizvode u masovnim serijama gde su greške moguće.
    Recimo, moj brat vozi GLC, ogorčen jer zbog nekoliko kvarova i na servis MB u Srbiji, što ne znači da su MB vozila lošeg kvaliteta. Generalno, kvalitet premijum marki je u padu a cena je sve viša (prodaje se ime) jer je proizvodnja postala toliko masovna da čak i njihove sopstvene kontrole kvaliteta pri sklapanju to ne mogu u potpunosti proveriti kvalitet svih komponenti.
    Jedan podatak o maržama Nemačkih premijum marki – Mercedes i Audi (u ovo sam lično upućen) u Nemačkoj daju popust od 40% na vozila velikim firmama (iz Nemačke) koje kupuju par hiljada automobila. Zamislite kakve su im marže kada mogu da skinu 40% od cene iz cenovnika.

  2. Sa Volvom nemam iskustva, ali veoma slično iskustvo imamo sa VW-om.
    Naime 2018. god. smo kupili u firmi novog VW Amaroka 3,0 V6 TDI….
    Prošle godine smo jedna uspeli da se dogovorimo da nam otkupe nazad vozilo….
    A kilometraža je bila oko 27000km…. ne sećam se tačno.
    Vozilo je bar 8 do 10 puta (prvi put je na satu bilo oko 3000km) u međuvremenu bilo u servisu zbog problema sa DPF filterom…
    I svaki put je bio isti problem i posle skoro 2 godine konstatnih problema smo vratili vozilo.
    Naravno i ta procedura dogovora oko povrata vozila sa Porscheom je trajala više od 6 meseci.
    „Sreća“ naša je da se i tokom tih razgovora vozilo više puta kvarilo.

    I na kraju ga ipak nisu uspeli popraviti.

    Naravno i ovako smo štetu opet snosili i mi, pošto je naravno vrednost vozila obračunata dosta niže.
    Ali pošto se u takvom stanju vozilo ne može ni prodati. drugog izbora praktično nismo ni imali.

    Tako da ovo sa XC90 nije usamljen slučaj to je sigurno…
    A istovremeno je naš komšija koristio drugog istog Amaroka bez problema… Tako da nema pravila…

  3. Realno, Volvo je izvikana premijum marka, a zapravo je lepše upakovan Ford. Uz lošiji kvalitet od Forda i očigledno katastrofalan servis.

    Konačno je neko progovorio na ovaj tabu

  4. Vozim volvo 5 godina, auto trenutno na satu ima 250000km i nije bilo nikakvih posjeta servisu osim refovnog odrzavanja, plocice, filteri, ulje, plivajuci zamajac zamjenjen na 245000, top auto

  5. Sećam se jednog članka, objavljenog sedamdesetih godina u nekadašnjoj „Auto reviji“, odnosno „Auto magazinu“, koji još izlazi u Sloveniji.
    Jedan Šveđanin, radnik fabrike „Volvo“, pred odlazak u penziju, kupio je sebi auto Volvo 144, računajući da mu to bude poslednji auto do kraja vozačkog staža. Ali, uvek ima neko ali. Nezadovoljan kvalitetom i čestim kvarovima, kupio je jednu akciju fabrike od 100 švedskih kruna, kako bi mogao da prisustvuje skupštini akcionara i da fabrici saspe sve u lice…
    Bojim se da to sada ne bi vredelo…

  6. Posjedujem isti model kupljen nov u Sarajevu 2016 godine, sa 2.0 dizel motorm i 225KS. Do sada sam prešao 220 000km. Pošto je to prva godina proizvodnje u počektu sam imao par poziva iz servisa na neke sitnije opozive, nakon toga baš ništa. Nakon ovog teksta ne znam da li je kupovina ovakvog vozila postala mačak u vreći. Moje iskustvo je pozitivno, i planirao sam zamjenu za novi, ali ću sada ipak sagledati i druge opcije.

    1. Čekaj @HA , voziš ga 220.000km i sam navodiš da nisi imao problema, a onda pročitaš tekst nekog tamo koga ni ne poznaješ, ne znaš drugu stranu priče, ali donosiš zaključak da ćeš zbog ove očigledno iskonstruisane priče razmisliti o kupovini novog Volvoa.
      Slažem se, ti i takvi kao ti i ne treba da voze Volvo!

        1. I odgovor servisa je šta? Potvrdili ljudi tvrdnju, vozilo se pokvarilo tada i tada, bilo popravljeno, nije imao troškove (servis ga nije niti napravio niti ga koristi pa da može imati bilo kakav uticaj na kvarove).
          Zar iko gaji iluzije da u današnje vreme postoji automobil koji ćeš kupiti i kome se nikada ništa neće desiti u smislu kvara ili otkaza? Auto industrija je u takvom međusobnom „speed-u“ da ne vide ni najočiglednije propuste u kvalitetu jer imaju rok do kada moraju da izbace nov model i to je to. Sve ostalo se „pegla u hodu“ i to nije tajna. Ne kažem da je to u redu,da me ne shvatite pogrešno.

        2. A nije mu palo na pamet da direktno kontaktira Volvo?!? Dobar dan, dobar dan. Takva i takva stvar. Ja verujem da bi ovi reagovali… Sad mozda i ne bi?

  7. Katastrofa! Nekad meni omiljena marka i neuništiv automobil.
    Pošto sam lekar, vozim automobil star 19 godina (Fiat Punto 1.9 jtd) i apsolutno nemam problema sa premium brendovima. 😂

    1. Nije sve ni u kvalitetu, ima nešto i do vozača – način vožnje, vožnja pod visokim obrtajima, u „S“ modu stalno, gas do daske i dvesta na sat su i motor A8 od 4,2 l V8 sa 350 KS ograničili na svega stotinjak hiljada do smrti.
      Neki su i sa fićom prelazili dvesta hiljada…

  8. Mercedes GLA220d 4Matic, 2014. prvi vlasnik, prešao 155.000 km.
    -3.000 km dnevno led svetlo (garancija)
    -5.000 km škripanje plastike u stubu volana (garancija)
    – 105.000 km neprijatan zvuk iz zadnjeg diferencijala (očišćen uljni ventil i zamenjeno dif. ulje, 8.000 din u privatnom servisu)

    To je to!

  9. Nakon Toyota RAV4 kupio sam na tri rate Volvo XC60. Posle prvobitnog oduševljenja, shvatio sam da je to lepo upakovana ispod prosečnost po pitanju kvaliteta. Toyota je stara 6 godina imala manje cvrčaka nego ovaj posle 10K km.
    Vrednost druge prodaje BUNAR

  10. Volvo propao. Kako u svetu auto industrije,tako i transportne… Moj sef kupio je Volva fh500 2020. Zbog „korone“ cekao ga je 3 meseca duze. Kada je kamion stigao otisao je na prvu turu,natovario 24tone i ni 1000 km nije presao,zaribao motor… Jedva su mu zamenili motor,cekao ga je mesec dana da stigne iz Svedske. Nisu mu platili ni prevoz vozila iz nemacke do slovenije,a ni to sto je kamion lezao mesec dana na parkingu,a o zameni i dobijanju novog vozila nisu hteli ni pricati. :)Sta reci,vozim isti takav kamion i ni 100 000 nisam presao,a sve zvoni i sve plastike se odvajaju. 94 000e… Sta reci za Volva,ako ovako misle dalje bolje odmah kljuc u bravu da stave. „Spolja gladac, a iz nutra jadac“…

    1. Ne ulazim u kvalitet volvoa i ovlašćenih servisa u Srbiji već samo hoću da kazem moje iskustvo sa Hondom u Kuvajtu.
      Na svakom servisu dobijem posluženje i mesto u lepoj čekaonici i pranje automobila na kraju servisa koje je besplatno. Nekoliko dana nakon toga me obavezno pozove neko is firme i pita kako sam zadovoljan servisom, da li je zamenjeno sve što je trebalo, da li sam uslužen, da li je auto opran, da li su bili ljubazni, imam li zamerku ili predlog itd.
      Uvek su bili ljubazni i nikad nisam imao zamerke, sve je tačno kao sat i precizno.
      Kad sam bio blizu isteka garancije pozvali su me da mi zamene kompresor klime koji je inače bio ispravan, ali ovde obično stradaju između treće i pete godine pa su me kao častili novim za slučaj da stari strada brzo posle isteka garancije.
      Da ne pominjem kako sem te zamene ispravnog kompresora na autu za ovih 55000km nisam zamenio ništa, ni sijalicu.
      Pozdrav

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery