Volkswagen je najavio ukidanje svih aktivnosti na planu auto-moto sporta
Nemački proizvođač je odlučio prošle godine da stopira fabričku podršku svim programima koji uključuju motore s unutrašnjim sagorevanjem. Umesto toga, „jasan akcenat se stavlja na čisto električne modele“.
Međutim, dan nakon što je Audi javno obelodanio da izlazi iz Formule E kao fabrički tim na kraju sezone 2020/21., VW je takođe odustao od svih sportskih projekata.
Po dotičnom saopštenju, ovaj potez dolazi kao „deo prestrojavanja unutar kompanije“. 169 zaposlenih u VW Motorsport GmbH diviziji, biće integrisani u širu Volkswagen AG mrežu.
Šef departmana za razvoj marke Volkswagen, Frank Velš, rekao je: „VW kao marka je na putu da postane vodeći snabdevač u okviru održive električne mobilnosti.
S tim u vezi, udružujemo snage i odlučili smo da ukinemo sopstvene aktivnosti u auto-moto sportu, kada je o Volkswagen brendu reč. Radna snaga iz ovog sektora će postepeno biti integrisana u Volkswagen AG.
Duboka tehnička ekspertiza zaposlenih, kao i generisan „know-how“ iz ID.R projekta, ostaće na taj način u kompaniji i pomoći će nam da na puteve isporučimo dodatne, efikasne modele ID porodice.“
U međuvremenu, rezervni delovi za Polo GTI R5 reli automobil i Golf GTI TCR, obezbeđeni su u dugoročnom smislu, dok će proizvodnja Pola R5 biti ukinuta na kraju 2020.
Vilfrid fon Rat, šef sektora za ljudske resurse u VW-u je dodao: „Volkswagen Motorsport GmbH tim je postigao značajne sportske rezultate za našu marku tokom decenija.
Za mnoge pobede, titule i rekorde širom zemaljske kugle, kao i lično posvećenje, iskreno zahvaljujem svim zaposlenim. Drago nam je što ćemo zaposliti ljude u ova izazovna vremena i pružiti im ponudu za novi posao.“
U svojoj pedesetogodišnjoj istoriji učešća u auto-moto sporta, VW je podržao Formula Vee kategoriju i uživao je u uspesima u Formuli 3.
Polo je osvojio četiri titule u konkurenciji konstruktora u WRC-u sa Sebastijenom Ožijeom između 2013. i 2016., pored tri Dakar pobede Touarega.
ID.R prototip je takođe drži rekorde na Goodwood i Pikes Peak brdsko-brzinskim trasama, pored rekorda na Nirburgringu u konkurenciji električnih automobila.
Portparol Audija je izjavio da je odluka kompanije da napusti FE i VW Motorsportov plan odvojene i nisu deo sveobuhvatne strategije VW grupe.
Vrele Gume