AktuelnoIndustrijaVesti

Volkswagen planira lansiranje direktnog rivala Tesla Modela S

1.44KPregleda

Električni sedan će se proizvoditi „kod kuće“ u Volfsburgu

 

Prošle nedelje, u medijima se pojavio izveštaj da Volkswagen planira da ID Vizzion transformiše u serijski EV, autonomije do 700 kilometara, da bi se sada pojavile glasine o električnoj limuzini viših specifikacija. Dotični model još uvek nema naziv, ali ono što se „zna“ je da će biti poizicioniran iznad Viziona, što znači da će se staviti direktno naspram Tesla Modela S.

 

Izvori bliski dešavanjima tvrde da će novajlija da se proizvodi u Volfsburgu, gde će biti investirana velika sredstva da se ova fabrika pretvori u proizvodni pogon električne perjanice. Mada je reč o velikom automobilu, on će i dalje počivati na MEB platformi kao i ID.3 i ID.4, mada će ovoga puta biti u pitanju „evoluirana verzija“.

 

Oslanjanje na MEB platformu će VW-u omogućiti da izbegne visoke troškove kojima komanduje buduća PPE arhitektura, koju razvijaju Audi i Porsche. Nema reči o tome da grupa želi da izbegne sukob između „mejnstrim“ VW marke i premijum ogranaka, tako da se očekuje da novi EV ipak na neki način oteža posao premijum pandanima iz Ingolštata i Cufenhauzena.

 

Sa serijskim Vizzionom, koji treba da zameni limuzinski Passat, nameće se pitanje da li će ovaj veći EV zapravo biti dugo obećavana zamena za Phaeton. Šef VW grupe, Herbert Dis, priznao je pre gotovo četiri godine da je uspeh Modela S prisilio kompaniju  da se vrati na crtački sto i od samog početka konstruiše veliku limuzinu s nultom emisijom. Čini se da je ovaj model i dalje u planu, ali ne treba očekivati da pristigne uskoro.

 

Sve su šanse da će pristići nakon Vizziona, koji bi u prodajne salone trebalo da pristigne tokom 2023. Uticajni vođa radne snage VW-a i član nadzornog odbora, Bernd Osterlo, izrazio je želju vezanu za proizvodnju novog elektromobila u Volfsburgu do 2025. Njegova osećanja je ponovio i Štefan Vajl, član odbora VW grupe.

 

Neimenovani izvor je rekao da bi ukupni proizvodni obim mogao da dostigne 300.000 jedinica godišnje ako VW bude sklapao veliki električni sedan u Kini i SAD. Novajlija je kreiran „s Modelom S“ na umu, i odobren za proizvodnju od strane članova upravnog odbora ovog meseca.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery