AktuelnoIndustrija

Volkswagen obelodanio novu „New Auto“ poslovnu strategiju

2.1KPregleda

Volkswagen grupa je obelodanila novu „New Auto“ poslovnu strategiju, za koju kaže da će pomoći uvećavanju prihoda kroz veći fokus na električne automobile i softverske usluge.

 

Novi program koji je pokrenuo Herbert Dis, trajaće do 2030., a uključiće transformaciju nemačkog giganta u „softverski pokretanu kompaniju koja se bavi mobilnošću“.

 

Strategija je osmišljena tako da omogući VW grupi, koja uključuje Audi, Bentley, Porsche, Seat, Škodu i VW, da profitira na predviđenom rastu u oblasti digitalno povezanih servisa. Bazirana je na planovima VW grupe da se nadgrađuje na osnovu svog velikog obima, kroz korišćenje zajedničkih platformi za podelu prevoza i softvera. Nemački koncern ima za cilj da pronađe nove izvore prihoda kroz prodaju izvesnih karakteristika vozila i servisa putem interneta, a takođe u ponudu stavi i usluge prevoza koje omogućavaju autonomna vozila.

 

Dis kaže da je plan nazvan „New Auto“ iz razloga što su „automobili tu da ostanu“. On je dodao: „Individualan prevoz će ostati najvažnije sredstvo transporta u 2030. Ljudi koji će voziti ili biti voženi u privatnim, iznajmljenim, deljenim ili iznajmljenim automoblima, i dalje će činiti 85 odsto učesnika. Tih 85 odsto će činiti srž našeg poslovanja.“

Marke koje će ostati ključne za budućnost VW grupe

 

Dok novi „New Auto“ plan uključuje kreiranje podelu platformi i tehnologija, Dis kaže da će „brendovi ostati ključni faktor diferencijacije“ u budućnosti, kao i da će biti organizovane u različitije divizije.

 

Na Audiju je sada veća odgovornost za Bentley, Lamborghini i Ducati u okviru „premijum portfolija“. Volkswagen će voditi „velikoserijsku“ grupu, uključujući Cupru, Seat i Škodu.

 

Volkswagenova komercijalna vozila će veći fokus staviti na „lifestyle“ brendove kroz „California“ vozila i budući ID Buzz. Partnerstvo s Fordom će takođe pomoći ovoj diviziji da bude konkurentnija u segmentu lakih komercijalnih vozila i pikapova. Dis Kaže da će ova divizija proći kroz „najradikalniju transformaciju“.

 

Porsche će nastaviti da vrši svoju ulogu performantnog sportskog ogranka grupe, s tim što Dis ističe da je ova marka egzistira u sopstvenoj ligi. On je rekao da će zadržati „viši nivo nezavisnosti“, ali u isto vreme će biti bliže integrisana u smislu tehnologije.

 

Akcenat na profit u EV segmentu i nove tokove prihoda

 

VW grupa očekuje da će se na baterijski pogonjena vozila odnositi 50 odsto njene ukupne globalne prodaje do 2040., kada kaže da će gotovo sva nova vozila na velikim tržištima biti s nultom emisijom. Nemačka firma je takođe posvećena ideji da bude u potpunosti klimatski neutralna do 2050.

 

S tranzicijom ka elektrifikaciji, koncern takođe očekuje da tržište vozila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem padne za više od 20 odsto u narednih 10 godina, s tim što će BEV modeli biti najveći izvor prihoda.

 

„Do 2030., globalno tržište električnih vozila će biti u paraleli s prodajom konvencionalnih automobila“, kaže Dis. „Mi ćemo biti profitabilniji s elektromobilima jer će baterije i sistemi punjenja povećati udeo u dodatoj vrednosti, a s našim platformama ćemo biti konkurentniji.“

 

VW grupa će nastaviti da koristi poslovanje u oblasti tradicionalnih automobila za generisanje snažnog toka novca, što će pomoći investiranju u nove tehnologije, ali takođe očekuje da će elektromobili dostići paritet marži za tri godine, zbog strože ekološke regulative, odnosno uvođenja Euro 7 standarda.

 

Grupa takođe očekuje dramatičan porast prihoda iz prodaje u oblasti softvera, na šta bi moglo da se odnosi više od milijardu evra godišnje do 2030. VW grupa je snažan fokus stavila na razvoj sopstvenih operativnih sistema, da bi mogla da profitira na novim tokovima prihoda kada je reč o budućim vozilima.

 

Dva ključna projekta, Audijev „Artemis“ i Volkswagenov „Project Trinity“, su u toku, imajući za cilj razvoj novih modela automobila spremnih za usvajanje tehnologije autonomne vožnje, bazirane na novim naprednim operativnim sistemima. S „Trinityjem“, automobil će se prodavati u najvećoj meri u standardizovanoj formi, s tim što će kupci moći da kupuju različite opcije koje žele, i to putem interneta.

 

„Autonomna vožnja će takođe postati pristupačnija vremenom zbog većeg obima. Softver, pređena kilometraža i proporcionalno niski troškovi silicijuma za kompjuterske čipove, učiniće autonomnu vožnju relativno jeftinom, s obzirom na dodatne ugodnosti koje pruža“, rekao je Dis. „Autonomna vožnja će biti deo masovnog tržišta.“

 

Nova SSP platforma ključna za strategiju

 

VW grupa trenutno razvija novu „Scalable Systems Platform“ (SSP), koja će u igru ući od 2026. U suštini, radi se o spoju mejnstrim MEB i performantno orijentisane PPE EV platforme, a kompanija je opisuje kao finalnu ponudu „uniformne arhitekture za kompletan proizvodni portfolio“.

 

Kreirana da bude visokopodesiva i primeni se na proizvode od velikoserijskih gradskih automobila pa do luksuznih grand turera, SSP će biti potpuno digitalna platforma, kod koje se akcenat stavlja na razvoj softverskih sistema koji podržavaju hardver.

 

VW grupa očekuje proizvodnju više od 40 miliona vozila na SSP arhitekturi tokom njenog životnog ciklusa, potvrdivši da će biti ponuđena i drugim proizvođačima.

 

Oko 800 miliona evra će biti investirano u unapređenje institucija za razvoj i istraživanje u Volfsburgu, u cilju razvoja SSP.

 

Kompanija takođe radi na novim, sjedinjenim softverskim stogovima, koji će biti uvedeni 2025., što znači da će sva vozila koncerna funkcionisati uz pomoć istog softvera. To će ujedno biti povezano sa SSP platformom i biće ključno za omogućavanje digitalnih servisa koji treba da donesu profit.

 

Imajući u vidu sve buduće automobile grupe zasnovane na uniformnom softverskom sistemu, kompanija će takođe moći da iskoristi ogroman broj podataka iz povezanih automobila.

 

Grupa će razviti objedinjenu tehnologiju baterija

 

Nemački koncern će centralizovati razvoj baterijskih ćelija i sistema punjenja unutar kuće, i to u okviru nove divizije pod nazivom „Technology“. Cilj je uspostavljanje kompletnog lanca snabdevanja baterijama, koji će pokriti sve aspekte, od nabavke sirovina do proizvodnje baterija, a zatim reciklaže.

 

Kao što je prethodno najavila, VW grupa će uvesti uniformni format ćelije do 2030., za koji kaže da će smanjiti troškove za polovinu. Do tada, instaliraće šest fabrika baterija širom Evrope, s totalnim proizvodnim kapacitetom od 240 GWh.

 

Prva će biti u Švedskoj, a njom će upravljati Northvolt. VW grupa je takođe potvrdila i drugu fabriku, koja će se nalaziti u Salcgiteru u Nemačkoj i s radom krenuti 2025., u partnerstvu s kineskom firmom Gotion High-Tech.

 

Nemački konglomerat kaže da želi da Španiju učini „strateškim stubom“ prebacivanja na električne automobile, bazirajući čitavu proizvodnju ulaznih „MEB Lite“ porodičnih vozila u toj zemlji. To uključuje i fabriku baterija od 40 GWh, ali finalna odluka u vezi s tim još uvek čeka na odgovor španskih vlasti vezano za moguće subvencije.

 

Tehnologija autonomne vožnje menja pravila igre

 

VW grupa očekuje da će uskoro imati sisteme koji omogućavaju rad autonomnih flota šatlova, za koje kaže da će predstavljati ključni deo „New Auto“ strategije. Kompanija trenutno testira autonomne autobuse u Nemačkoj s Argo AI, i kaže da je na putu da lansira prvu uslugu prevoza baziranu na autonomnim vozilima u Evropi 2025.

 

Objedinjavanje softvera VW grupe znači da kompanija namerava da integriše sve svoje usluge mobilnosti, uključujući prevoz šatlovima, iznajmljivanje, pretplatu, podelu prevoza i prevoz po pozivu.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery