Volkswagen Golf R karavan se vratio u 2021., nudeći više prostora u prtljažniku u odnosu na postojeći hečbek, ali praktično ne gubeći po pitanju performansi.
Najnovije „R“ izdanje isporučuje 320 ks i 420 Nm iz 2,0-litarskog turbomotora. Ovo je agregat koji je svoje mesto pronašao i u hečbeku, ali i najperformantnijim verzijama Tiguana i Arteona, uparen s 4Motion integralnim pogonskim sistemom s vektorisanjem obrtnog momenta i sedmostepenim DSG menjačem.
Volkswagen kaže da karavan sprint do „stotke“ obavlja za 4,9 sekundi, samo 0,2 sekundi sporije od hečbeka, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h.
Kao što je slučaj i s ostalim R modelima, najsnažniji Golf karavan krasi spuštena karoserija i adaptivna kontrola šasije. Naplaci su od 18 cola, dok je prednji deo vidno „agresivniji“. Tu su i plave kočne čeljusti, kontrastna srebrna kućišta spoljnih retrovizora i izražen zadnji difuzor koji je ugostio kvartet završetaka izduvnih cevi.
Kupci takođe mogu da se odluče za R performantni paket, koji maksimalnu brzinu podiže na 268 km/h i dodaje u igru naplatke od 19 cola, kao i dva dodatna režima vožnje: Special (koji je posebno podešen za brze krugove na Nirburgringu) i Drift, za koji je jasno za šta služi.
Zapremina prtljažnika je u skladu sa standardnim karavanom i iznosi 611 litara, odnosno 1.642 litra kada su spušteni nasloni zadnjih sedišta, nadmašujući na taj način atraktivni Arteon R Shooting Brake. Novinu čini opciona vučna šipka s maksimalnim kapacitetom da povuče prikolicu s kočnicom od 1.900 kilograma.
Volkswagen tek treba da potvrdi cene, ali budući da cena R hečbeka startuje od nešto više od 49.000 evra, za očekivati je da karavan košta do 2.000 evra više.
Vrele Gume