AktuelnoTehnikaVesti

Veliki povratak doboš kočnica

19.1KPregleda

Tehnologija napreduje, doboš kočnica je večita

 

 

Često osporavane kao nedovoljno efikasne za performantne automobile, opet toliko hvaljene i nezamjenjive u teretnim vozilima, doboš kočnice dobijaju potpuno novi život pojavom električnih automobila

 

 

Sada već ozbiljna globalna „kilometraža“ EV nosi sa sobom i mnoga upotrebna iskustva, pa i ona koja se odnose na činjencu da su doboš kočnice mnogo bolje rešenje od klasičnih disk kočnica.

 

 

 

Opravdanje za ovakvu automobisku jeres leži u nekoliko važnih činjenica.
Prva se odnosi na suštinu kočionih sistema u EV koji ne poseduju hidraulični sistem kočenja (na slici) već električni.

 

Ovo znači, da se klipovi kočnica pokreću putem malih servo elektro motora koji su brži,efikasniji i snažniji što doboš kočnicu čini efikasnijom.

 

Pored toga kroz milione pređenih kilometara električara uočeno je da se zbog rekuperativnog sistema kočenja, klasični kočioni uređaji koriste 90% manje od onih u konvencionalnim modelima.

 

 

Rekuperacija znači dobrobit za baterije automobila koje se time osvežavaju ali je pokazalo se izuzetno loša za kočione diskove koji se veoma malo i gotovo uopšte ne aktiviraju.

To povlači za sobom činjenicu da su podložni koroziji, koja se inače uklanja prvim kontaktima sa kočionim pločicama. Međutim kod EV taj kontakt ponekad ne postoji u dužem periodu pa je u pojedinim slučajevima došlo i do ozbiljnih havarija kočionih sistema.

 

Upravo zbog ovoga, kočioni doboš zbog svoje zatvorene strukture pokazuju nemaju problema spoljnim uticajem i sa korozijom a da ostaju dovoljno moćni za potrebe usporavanja EV.

 

 

BONUS VIDEO: Doboš kočnice iz Trabanta u VW ID.3

 

 

 

 

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery