AktuelnoIndustrijaTehnologija

Uloga kvantnih kompjutera u automobilskoj industriji

2.2KPregleda

Kvantni kompjuteri će se koristiti tokom dizajniranja vozila, da bi doprineli poboljšanjima u izradi, kao i ekološkoj podobnosti

 

Tema kvantnih računara, u poslednje vreme je dobila na zamahu, kako od strane samog društva, tako i privatnih inicijativa. Kompanije ulažu ogromna sredstva u istraživanja na ovom polju, tako da su poslednjih godina najzauzetije kreiranjem inovacija.

 

Nakon što su se kompanije kao što je IBM sa svojim Q System One ili D-Wave Technologies istakle kao vredne pomena u medijima, s verovatno upotrebljivim kvantnim kompjuterima, različite organizacije u automobilskom sistemu vrednosti su analizirale ovu tehnologiju budućnosti, a obećanja koja su dali proizvođači, bila su preterano primamljiva. Upravo kao što to obećavaju, kvantni  računari su idealni za rešavanje određenih problema, oko kojih se najbolji istraživači već izvesno vreme poprilično muče, kao na primer u vezi s optimizacijom rute, trajnosti materijala i optimizacijom gorivnih ćelija.

 

Po MekKinsiju, jedna desetina svih potencijalnih upotreba kvantnih kompjutera, koje su u fazi istraživanja, mogla bi da donese profit u okviru automobilske industrije. I zaista, ovaj sektor će biti jedna od osnovnih teritorija za eksploataciju kvantnih kompjutera, s tim što se njihov pojačan uticaj očekuje oko 2025. Pored toga, očekuje se da će ključni ekonomski uticaj povezanog napretka u okviru automobilskog poslovanja biti vredan između dve i tri milijarde dolara do 2030. Većina rane dodate vrednosti će doći iz bavljenja složenim problemima optimizacije, uključujući obradu ogromnih količina informacija, kako bi se ubrzalo učenje u algoritmima autonomne navigacije u vozilima. Kasnije, kvantno računanje može izvršiti pozitivan uticaj na brojna druga poslovanja u automobilskom sektoru, kao što su to usavršavanje navigacionih sistema u smislu usmeravanja vozila i poboljšanja kursa, istraživanje materijala i procesa, kao i bezbednosti digitalno povezane vožnje.

 

Negde su velika ulaganja već stupila na snagu; nemački provajder Bosch, preuzeo je udeo u kvantnom „startapu“ Zapata Computing, dodajući ulaganje A serije od 21 miliona dolara.

 

BMW, Daimler i Volkswagen su se već izjasnili da su efektno uključeni u istraživanja na planu kvantne kompjuterizacije, uključujući kvantne simulacije  u okviru nauka o tehnologiji materijala, s namerom da poboljšaju stručnost, bezbednost i trajnost baterija i gorivnih ćelija.

 

Dugoročno gledajući, od 2030. pa nadalje, primena kvantnih kompjutera će se proširiti u skladu s opštim prihvaćanjem. Primarni faktorizacioni algoritmi za razbijanje osnovnih ključeva šifriranja na  ovaj način će biti univerzalno dostupni. Fokus će se verovatno usmeriti ka digitalnoj sigurnosti i ublažavanju rizika, dok glavni igrači pokušavaju da spreče kvantno hakovanje komunikacija u autonomnim vozilima, ugrađenom hardveru i industrijskom internetu stvari. Navigacioni okviri potpomognuti „oblakom“ za flote vozila u programima podele prevoza, poboljšaće svoje algoritme pokrivenosti redovnom obukom omogućenom kvantnim računanjem.

 

Rute snabdevanja, uključujući nekoliko metoda transporta, mogle bi se usmeriti koristeći algoritme kreirane kvantnim računanjem, dok će različite aplikacije poboljšati zalihe energije i generativne algoritme. Kvantno računanje bi takođe moglo pomoći dobavljačima da poboljšaju ili „izbruse“ kinetička svojstva materijala za lagane konstrukcije i lepkove, kao i da stvore efikasne sisteme za hlađenje.

 

Kvantni računari će se koristiti od strane proizvođača automobila tokom dizajniranja vozila, kako bi se pružila poboljšanja koja se identifikuju sa smanjenjem otpora vazduha i poboljšanjem ekološke prihvatljivosti. Slično tome, kvantni računari mogu da izvode napredne simulacije u nekim poljima, kao što su ponašanje vozila prilikom sudara ili zvučna izolacija, baš kao i obučavanje algoritmova koji se koriste u poboljšanju softvera za autonomnu vožnju. Sposobnost kvantnog računara da smanji vreme proračuna s pola meseca na par sekundi, podrazumeva da bi OEM proizvođači mogli da garantuju V2V (od-vozila-do-vozila) komunikaciju svaki put u realnom vremenu.

 

Kvantna kompjuterizacija verovatno neće u potpunosti zameniti postojeće visokoperformantne računare (HPC), već će intenzivno zavisiti od hibridnih šema, gde tradicionalni HPC može pomoći u efikasnijem usavršavanju rešavanja problema. Računarsko pitanje, na primer, za pronalaženje najefikasnijeg izbora među milijardama potencijalnih kombinacija, prvo će se primeniti pomoću kvantnog računara, kako bi se pronašlo pretpostavljeno rešenje, pre nego što HPC preuzme brigu za ostatak, da bi prilagodio procene u okviru podskupa solucionog prostora.

 

Staza kojom se kreće kvantno računanje je još uvek prepuna sumnji, bez obzira na njegov potencijal. Ulaganje resursa u ovu oblast predstavlja suštinsku odgovornost, ali će vrlo verovatno mnoge organizacije to odložiti za nešto kasnije, kada ona postane više „mejnstrim“ i kada bude u široj upotrebi.

 

Priredio: Pavle Barta

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery