RetrovizorVesti

Tržište automobila koje to nije!

5.03KPregleda

Konačni rezultati prodaje novih i polovnih automobila pale alarm na više frontova!

Zapravo, kada malo bolje razmislim, u odnosu na sve druge ekonomske, društvene pa i političke faktore u predizbornoj godini, čak i tržište automobila nije moglo da se distancira od opšteg nacionalnog stila. Najpravilnije bih ga nazvao, imitacija života sa elementima samoubilačkih nagona, što ako ne vezujemo kroz dnevnu politiku (i jednih i drugih), najbolje možemo “opipati” preko automobila koje smo kupili između januara i decembra 2019.

Tržište novih automobila više nije ona šaka jada i čemera koja nas je zadesila globalnom a još više lokalnom ekonomskom i moralnom krizom. Sa dvadesetak hiljada prodath novih vozila 2014. dođosmo do preko 34.000 u 2019. Procentualni rast od 70% može da nam govori svašta ali i ništa, jer startuje od neprimereno niskog ukupnog nivoa.

Prodaja novih automobila u Srbiji u 2019.

Sa druge strane valja naglasiti i da je u ovom broju od 34.000 prodatih vozila, jedna trećina u kategoriji komercijanih modela dok je još jedna trećina završila u posedu firmi, odnosno pravnih lica.

Do novog automobila u Srbiji tokom 2019. stiglo je svega 10.000 privatnih kupaca!

Upravo zbog gore rečenog, ma kako ono izgledalo da je u naponu snage, naše tržiše novih vozila je još uvek veoma jadno,jer bez takozvanog “ritejla” ili pojedinačnog kupca. Kada njega nema, nema ni tržišta, ni marketinga  niti borbe za svakog čoveka.

Preživljava se ubacivanjem u tenderske nabavke, pre svega one u kategoriji “Alajbegove slame”, tačnije države.

U ovim brojkama nije ono što se teško može otkriti a to je slučaj  ”dnevne registracije vozila” i njihov reeksport po damping cenama u zemlje EU. Ako i tu reeksportnu pretpostavku uključimo u bilans, onda je pravih kupaca novih automobila bilo svega pet do šest hiljada.

Tržište novih automobila u Srbiji je samo kajmak skinut sa “varenike”. Ispod te površine ima svega!

Što se polovnjaka tiče, sve je jasno odavno! Para za novi auto u naroda nema, pa se svako snalazi kako zna i ume.

Tržište polovnjaka dominira sa gotovo pet puta većim obimom od tržišta novih vozila!

U 2019. na našim putevima se zakotrljalo gotovo 155.000 novoregistrovanih polovnih vozila. Reklo bi se bolje išta nego ništa, međutim na duge staze sve će to da se obije o glavu upravo najmanje platežnima.

Srbija 2019 : Tehnički pregled nije prošlo preko 126.000 registrovanih putničkih vozila

Gotovo polovina uvezenih vozila prethodne godine je starosti od 15 do 20 godina sa Euro 3 normom!

Upravo ovaj podatak zabrinjava, ne samo zbog trenutno upitnog stanja ispravnosti tih vozila, jer bolje i polovan Golf V od raspadnutog “keca”, već zbog onoga što nas čeka za šesnaest meseci.

Novi zakon o bezbednosti saobraćaja i striktno pridržavanje njegovim normama na tehničkim pregledima, od prvog jula 2021. izbaciće iz upotrebe najmanje 500.000 vozila u Srbiji. Pogađate, mahom će to biti ovi danas kupljeni ili oni koje brže bolje uvezete pre zabrane Eur3 tehnologije!

Siromašan dva puta plaća, i zato ma koliko to povoljno izgledalo držite se dalje od rizika Eur3 polovnjaka!

Miodrag Piroški

4 Komentara

  1. Treba zabraniti uvoz svega ispod Euro 6 – to su automobili koji su prvi put registrovani u septembru 2015.
    Ko nema za uvoz 5 godina starog automobila – neka ga i ne uvozi. Neka ga kupi u Srbiji, preko oglasa.

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery