Trkački direktor F1 „objašnjava“ zašto je Hamiltonovih 29 silazaka sa staze u redu a Ferstapenovo preticanje ne
Trkački direktor Formule 1, Majkl Masi, pojasnio je dešavanja na VN Bahreina vezano za silazak bolida van limita staze.
Ujedno, to je bila glavna tema nakon trke, jer je ovaj momenat u velikoj meri odredio dešavanja na inauguralnom događaju sezone.
Luis Hamilton se na senzacionalan način odbranio do Maksa Ferstapena vozeći na znatno starijim gumama, ali je tome doprinelo prepuštanje vodeće pozicije od strane Holanđanina nakon preticanja u krivini 4.
Red Bull je dobio instrukcije od Majkla Masija da zatraži od Ferstapena da propusti Hamitona, jer je se sa sva četiri točka našao van limita staze. Na kraju se to ispostavilo ključnim za pobedu, ali je ujedno izazvalo kontroverze.
Naime, Hamilton je u velikoj meri koristio prednosti koje je donosio izlazak sa staze na tom mestu, jer se 29 puta našao van limita u ukupno 56 krugova, pre nego što ga je inženjer Pit Bonington upozorio da mu preti kazna ukoliko nastavlja to da praktikuje.
Sedmostruki šampion je priznao da je bio zbunjen ovom instrukcijom, i korektno je istakao da je pre trke imao informaciju da silazak sa staze u krivini 4 neće biti sankcionisan, kao što je to bio slučaj na treninzima i kvalifikacijama, kada su dotični krugovi bili brisani.
„Polovinom trke, oni su praktično promenili mišljenje, i odjednom, nije nam bilo dozvoljeno da vozimo van bele linije“, rekao je Luis. „To je bilo u redu što se mene tiče. Mislim da sam na kraju bio i brži, jer mi je to pomoglo da sačuvam gume, tako da sam zahvalan zbog ove odluke.“
Hamilton je bio među vozačima koji su redovno išli šire u izlasku iz krivine 4 tokom trke, tako da je Red Bull u jednom trenutku sugerisao Ferstapenu da radi isto.
Šef „crvenih bikova“, Kristijan Horner, bio je frustriran nečim što je nazvao „nijanse sive“, kada je reč o pravilima, mada je prihvatio da je odluka da Ferstapen vrati poziciju Hamiltonu bila tehnički korektna.
Masi je posle trke pokušao da objasni nastalu konfuziju. Po njemu, ono što je Ferstapen uradio u krivini 4 je bilo nelegalno jer mu je „donelo prednost“. Masi je istakao da bilo „veoma jasno“ u napomenama pred trkački vikend, a takođe i u brifingu vozačima, da ako preticanje bude izvršeno tako što će automobil sići sa staze i steći trajnu prednost, on će preko radio veze sugerisati dotičnom timu da mora da prepusti poziciju.
„Što se tiče tolerancije prema vozačima koji su vozili van limita tokom trke, to je vrlo jasno spomenuto na sastanku, uz napomenu da neće biti praćeno u vezi s vremenom kruga takoreći, ali će biti nadgledano konstantno u skladu sa Sportskom regulativom u vezi s postizanjem trajne prednosti.“
Odgovorivši na Hamiltonove i Ferstapenove sugestije da nije u redu što su pravila menjana usred trke, Masi je potvrdio da se „uopšte ništa nije promenilo“ vezano za FIA-in stav oko izlaska iz limita staze. E, sada nismo sigurni da li smo gledali istu trku kao i on.
„Imali smo dve osobe koje su pratile taj sektor, svako vozilo u svakom krugu i svi bolidi su uglavnom imali korektne putanje u okviru onog što smo očekivali u opštem nizu“, dodao je Masi. „Bilo je povremenih izlazaka van limita staze ali to nije bilo pravilo.“
Pa, ako Hamiltonovih 29 izlazaka pre nego što mu je tim sugerisao da to ne radi, nije bilo „pravilo“, onda možda mi ne shvatamo taj pojam na pravi način…
Pavle Barta
Vrele Gume
1 Komentar
Comments are closed.
Mislim da sad (po drugi put) prestajem da gledam F1. Nema zvuka, nema obrtaja, neće biti razvoja motora (opet), pravila se kroje kako to Hamiltonu odgovara u datom momentu.
Neka propadnu, nisu bolje ni zaslužili.