Treća generacija modela BMW X6 i zvanično predstavljena!
Sportski dizajn i V8 agregat od 523 KS!
BMW se smatra glavnim krivcem za osnivanje segmenta krosover/kupe automobila. Razlog za to je lansiranje modela BMW X6 2008. godine na Sajmu automobila u Detroitu. Sada, 11 godina kasnije, na tržište stiže treća generacija ovog bavarskog modela.
Dizajn i dimenzije
Nama se čini da novi BMW X6 izgleda “agresivnije” od svog prethodnika. Razlog za to je nova maska (gril) koja je veća nego ikada ranije. Ovaj model će biti dostupan i sa opcionalnom osvetljenom maskom koja svetli u toku vožnje ili kada se vrata otvaraju i zatvaraju.
Sa bočnih strana maske se nalaze farovi koji takođe izledaju oštrije. POsmatrano sa strane, ističe se “padajući” krov sa “double-bubble” dizajnom i dva spojlera. Na zadnjem delu se ističu nove LED svetlosne jedinice koje podsećaju na one sa Serije 8. U evropi će se ovaj model u standardnoj varijanti prodavati sa felnama veličine 19 cola, dok će Amerikanci dobiti felne od 20 cola. Međutim, kupci će svakako moći da odaberu i felne veličine 21 i 22 cola, koje će biti dostupne kao opcija.
Kada je reč o dimenzijama, BMW X6 je sada veći nego ikada ranije. Naime, treća generacija ovog modela je dugačka 4.935 mm, široka 2.004 mm i visoka 1.696 mm. Prema tome, ovaj model je za 26 mm duži, 15 mm širi i 6 mm niži od svog prethodnika. Takođe, međuosovinsko rastojanje je veće za 42 mm.
Enterijer i tehnologija
Kabina velikim delom podseća na kabinu modela X5. U njoj se ističu sportska sedišta presvučena Vernsaca kožom. Komandna tabla je presvučena Sensatec kožom. Ispred vozača će se naći digitalna instrument tabla od 12,3 inča. Iste dimenzije ima i ekran infotejnment sistema. Kapacitet prtljažnika je 580 litara sa zadnjim sedištima na mestu, i 1.530 litara kada su ona oborena.
Ističe se još i četvorozonska kontrola klime, držači za čaše sa funkcijom hlađenja/grejanja i panorama stakleni krov. Od opcija će biti dostupni još i Bowers & Wilkins ozvučenje, Merino koža i HUD (heads up) ekran. Naravno, novi BMW X6 će biti opremljen brojnim sistemima za asistenciju vozaču i bezbednost.
Četiri agregata među kojima je i Twin Turbo V8!
Novi BMW X6 će u Americi biti dostupan sa dva različita agregata. Modeli X6 sDrive40i i xDrive40i će ispod haube kriti trolitarski TwinPower Turbo šestocilindarski agregat koji razvija 335 KS (250 kW) i 447 Nm obrtnog momenta. Ovaj agregat je povezan sa osmostepenim automatskim menjačem. Zahvaljujući tome će BMW X6 iz mesta do 96 km/h ubrzavati za 5,2 sekunde. Maksimalna brzina će biti ograničena na 209 km/h sa pneumaticima za sve sezone, dok će sa sportskim pneumaticima maksimalna brzina biti ograničena na 250 km/h.
Kupcima će na raspolaganju biti i model X6 M50i. On će posedovati 4.4-litarski twin-turbo V8 agregat. Taj agregat razvija 523 KS (390 kW) i 750 Nm obrtnog momenta. Zahvaljujući tom agregatu BMW X6 će do 96 km/h ubrzavati za samo 4,1 sekundu.
Pored verzija X6 xDrive50i i X6 M50i, u Evropi će se prodavati i dva dizel modela. Jedan od njih je X6 M50d koji poseduje šestocilindarski agregat zapremine tri litara koji razvija 395 KS (294 kW) i 760 Nm obrtnog momenta. Ovaj model će iz mesta do 100 km/h ubrzavati za samo 5,2 sekunde.
Drugi model je X6 xDrive30d. On poseduje trolitarski šestocilindraš koji razvija 261 KS (195 kW) i 620 Nm obrtnog momenta. Za ubrzanje do “stotke” će mu trabati 6,5 sekundi. Maksimalna brzina je ograničena na 230 km/h.
Novi BMW X6 će početi da se prodaje od avgusta.