Rekordno tržišno učešće na evropskom tržištu za TME u prvih devet meseci ove godine
Toyota Motor Europe (TME) je u prva tri kvartala 2021. godine prodala ukupno 864.904 vozila marke Toyota i Lexus. Time je zabeležen rast od 21% u odnosu na isti period prošle godine, kao i 3% u odnosu na 2019. U ovom periodu TME je nadmašio ukupan rast zabeležen na evropskom automobilskom tržištu.
Tržišni udeo dostigao je rekordnih 6,7%, što je povećanje od 0,6% u odnosu na prošlu godinu. Prodaja multitehnološke, elektrifikovane game modela TME-a beleži još veće povećanje plasmana, pri čemu je prodaja hibridno-električnih vozila porasla za više od trećine, dostigavši 59% ukupne prodaje. Toyota je zadržala i svoju poziciju drugog najprodavanijeg brenda putničkih automobila u Evropi. I to sa tržišnim udelom od 6,4%, što je rast od 0,7 u odnosu na isti period 2020. godine.
„Ovi rezultati pokazuju da imamo snažan trend rasta. Predstavljanjem Yaris Cross Hybrida i Lexus NX Hybrida, kao i Plug-in Hybrida, nastavili smo da širimo našu elektrifikovanu gamu modela s niskim emisijama. Porudžbine su i dalje na rekordno visokom nivou, ali nismo imuni na poremećaje u snabdevanju s kojima se suočava globalna automobilska industrija. Naš izazov je da pokušamo da zadovoljimo potražnju za koju znamo da postoji za našim proizvodima” – istakao je Matt Harrison, predsednik i izvršni direktor Toyota Motor Europe.
Brendovi i rezultati po modelima
Obim prodaje Toyote porastao je za 21%. Ukupno na 805.181 u periodu januar – septembar 2021. godine. Najprodavaniji modeli marke su Yaris, vozila Corolla game i RAV4. Oni predstavljaju 57% ukupnog plasmana, uz učešće hibridno-električnih modela od 78%. Ukupan Toyotin obim prodaje hibridnih automobila povećan je za 38% u odnosu na isti period prošle godine. Sa 470.712 prodatih hibrida to je više od polovine ukupne prodaje brenda (59%)!
Lexus je u ovom periodu prodao 59.723 automobila, što je povećanje od 17 odsto u odnosu na prošlu godinu. Bogata ponuda SUV-ova s modelima RX, NX, UX, GX i LX predstavljala je 86% ukupne prodaje, uz učešće SUV hibrida od 60%. Najveći međugodišnji rast prodaje ostvarili su LC (+113%), LS (+41%) i UX (+40%), koji je dobio novu verziju UX 300e s potpuno električnim pogonom. Gama modela ovog brenda dodatno je proširena aktuelnim lansiranjem novog SUV-a s oznakom NX, u hibridno-električnoj i Plug-in hibridno-električnoj verziji.