Toyotina hibridno električna tehnologija smanjila je emisiju CO2 za preko 120 miliona tona širom sveta
Toyota je širom sveta prodala preko 15 miliona hibrida od predstavljanja Priusa 1997. godine.
U Evropi je prodaja HEV (hibridnih električnih vozila) premašila granicu od 2,8 miliona vozila, uz ponudu od 19 različitih HEV modela pod oznakama Toyote i Lexusa. To je u 2019. godini predstavljalo 52% ukupne prodaje, odnosno 63% u zapadnoj Evropi. Paleta dostupnih hibridnih električnih vozila Toyota i Lexus na globalnom nivou sada je dosegla 44 modela, uveliko nadmašujući pionirski Prius koji i dalje ostaje simbol ranog i vizionarskog kretanja kompanije u masovnu elektrifikaciju.
Toyotin razvoj hibridnih električnih vozila započeo je pre više od 25 godina, kada je Takeshi Uchiyamada predvodio tim za kreiranje vozila za 21. vek, automobila koji će smanjiti emisiju štetnih gasova sa efektom staklene bašte i drugih štetnih materija.
Prva generacija Priusa predstavljena je 1997. godine, u vreme potpisivanja protokola iz Kyota koji je dao novi zamah pokretu za zaštitu životne sredine.
Danas, 15 miliona prodatih hibrida kasnije, Toyota je značajno doprinela zaštiti okoline jer je njena hibridna električna tehnologija do sada smanjila emisiju CO2 za više od 120 miliona tona u celom svetu, u poređenju s prodajom ekvivalentnih benzinskih vozila.
Originalna vizija kompanije omogućila je Toyoti da postane predvodnik u ispunjavanju strogih propisa o štetnoj emisiji širom sveta.
„Zahvaljujući prodaji hibrida, Toyota je na dobrom putu da ispuni cilj od 95 g/km koji je EU odredila za 2020. i 2021. u Evropi, gde su propisi o CO2 najstroži na svetu“ – ističe Matt Harrison, izvršni potpredsednik Toyota Motor Europe (TME) i dodaje: „Povrh toga, naši puni hibridi su takođe neverovatno efikasni u vožnji bez emisije veći deo vremena u gradovima“.
Tokom ovog razdoblja, Toyota je doživela veliki rast potražnje za njenim hibridnim električnim vozilima, pošto je kombinovala ovu inovativnu tehnologiju s emotivnim dizajnom zahvaljujući uvođenju globalnih TNGA platformi.
I nakon aktuelne, 4. generacije hibridnog sistema, Toyota nastavlja usavršavanje svoje hibridne tehnologije radi dostizanja još manje emisije i potrošnje goriva.
Danas su hibridna električna vozila pristupačna, dostupna i povoljna za kupce na brojnim evropskim tržištima.
Hibridi prirodno vode do baterijsko električnih vozila (BEV) i električnih vozila sa gorivim ćelijama (FCEV). Iako Toyota veruje da su HEV ključni deo buduće ukupne raspodele elektrifikovanih vozila, dve decenije iskustva u elektrifikaciji ima značajnu ulogu i u Toyotinoj strategiji raznovrsnih pogonskih sklopova.
Kompanija obezbeđuje i nastaviće da obezbeđuje razne vrste elektrifikovanih vozila radi smanjenja emisije na bazi propisa, infrastrukture tržišta i zahteva kupaca.
Radi ostvarivanja svoje vizije u Evropi, Toyota planira da uvede na tržište 40 novih ili osveženih elektrifikovanih vozila do 2025, s raznim tehnologijama, uključujući i bar 10 vozila s nultom emisijom (ZEV – Zero Emission Vehicle).
Njena hibridna električna vozila će ostati ključni deo, s najvećim udelom, zadovoljavajući zahteve stranaka i pomažući u smanjenju emisije zajedno s drugim varijantama elektrifikovanih vozila.
PR saopštenje Toyota
3 Komentara
Comments are closed.
[…] hibridna električna vozila odabralo je čak 17 miliona vozača širom sveta koji su do danas okolinu poštedeli od čak 140 miliona tona […]
[…] godina, preboleli su boljke sa početka i sada su neprikosnoveni lideri na svetskom tržištu sa preko 15 miliona prodatih hibrida. Dovoljno da im se maksimalmo veruje i da, ukoliko se odlučite za hibrida, ne postavljate pitanje […]
[…] je nedavno obeležila važan trenutak u svojoj istoriji – prešla je granicu od 15 miliona prodatih vozila na hibridni pogon, čime je još jednom potvrđen vizionarski pristup ove japanske kompanije u razvoju ekoloških […]