AktuelnoPredstavljamo

Toyota GR 86 dolazi s većim motorom i više snage

3.32KPregleda

Novajlija je za više od sekunde brži u odnosu na prethodnika.

 

Toyota je skinula veo s novog sportskog kupea 86, gotovo pet meseci nakon što je Subaru uradio isto s BRZ-om. Više od 200.000 primeraka prvobitne verzije je pronašlo vlasnike, a naslednik ima za cilj da je nadmaši na svim frontovima, u isto vreme zadržavajući dobitnu formulu.

 

 

Da bi masa bila pod kontrolom, inženjeri su iskoristili aluminijum za krov i krila, u isto vreme modifikujući prednja sedišta i izduvni sistem. Revidirani krov je doneo još jednu veliku prednost, a to je snižena (inače niska) tačka težišta, što će sigurno doprineti boljim voznim karakteristikama.

 

 

Torziona krutost je poboljšana za oko 50 odsto, tako da novajliju krasi bolja stabilnost, dok su dimenziju u velikoj meri ostale iste. Automobil je dugačak 4.265 milimetara, 1.775 milimetara je širok  1.310 visok, dok međusovinsko rastojanje iznosi 2.575 milimetara. Kada je opremljena standardnim šestostepenim  menjačem, Toyota 86 ima masu od samo 1.270 kilograma. Opciono će biti dostupan automatski menjač s istim brojem „brzina“.

 

 

Za pogon je zadužen veći 2,4-litarski benzinac, koji zamenjuje staru 2,0-litarsku jedinicu. Naravno, i dalje se radi o bokser atmosfercu (da li to čujemo aplauz u pozadini?), ovoga puta s 235 ks (173 kW) pri 7.000 o/min i 250 Nm pri 3.700 o/min u JDM specifikacijama. Unapređena mašina omogućava sprint do 100 km/h kraći za 1,1 sekundu, tako da on sada iznosi 6,3 sekunde. Ovo je odličan potez, jer je ranijem modelu zaista nedostajalo više „vatre“ pri brzom startu iz mesta.

 

 

Pored izvlačenja dodatne snage, Toyota kaže da motor ima bolji odziv i pruža „uglađenu, opuštenu tranziciju od niskih do visokih obrtaja“. Pridružujući se GR Yarisu, GR Supri i budućem GR Super Sport hiperautomobilu, novi GR 86 takođe može da se pohvali čitavim nizom aerodinamičkih unapređenja, razvijenih u cilju poboljšanja stabilnosti i odziva na upravljačkom sistemu. Prednje ogibljenje je u MacPherson formi, dok pozadi počivaju dvostruka poprečna ramena, dok su naplaci od 18 inča „obuveni“ u gume dimenzija 215/40.

 

 

Već na prvi pogled se vidi srodnost s BRZ-om, jer ova dva japanska kupea dele mnogo toga kada je o spoljnom dizajnu reč. Najočigledniju razliku predstavlja dizajn prednje maske, s tim što je Toyotina za nijansu „agresivnija“. Zapravo, slična je rešenju kod GR Yarisa, a primećujemo da i LED farovi nisu identični kao na Subaruovom ekvivalentu.

 

Kabinski prostor je takođe u deža-vi stilu, jer je praktično identičan onom kod BRZ-a, sem neznatno drugačijeg tapacirunga sedišta i GR oznaka na volanu. Novajlija može da se pohvali istim sedmoinčnim vozačkim displejem i osmoinčnim ekranom info-zabavnog sistema. Od oblika ventilacionih otvora i sedišta, pa do prekidača i papučica, 86 i BRZ dele praktično identičan enterijer. Što se tiče bezbednosti, model s automatskim menjačem je opremljen Subaruovim EyeSight Driver Assist tehnologijom.

 

 

Druga generacija Toyote GR 86 će krenuti s prodajom u Japanu ove jeseni, s tim što će detalji o situaciji s drugim tržištima biti objavljeni kasnije.

 

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery