TEST: Suzuki Vitara 1.4 BOOSTERJET ALLGRIP (140 KS)
Vitara u baznoj varijanti na tržištu nastupa po ceni od 13.350 evra dok ova naša,lepo opremljena košta oko 20.000 evra
Na dva fronta
Strategija ratovanja za Cara i otadžbinu u Japanu ima već vekovima kultni značaj. Stoga nije ni slučajno da nova Suzuki Vitara napada istovremeno čak dva fronta u automobilskoj industriji. Jedan je označen sa C, a drugi kao SUV segment.
Kada je lansirana na tržište 1988. godine kao začetnik SUV koncepta, Suzuki Vitara, je na širokoj automobilskoj sceni postala jedna vrsta sinonima kompaktnog, gradski orijentisanog vozila koje pruža udobnost na putu sa manje-više pohvalnim off-road sposobnostima. Tokom vremena, Vitara je evoluirala kroz promene u veličini, tehnologiji i nameni. Međutim, njena filozofija i originalni “DNK” su očuvani uprkos svim novim trendovima. Nakon 26 godina pred nama je jedna potpuno nova, a ipak prepoznatljiva Suzuki Vitara!
Na prvi pogled deluje snažno, kompaktno i zanimljivo. Odmerenih je pogonskih agregata ali i dimenzija koje pre svega imaju za cilj da zadovolje potrebe što većeg broja savremenih korisnika.
Benzinski duet
U skladu sa novim ekološkim zahtevima Suzuki je već poodavno odustao od dizela i posvetio se isključivo benzinskom pogonu. Nova, četvrta generacija Vitare kupcima se nudi u dve osnovne motorizacije, oba u tzv.BOOSTERJET tehnologiji. Slabija je i po broju cilindara manja (3), a iz 998 ccm razvija celih 112 KS. Snažnija verzija dolazi u obliku četvorocilindarskog benzinca od 1.373 ccm i 140 KS. To je ujedno i naša testirana motorizacija. Uz ALLGRIP pogon na četiri točka, šestostepeni manuelni agregat i zanimljivu digitalnu podršku vozaču, verujem da imam jednu sasvim solidnu kombinaciju koja nije tako česta u novije automobilsko doba.
Kraće, jače, bolje
Posmatrajući spolja, nova Vitara je lako prepoznatljiva od prethodnika. Vizuelno je krase pre svega dnevna prednja LED svetla, moćniji izgled i sasvim dopadljiva zadnja svetlosna grupa. Dužinom od 4,17 metara nova Vitara je nešto kraća od treće generacije, sa tačno 2,5 metara međuosovinskog rastojanja. Sasvim logična odluka da se jednom već stane sa rastom modela i da se oni svojom kompaktnošću prilagode većinskoj potrebi koja se ogleda u gradskoj mobilnosti. Naravno, za one željne avanture i sportske dinamike vikend življenja, Vitara nudi neveliki ali dovoljan klirens od 18,5 cm i vrlo aktivan ALLGRIP pogon na sva četiti točka. Sa stanovišta vozača, organizacija je klasična i lako prepoznatljiva dok je pozicioniranje sedišta gotovo idealno. Ni spuštanje ni penjanje na njega već samo “uklizavanje” na isto. Za razliku od onoga što smo decenijama prigovarali japanskim konsttruktorima, Suzuki u Vitari ispravlja maksimalno. Veličina i udobnost sedišta su za svaku pohvalu.
Jednostavna, a korisna digitalizacija
Za pohvalu je i nenametljiva ali funkcionalna digitalizacija koja je obilato kombinovana sa oprobanim analognim rešenjima poput instrument table ili panela za klimatizaciju.
Centralni monitor odlikuju preglednost, dobra rezolucija i vrlo velika brzina rada
Ponuđeni infotejment je hitriji nego u mnogim ove sezone testiranim NOVITETIMA. Najkraće rečeno, Suzuki nije štedeo na ključnim stvarima kod Vitare četvrte generacije. Nešto za prasicu-kasicu su doprineli skromnijim izborom plastičnih materijala koji se nalaze ispod nivoa kolena vozača. Međutim, i oni su sada značajno višeg kvaliteta od očekivanog.
Malo razočarenje je ponuda prostora za noge na zadnjoj klupi, komfor prilaza istoj i veličina prtljažnika od svega 375 litara zapremine. Očigledno je da su ove dve stavke platile danak skraćivanju karoserije i boljoj snalažljivosti. Zahvaljujući uslovno rečeno “kockastoj” građi sa vrlo velikim staklenim površinama, Vitara je pregledan automobil koji sa 10,4 metra prečnika punog okreta sasvim adekvatno odgovara gradskim uslovima vožnje, što je imajući na umu pogon na sva četiri točka zaista pohvalna karakteristika.
Ljulja ali i “grebe”
Zahvaljujući relativno maloj težini (oko 1.150 kg) i poboljšanoj aerodinamici karoserije, 140 raspoloživih konjskih snaga su dobar partner zanimljivoj dinamičnoj vožnji ali i mogućim terenskim izazovima. Iskreno rečeno sa 18,5 cm odstojanja od tla i relativno kratkog hoda amortizera, Vitara svakako nije rasni terenac koji će savladati ekstremne izazove, ali zahvaljujući izvanrednom ALLGRIP pogonu i dobro odmerenim prenosima može učiniti mnogo toga u rukama vozača koji zna za off road jadac. Prvi stepen prenosa je nešto “kraći” od standarda, dok je šesta brzina dugačka, krstareća.
Relativno nizak obrtni moment od 220 Nm za jedan SUV znači nešto više i rada na ručici menjača uz izvlačenje maksimuma na preko 4.000 obrtaja. U režimu agresivne upotrebe to može poterati potrošnju i na 10 litara benzina. Međutim, ako se ponašamo po propisima i poštujemo osnovnu logiku bezbedne vožnje, Vitara sa ovim agregatom u proseku troši tek nešto više od 7 litara.
Inače, Vitara je jedan izuzetno udoban automobil, koji sa veseljem savladava loše puteve i još veselije jurca makadamskom podlogom. Međutim, određeni oprez u nestabilnim krivinama nije na odmet, zna ona bogami da se iznenada i nervozno zaljulja celokupnim svojim bićem, što je izvodi iz zadate putanje kretanja.
Suzuki Vitara 1.4 BOOSTERJET ALLGRIP |
Motor: 1.4 BOOSTERJET, BENZIN, 4 cilindra,; |
Vitara u baznoj varijanti na tržištu nastupa po ceni od 13.350 evra dok ova naša,lepo opremljena košta oko 20.000 evra.
Sve u svemu, sasvim je očigledno da Vitara nije ni klasičan pripadnik Golf klase kao što nije i izvorni terenac ili radnik poput Dacie Dustera. Ovde upravo leži njena najveća mana ali možda i najveća tržišna prednost, jer je najbolji terenac u C segmentu ali i najbolji “Golf” u SUV kategoriji.
Jednim pogledom |
|||
Karoserija |
Udobnost |
||
Izgled |
4,4 |
Vozačka Suvozačka |
4,2 4,1 |
Funkcionalnost |
4,2 |
Pozadi |
3,8 |
Kvalitet izrade |
4,2 |
Ukupno: |
4,03 |
Ukupno |
4,266 |
Ponašanje u vožnji
|
|
Enterijer
|
Vozne osobine Off-Road osobine |
4,3 4,1 |
|
Funkcionalnost |
4,2 |
Performanse |
4,2 |
Dizajn |
4,4 |
Kočnice |
4,1 |
Ponuda prostora |
4,3 |
Ukupno: |
4,175 |
Kvalitet materijala |
4,2 |
Motor |
4,4 |
Završna obrada |
4,4 |
Menjač |
4,4 |
Ukupno: |
4,3 |
Cena |
4,5 |
Prosečna ocena: 4,295 |
Tekst i foto: Miodrag Piroški
Video: Miroslav Šosberger
Predstavljate ovaj auto kao da je nesto najnovije na trzistu, a radi se od odlazecem modelu. I nije C vec B klase. To je ocigledno i po dimenzijama, i medjuosovinskom razmaku, i po ceni.