TESTOVI

Test: BMW X1 18d X-Drive

Najmanji X iz bavarske porodice više i nije tako mali, napunio je deset godina, vreme je da shvati život

BMW X1
1.86KPregleda

Filigranska sprava

Kada se pre tačno deset godina rodio BMW X1 (E84), zapravo najmanji BMW model  pod oznakom X (kasnije je došao potpuno neshvaćeni a manji X2), još nije ni čestito progledao a postao je lider segmenta koje bi mogli nazvati urbanim krosoverima ili malim terencima. 

Ali ne lezi vraže, već par godina kasnije stvar je pošla prilično naopako. Shvativši da je BMW sa X1 otvorio vrata raja, vrlo brzo se na tom pragu pojavio a ko bi drugi nego „sotona“ maskiran malo u  Audi Q3, malo u Volvo XC40, malo kao Jaguar E-Pace, mnogo kasnije Mazda CX30 pa čak i delimično Mercedes GLA ili Range Rover Evoque. Sasvim dovoljno da se zagorča svaki pojam lagodnog života pod hladovinom smokvinog lista u obliku BMW znaka. 

eko468x60_2017

Međutim, nama neznani  Herr Ing. iz BMW ne bi bio to što jeste da je tek tako dopustio da njega i njegovo čedo olako prestignu ovi dođoši. Ajd, preživeo bi on još Bože pomozi da mu „uzmu meru“ komšijski Audi i Mercedes. Oni se svakako iza kulisa loptaju i nameštaju jedan drugom voleje. Ali da isto izvede kinesko-indijski dvojac, to jednostavno ne dolazi u obzir. UND  ENDE!

BMW X1

Tuče BMW ali tuku i Kinezi

Nemajući gde, nakon laganog zatezanja svega što se zatezati može, 2012. stigao je redizajnirani E84 koji je još naredne tri godine održavao korak sa gore pomenutim konkurentima. Zatim je 2015. godine na scenu stupio potpuno novi X1 fabričke oznake F48. Borba je bila junačka. Tuče BMW ali tuku i ostali. Tako je već po ustaljenom redu vožnje stigao i ovaj letos testirani redizajnirani F48.

Što se dizajna tiče, tu sam svoje mišljenje već podelio sa TV i YT gledaocima. Dok se ne pogleda snimak prethodnika, teško je reći šta je ovde zapravo novo u dizajnu spoljašnjosti. Promene minimalne, baš onakve kako to praktikuju veliki igrači sa bitnim modelima. Nema da se preko noći postojeći model „ofuca“ dolaskom nekakvog novog guštera zelembaća. Dobro de, ovaj testirani jeste polu gušter ali nije zelembać, već pomodno sivi BMW X1 18d X-Drive kako mu je puno ime i prezime. Koliko imena i podataka, poput nekog glumca iz brazilske TV novele. A boja kao boja, tamno siva… pa šta, meni je baš promašena, dok ovi sa manje ukusa (poput Miroslava) tvrde da je super fensi. Srećom pa je upadljiva u zimske i jesenje dane, što joj daje dodatnu vrednost!!! (Za svaki slučaj montirajte stroboskopski uređaj  kada padne magla).

Fenomen KAŠETE

Kažete Miodraže, daj mani se tih priča, kao da vas čujem, aman čoveče pređi na stvar, da ga pogledamo malo sa boka. Onako iskreno rečeno, žestoko je „kašetast“ što bi rekli ribari iz Dalmacije, opisujući oblik koji ima sva svojstva kašete u koju se odlažu uhvaćene srdele. Za ove mlađe što samo trljaju ekran telefona umesto nešto drugo, da pojasnim, kašeta=gajba, srdela=ribica koju nađu u konzervi.

BMW X1

Iako nikoga i nikada kašeta nije učinila lepotanom, ona je doprinela da BMW X1 bude kao i svaka obična gajba vrlo koristan, funkcionalan i širokog spektra upotrebe. U automobilskom smislu to znači puno, ali baš puno prostora u unutrašnjosti kako logično napred tako i na zadnjoj klupi kojoj se prilazi kao i ona dobra stara vremena, bez da se glavom „overava“ spoj C stuba i krova. U nastavku je i sjajno prostran prtljažnik od 500 litara u osnovi. Mašala!!

BMW X1

M ili R-Line pitanje je sada?

Međutim, mnogo manji problem je kada automobil liči na gajbu nego kada je opremljen kao gajba. BMW X1 je vrlo daleko od toga, međutim imam utisak da sve teže i nekako na silu održava korak sa konkurencijom.

Došli smo do trenutka kada BMW više ni u jednom segmentu enterijera nije apsolutni  lider. Bolji ili isti kvalitet materijala enterijera imaju gotovo svi gore nabrojani konkurenti. Arhitektura unutrašnjosti je daleko o d toga da izuva iz cipela i već je toliko puta viđena, a nekada neprevaziđen M dizjan a posebno sedišta sada sa priličnom zabrinutošću mogu da pogledaju ona iz Volvo R-Line produkcije kojima sam jednostavno oduševljen. Bum…! 

Naravno, u jednom faktoru je teško prići BMW, a to je kvalitet i unutrašnja snaga ugrađenih elemenata. Besprekorno, za razliku od opet te konkurencije koja ume da „pljune pa zalepi“ tek da stoji par godina. Kako dolikuje položaj sedenja je gotovo idealan i što se tiče preglednosti i  same udobnosti.

BMW X1

BMW je ostao BMW tako što je ipak najveće zadovoljstvo priuštio vozaču pa i suvozaču, dok je na zadnjoj klupi samo besprekoran konfekcijski šnit.

Završna obrada, dinamika vožnje, performanse, x-Drive pogon,udobnost, praktičnost, upravljivost,prtljažnik, zadnja klupa
Cena, kvalitet pojedinih materijala, oblik karoserije

Tehnička superiornost

Suštinski, vozač  mahom odabirom vozila reskira ali u ovom slučaju i najviše profitira. Dinamičan x-Drive pogon, potentan dvolitarski turbo dizel od 150 KS i skladno umešan osmostepeni automatski menjač rade kao Singerica. Na ovom mestu BMW je davnih dana postavio tehnički etalon i tu razdaljinu savršeno održava. Teško je reći šta vozaču više prija, odmerena a snađna ubrzanja, precizan upravljač ili povratna informacija sa istog. Rekao bih sve, što na kraju krajeva rezultira voznom dinamikom za čistu desetku ako posmatramo klasu u kojoj se nalazi.

Ovde upravo i leži najveća snaga BMW X1.  Moram reći ma koliko nadležni za cenzuru u BMW budu gunđali (navikli su na automobilske medijske poltrone), pomalo me je X1 neprijatno iznenadio u gradskim uslovima prilično visokim prostornim zahtevima pri manipulaciji. Taj x-Drive pogon, iako genijalan, prilično ga čini trapavim. Uz več opisan pogon i ukupnu pojavu, ide i prosečna potrošnja koja se u zavisnosti od uslova vožnje na testu kretala od 7 do maksimalno 7,4 litara. Ko drugačije kaže, blebeće i laže!

BMW X1

Sve u svemu, BMW je ovaj X1 mudro koncipirao. Osim u tehnici nigde nije posebno primećen, ali je u svakom segmentu ipak osvojio najveći ili gotovo najveći broj poena, što ga čini najprostije rečeno filigranskom spravom stvorenom za istinske poznavaoce automobila.

Što se cene tiče, prvo da duboko uzdahnem… Od početnih 34.000 pa do testiranih 47.206 evra, raspon je ogroman, pa nema druge nego i da kao opši zaključak testa ponovim:  „Uhvati M- ako možeš“ .

BMW X1 18d x-Drive Steptronic

Motor:  18d, turbo dizel commonrail, četiri cilindra;
Radna zapremina:  1.995 cm3;
Snaga: : 150 KS;
Maksimalni obrtni moment: 350 Nm pri 1.750 – 2.500 obr/min;
Menjač: Automatski, Steptronic 8 brzina;
Pogon: X-Drive, na sve točkove;
Ubrzanje od 0 do 100km/h: 9,4 sekundi;
Maksimalna brzina: 204 km/h;
Prosečna potrošnja fabrička/test: : 5,6 / 7,0-7,4 litre na 100 km;
Zapremina rezervoara za gorivo: 51 litar;
Emisija CO2: do 130 g/km;
Zapremina prtljažnika:  500 litara;
Dimenzije (DXŠXV): 4.447 x 2.060 x 1.821 mm;
Međuosovinsko rastojanje:  2.670 mm;
Ø kruga okretanja:  11,6 m;
Težina:  1.605 kg;
Početna cena:  od 35.000 €;
Cena testiranog modela:  oko 48.000 €;

Tekst: Miodrag Piroški

Foto: Lara Piroški

3 Komentara

  1. Sjajan auto uvek bio i ostao ali se razlika značajno smanjuje. Nekada su BMW, Mercedes i Audi imali krug prednosti nad konkurencijom, sada su već blizu da odlučuje “foto finiš” u mnogim elementima

  2. Konačno da imamo realnu sliku jednog BMW modela iz nove ere. Komercijalizacija je osnovni motiv svih proizvođača na mnogim elementima automobila. Srećom BMW ima razvijenu tehničku strukturu koju još uvek ekapolatiše popu XDrive sistema. Međutim ne vidim da to i usavršavaju poslednjih godina, što znači da će i na tom polju zaostati od kinesko – indijske već u narednoj generaciji modela

Ostavite komentar